2019-12-10, 09:12
Medlem
Miys avatar
Om världen skulle gå åt skogen så tänker iallafall jag fortsätta gymma, helt fel läge att bli en klenis dessutom.

Tänker att det kan bli svårt få i sig nog med protein varje dag efter ett tag.

Som jag ser det finns det två alternativ.

1. Försöka skaffa mig en gymgrossisten butik som bas, protein för en evighet men då måste jag skydda den och känner mig mer som en Explorer.

2. Börja äta människor, känns helt fel inte alls min grej.

Fyll på med alternativ om ni kommer på något bättre sätt
Citera
2019-12-10, 09:14
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Om världen skulle gå åt skogen så tänker iallafall jag fortsätta gymma, helt fel läge att bli en klenis dessutom.

Tänker att det kan bli svårt få i sig nog med protein varje dag efter ett tag.

Som jag ser det finns det två alternativ.

1. Försöka skaffa mig en gymgrossisten butik som bas, protein för en evighet men då måste jag skydda den och känner mig mer som en Explorer.

Fyll på med alternativ om ni kommer på något bättre sätt

Efter domedagen har du inte mycket att tänka på längre. Du är nämligen död.
Citera
2019-12-10, 09:24
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy

Människokött är kalorisnålt. Det läste jag i Illustrerad Vetenskap för väldigt länge sedan. En hel hjärna innehåller inte mer än 2000 kcal.

Men vad ska du egentligen med muskler till på den yttersta domens dag? Ska du brotta ner Gud och på det viset undvika domen?
Citera
2019-12-10, 09:39
Medlem
HermaeusMoras avatar
Lära sig jaga småvilt samt även kanske något större fiska borde ju också vara ett alternativ.
Citera
2019-12-10, 09:55
Medlem
Blommetupps avatar
Börja med att föda upp kaniner och syrsor. Riktigt bra proteinkällor och till nästan ingen kostnad alls.
Citera
2019-12-10, 09:57
Medlem
Partiet-Svamparnas avatar
Skaffa några höns
Citera
2019-12-10, 10:02
Medlem
Partiet-Svamparnas avatar
I senaste Joe Rogan pratar han med Glenn Villevenue som har levt många år och vintrar i vildmarken i Nordamerika.

En älg räcker en vinter för en person.

Länk till showen https://m.youtube.com/watch?v=PNocQzhPyac
Citera
2019-12-10, 10:15
Medlem
Blommetupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet-Svamparna
I senaste Joe Rogan pratar han med Glenn Villevenue som har levt många år och vintrar i vildmarken i Nordamerika.

En älg räcker en vinter för en person.

Länk till showen https://m.youtube.com/watch?v=PNocQzhPyac

Nackdelen med jakt på större vilt i Sverige är att de är så få. Det finns ca 350 000-400 000 älgar i hela Sverige så det räcker med att var 20:e person skjuter en älg så är stammen helt utrotad redan första året. Så det större viltet älg,rå, hjort och vildsvin tillsammans skulle få svårt att mätta alla ens en säsong.

Så jakten efter domedagen kommer nog bestå av fågel, råttor och andra smådjur
Citera
2019-12-10, 13:06
Medlem
Det skulle vara svårt att få tag på mar överhuvudtaget? Varför tror du att specifikt proteiner skulle vara svårt att få tag på?
Citera
2019-12-11, 19:52
Medlem
När skiten träffar fläkten så kommer i alla fall jag att bokstavligt talat gå över lik för att föda familjen.

Blir det svårt att hitta föda så kommer jag att börja jaga människor utan att tveka.

Vi är ju djur så varför inte äta människa?
Kött är kött.

Kommer så klart grilla det först och jag kommer inte att säga till ungarna vart jag har ”hittat” köttet...
Citera
2019-12-11, 20:04
Medlem
Problemet med att äta människor är att när en människa börjar svälta så börjar det hända saker med musklerna. Kort kan man säga att äta kött från något som svälter inte ger dig näring. Sen det här med explorer osv man har inget val man får göra vad man kan för att överleva.
Citera
2019-12-11, 20:20
Medlem
Blommetupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Problemet med att äta människor är att när en människa börjar svälta så börjar det hända saker med musklerna. Kort kan man säga att äta kött från något som svälter inte ger dig näring. Sen det här med explorer osv man har inget val man får göra vad man kan för att överleva.

Hmm mycket intressant, har du någon källa man kan läsa vidare på? Gäller det andra svältande djur också? Typ om man skulle få för sig att äta en svältande häst? Eller menar du att iom svälten finns det mindre massa kvar då den brutits ner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in