• 3
  • 4
2021-02-24, 06:04
Medlem
blymes avatar
Hur har det gått för alla tappra krigare?

Tror ni psykiatriklinikerna ens förstår hur jävla beroende Subutex är? Visst är man 60 år gammal och missbrukat heroin hela livet kanske substitut är den enda utvägen till ett "fungerat" liv.
Att få in 20-30 åringar till LARO känns mer än skumt.

Keep the strength up!
Citera
2023-04-05, 09:28
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Citodon (kodein) har väldigt kort halveringstid och absolut inget man vill trappa ut långtidsverkande opioider med. Sluta skriv massa saker som du inte har koll på.
Låter faktiskt inte som någon dum ide alls då man får den där lilla kicken varje/varannan dag som man så sitter och väntar på psykiskt, så har man någonting att se fram emot för att klara sig igenom plågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ät ca 32mg Loperamid om dagen för att hålla magen i schack. Sen 2ml Theralen innan du ska sova så kommer du sova som en stock.
Sova som en stock under sub at? Fast man slänger i sig benzo och zolpidem som borde stjälpa ett hus får man ju fan inte ens sömn.

Citat:
Ursprungligen postat av denriktiga1
Va själv beroende och drog sub i ett år med pendlande doser från 0.5-8mg om dagen.
Hur klarar man att hålla sig på 0.5-0.8mg/dag i ett år och varför? Vill man ha ett rus så hamnar man ju princip dubbla dosen varje vecka om man tar varje dag. Efter en månad så brukar man ju stå på 4mg utan något rus.

Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Om man skulle klara av att trappa ned under en längre tid tills man är helt ren och få så lite abstinens som möjligt, ska man då gå ner på microdoser och börja dela upp 1 mg och gå ända ner till så lite som 0.1 mg innan man nollar? Tänker att det bör vara enda sättet för att få så lite abstinens som möjligt då de sista milligrammen alltid är svårast att klippa ifrån.
Kommer bara vara ett utdraget helvete.
Senast redigerad av 0xgh64 2023-04-05 kl. 09:44.
Citera
2023-04-05, 17:51
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Låter faktiskt inte som någon dum ide alls då man får den där lilla kicken varje/varannan dag som man så sitter och väntar på psykiskt, så har man någonting att se fram emot för att klara sig igenom plågorna.

Sova som en stock under sub at? Fast man slänger i sig benzo och zolpidem som borde stjälpa ett hus får man ju fan inte ens sömn.

Hur klarar man att hålla sig på 0.5-0.8mg/dag i ett år och varför? Vill man ha ett rus så hamnar man ju princip dubbla dosen varje vecka om man tar varje dag. Efter en månad så brukar man ju stå på 4mg utan något rus.

Kommer bara vara ett utdraget helvete.

Ja det här med att trappa ner är bara vettigt med benzo, då det är farligt. Med Opiat AT fungerar det inte. Det tar ju ca två veckor för kroppen att anpassa sig till en lägre dos. Så istället för 2 veckor tortyr får man så lång tortyr som nedtrappningen är. Den mentala sista biten spelar ingen roll om man kliver av från 0,1 mg eller 2 mg. Det kommer suga iaf.
Citera
2023-04-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blyme

Tror ni psykiatriklinikerna ens förstår hur jävla beroende Subutex är? Visst är man 60 år gammal och missbrukat heroin hela livet kanske substitut är den enda utvägen till ett "fungerat" liv.

Keep the strength up!

Ett beroende till Buprenorfin är ett konstruktivt beroende som gör mindre skada och definitvt mer nytta än att avstå det. Det avhåller risken markant-radikalt att bli dödlig konsument utav opiater/opioder och risken är inte större än fortsatt konsumtion utav buprenorfin . Fortsätt ta din medicin och inse att det är för ditt bästa! Med bidragande vård därtill (adhd utredning/ångest utredning etc) som värnar om din övriga beroendeprofil över tid.
Citera
2023-04-15, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettywap
Har precis gjort den här resan själv, missbrukade subutex i ca 8 månader, ökad mängd successivt tills jag inte längre blev bäng av det utan endast behövde de för att inte bli sjuk. Den sista månaden tog jag 8mg per dag för att undvika AT.

Du måste bara bestämma dig 100% att de är över, ta bort nummer till kranar, sluta umgås med människor som innebär risk och bered dig för "survival mode". Under en period framöver kommer livet enbart handla om att ta sig igenom dagen och det är fruktansvärt att leva så, men man måste om man vill ur. Som man bäddat får man ligga.

De finns som nämnt ovan olika preparat du kan använda dig utav för att underlätta vissa av besvären avtändingen ger, men ingenting du kan göra för att dom helt ska försvinna om du inte väljer att knarka nått annat istället, vilket lär sluta med att du blir beroende av det istället.

4 veckor tog det för mig innan jag kände en vändning i det fyiska, men har än idag (8 veckor) inte repat mig mentalt, och magen är fortfarande kaos till och från. Aptiten är väldigt dålig och jag har fortfarande svårt att uppskatta små saker i vardagen, vilket gör att livet känns extremt tomt och tråkigt, men det kommer gå över!

Det ända som gjorde att jag klarat mig såhär långt var mitt mindset, var tvungen att sluta för att inte vara en slav åt drogen för evigt.
Det var omöjligt för mig att ställa in mig på det innan, när man är mitt inne i 'sub dimman' är det svårt att tänka på det sättet.

Hoppas du lyckas ta dig ur det här och håll oss gärna uppdaterade hur det går för dig!
Skicka ett pm om du undrar nått speciellt så kanske jag kan ge något svar.

Herregud!
Vad gör man då efter 10 år av subutex-användning!
8 månader , vill ej förringa, men det känns som en piss i Mississippi för mig. Har inga planer på att sluta ta subutex får det på Laro, dock undrar jag om AT efrer 8 månader känns så som du beskriver hur är det inte då efter 10-15-20-30 år.

Jag skulle aldrig ens försöka mig på det om jag ska vara ärlig.
Citera
2024-10-22, 20:21
Medlem
Trolletivarmlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme

Keep the strength up!

Dem fattar inte ett skit!
Ej träffat en ända ex jonkare som är supernöjd med att vara på sub eller meta..
Var 24 när jag började med sub och direkt skulle jag upp på hela 16mg.
Idag är jag på 20 och vill sluta men han inte ens motivation till att ta promenader längre.
Brukade vara väldigt aktiv som yngre, tränade, var enormt kreativ med min musik mm.

Mitt bland missbruk har förstört enormt mycket, men LARO måste varit värsta beslutet jag tagit tillsammans med att fortsätta ta amfetamin…
Citera
2024-10-23, 23:16
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletivarmland
Dem fattar inte ett skit!
Ej träffat en ända ex jonkare som är supernöjd med att vara på sub eller meta..
Var 24 när jag började med sub och direkt skulle jag upp på hela 16mg.
Idag är jag på 20 och vill sluta men han inte ens motivation till att ta promenader längre.
Brukade vara väldigt aktiv som yngre, tränade, var enormt kreativ med min musik mm.

Mitt bland missbruk har förstört enormt mycket, men LARO måste varit värsta beslutet jag tagit tillsammans med att fortsätta ta amfetamin…

LARO borde inte tas bort totalt, MEN som det är idag är ett skämt icke likt något annat. Metadon borde för det första tas bort totalt. Buprenorfin tycker jag kan vara en bra ide om man tex. är en sprut narkoman och dagligen skjuter horse, MEN det kan vara ett alternativ ett tag för att ordna upp sitt liv.
Sen tycker jag definitivt att det ska trappas ur.
Citera
2024-10-24, 09:42
Medlem
Trolletivarmlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
LARO borde inte tas bort totalt, MEN som det är idag är ett skämt icke likt något annat. Metadon borde för det första tas bort totalt. Buprenorfin tycker jag kan vara en bra ide om man tex. är en sprut narkoman och dagligen skjuter horse, MEN det kan vara ett alternativ ett tag för att ordna upp sitt liv.
Sen tycker jag definitivt att det ska trappas ur.

Är väl dock nu dem börjar komma på dem påriktigt allvarliga bieffekterna av ett långt sub bruk?
Var sprutis och använde dagligen, ändå är jag mera beroende idag en jag var då.

Tycker endast laro borde användas ifall någon tar återfall gång på gång efter avgift.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in