Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-08, 14:01
  #1
Medlem
Jag har köpt en ny telefon, men har samma Sim-kort och nummer. När jag förde över WhatsApp fanns kontakterna, men inte de gamla posterna. Flyttar jag tillbaka Sim-kortet till den gamla telefonen har jag kvar allt som förr. Chattarna är säkerhetskopierade. Men jag hittar inte ut hur jag får dem till WA i den nya luren.

Den gamla är en Xperia XZ1 och den nya Xperia 5. Jag förde över med X-transfer. Tacksam för hjälp.
Citera
2019-12-08, 14:24
  #2
Medlem
salxars avatar
Säkerhetskopiera till Google Drive på gamla mobilen
Ladda sen ner säkerhetskopian på nya mobilen
Klart!
Citera
2019-12-08, 15:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Säkerhetskopiera till Google Drive på gamla mobilen
Ladda sen ner säkerhetskopian på nya mobilen
Klart!
Tack. Vad jag tydligen missade var att man måste avinstallera WA och installera om den för att kunna återställa kontakterna. Jag försökte ladda ner säkerhetskopian i den redan installerade appen och det gick inget vidare.

Case closed.
Citera
2021-01-20, 21:29
  #4
Moderator
tobess avatar
Jag fick bytte nyligen från en androidlur till en iphone; Finns det något sätt att föra över chatthistoriken från den gamla till den nya?

Googlande ger diverse olika, i varierande usträckning, mer eller mindre halvskumma apps och/eller krav på betalning.

Finns det något vettigt sätt (gärna gratis, men kan eventuellt tänka mig att lägga ut någon symbolisk summa får det också) att göra det på eller är det bara att glömma?
Citera
2024-02-08, 13:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag fick bytte nyligen från en androidlur till en iphone; Finns det något sätt att föra över chatthistoriken från den gamla till den nya?

Googlande ger diverse olika, i varierande usträckning, mer eller mindre halvskumma apps och/eller krav på betalning.

Finns det något vettigt sätt (gärna gratis, men kan eventuellt tänka mig att lägga ut någon symbolisk summa får det också) att göra det på eller är det bara att glömma?

Bump.

Frågar också det? Någon på forumet som är teknisk?

Precis som ovan: Föra över data, bilder osv från androidlur till Iphone.
Citera
2024-02-08, 14:44
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Bump.

Frågar också det? Någon på forumet som är teknisk?

Precis som ovan: Föra över data, bilder osv från androidlur till Iphone.
Verkar gå smidig med programmet MobileTrans som även kan överföra från Drive, Cloud m.m.
Tycker du det är dyrt så finns det också hos 1337 eller
Citera
2024-02-08, 16:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Verkar gå smidig med programmet MobileTrans som även kan överföra från Drive, Cloud m.m.
Tycker du det är dyrt så finns det också hos 1337 eller

Tack ska kolla upp det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback