Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-07, 10:38
Medlem
Är det bevisat bortom all tvivel, att araben inte är ett kräk? Han är kanske ett kräk, då bör ju inte den svenska mannen dömmas för hmf! 😂👍
Citera
2019-12-07, 11:42
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Jag förstår inte varför folk som åker dit för detta störda brott erkänner helt öppet. Nu fick denna herre betala runt 20k. Neka, ljug, skyll ifrån dig så motarbetar vi förtryckarlagen "hets mot folkgrupp".
Pratar du om? Man kan inte neka en dom, bara överklaga till en högre instans.
Citera
2019-12-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Pratar du om? Man kan inte neka en dom, bara överklaga till en högre instans.

Läs på lite innan du uttalar dig. Erkänner du ett it relaterad brott åker du dit på det, nekar man med en bra förklaring försvårar man arbetet att bevisa vem som har skrivit kommentarerna.
Citera
2019-12-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Ja, personligt ansvar är inte så populärt längre. Klart du skulle skylla ifrån dig.
Jag har ingen aning om vad du menar. Det var ju just personligt ansvar jag efterlyste.
Citera
2019-12-07, 20:58
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Läs på lite innan du uttalar dig. Erkänner du ett it relaterad brott åker du dit på det, nekar man med en bra förklaring försvårar man arbetet att bevisa vem som har skrivit kommentarerna.
Okej du menar innan dom. Ja det är väl alltid dumt att erkänna, oavsett vilket brott det gäller?
Citera
2019-12-07, 21:36
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Antar att närhatsgranskaren även anmälde araben

Det tvivlar jag på. I dagens PK-samhälle är det ju bara heterosexuella, etniska svenskar som kan begå fel. HBTQ-nissarna, araber och allt vad invandrare heter kan omöjligt göra något dumt just pga att de är HBTQ, araber och invandrare.
Citera
2020-01-13, 12:47
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Det tvivlar jag på. I dagens PK-samhälle är det ju bara heterosexuella, etniska svenskar som kan begå fel. HBTQ-nissarna, araber och allt vad invandrare heter kan omöjligt göra något dumt just pga att de är HBTQ, araber och invandrare.

Knappast.
Men araben kanske inte gick att identifiera?

Vem dömde detta?
Citera
2020-01-13, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
Är det bevisat bortom all tvivel, att araben inte är ett kräk? Han är kanske ett kräk, då bör ju inte den svenska mannen dömmas för hmf! 😂👍
Jag tycker definitivt han verkar va ett kräk.
Citera
2020-02-01, 17:15
Medlem
”Äckliga arab Kräk försvinn härifrån”

- Notera att arab är singular och är en respons/kommentar specifikt riktad till araben i videoklippet.

"Kristianstads tingsrätt gjorde en annan bedömning och slog fast att inläggen inte kunde uppfattas på något annat sätt än att de riktar sig mot araber och mörkhyade i allmänhet"

- Jag har inte tagit del av denna "annan bedömning", men notera även att Kristianstads tingsrätt inte valde att inspektera det som provocerade
mannen att skriva en sådan kommentar till att börja med, vilken var:

"Vi araber är här för att ta över ditt fucking land, ... , din svenska lilla hora"

- Notera att araben i klippet pratar om araber i plural, och stycket "din svenska lilla hora" är riktigt mot alla som ser klippet då det är upplagt på en global social plattform. D.v.s. riktad mot alla svenskar.

Tal som provocerar människor till våld bör inte tolereras. HMF-lagen är ett skämt...
Senast redigerad av S0urce 2020-02-01 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in