2020-07-28, 12:23
Medlem
diseuses avatar
Åklagarmyndigheten (Män åtalade i mordärende i Ånge):
Fyra män åtalas i dag för inblandning i mordet på en 20-årig man i Ånge i december i fjol. En av männen åtalas för mord, grovt rån och människorov. Två personer åtalas för grovt rån och en person för medhjälp till rån. Åklagaren är tillgänglig för media på telefon.

Tre av de fyra männen har varit häktade sedan i december och januari. Den fjärde personen är inte frihetsberövad. En femte person är häktad i sin frånvaro misstänkt för mord. Han ingår inte i åtalet.

– Männen har sökt upp offret i syfte att råna honom. Jag menar att två av männen på ett tortyrliknande sätt har skadat 20-åringen under ett långdraget händelseförlopp innan han avlider av kvävning. De övriga som omfattas av åtalet har deltagit i händelsen, säger kammaråklagare Marie Reutne.

Huvudförhandlingen börjar den 4 augusti i Sundsvalls tingsrätt och beräknas av åklagaren ta ungefär sju dagar.
Sundsvalls tingsrätt, mål: B 3000-19
Citera
2020-07-28, 12:31
Medlem
Stämningsansökan: https://forumfiles.com/l3PdBfI9o0/Su...Aktbil_328_pdf
Citera
2020-07-28, 13:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahaden
Jaja puss på dig också, inte svårt att hitta mig om du vill något, skriv privat till mig så kan vi ses och prata

Suck vad töntigt. Gangsterfjant. Håller med föregående talare. Väx upp.
Citera
2020-07-28, 16:12
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...vem-angemordet

Citat:
Ingen av dem är dömd för något allvarligare våldsbrott – men samtliga gjorde tidigt debut i narkotikasammanhang och umgås i eller i utkanten av kriminella kretsar.
Det är den samlade bilden av de män som nu åtalats misstänkta för personrånet mot en 20-årig man i en villa i Ånge före jul som slutade i mord.

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.
Citera
2020-07-28, 16:22
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ringde-polisen

Citat:
En av de unga män som misstänks för mordet på en 20-årig man i Ånge befinner sig utomlands och åtalas därför inte för brottet.

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.
Citera
2020-07-28, 18:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Så mgm som inte har hittats ännu, har t.o.m. skrivit i tråden enligt åtalet.
Citera
2020-07-28, 18:48
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Så mgm som inte har hittats ännu, har t.o.m. skrivit i tråden enligt åtalet.

En av dom misstänka gärningsmännen.. och ja, jag är nog inte ensam över att undra över hur regel 1.06 spelar in här.
Citera
2020-07-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
En av dom misstänka gärningsmännen.. och ja, jag är nog inte ensam över att undra över hur regel 1.06 spelar in här.

Han har ju outat sig själv så den regeln kan man nog bortse från.
Citera
2020-07-28, 21:48
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsven
Han har ju outat sig själv så den regeln kan man nog bortse från.
Dock har han skyddad identitet så man måste tänka på regel 1.12:

”.. Det är förbjudet, oavsett syfte, att efterfråga eller sprida uppgifter om personer med skyddade personuppgifter, om dessa uppgifter kan användas för att skada vederbörande. Exempel på sådana uppgifter är boende- eller vistelseort. Undantag är uppgifter som är allmänt kända, eller om det rör sig om uppgifter som personen själv spridit..”
Citera
2020-07-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Dock har han skyddad identitet så man måste tänka på regel 1.12:

”.. Det är förbjudet, oavsett syfte, att efterfråga eller sprida uppgifter om personer med skyddade personuppgifter, om dessa uppgifter kan användas för att skada vederbörande. Exempel på sådana uppgifter är boende- eller vistelseort. Undantag är uppgifter som är allmänt kända, eller om det rör sig om uppgifter som personen själv spridit..”
Han har själv talat om vem han är, var han bor och att han nu är utomlands ( och har det bra på stranden&#128580. Finns inte så mycket mer man kan avslöja då

CHEEPE, lever du än? Vad har du att säga om stämningsansökan, stämmer det som åklagaren lagt fram det anser du?
Citera
2020-07-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Stämningsansökan: https://forumfiles.com/l3PdBfI9o0/Su...Aktbil_328_pdf

15. Förhör med Majd Alhajji (tidigare medmisstänkt, men samtliga brottsmisstankar är nedlagda) angående sina kontakter med XX när denne velat ha hjälp att skapa ett kontot på Flashback för att svara på det folk skrev angående Ångemordet och att det varit XX som har skrivit på tråden under namnet Chepe3310 om detaljer som endast en gärningsman kunnat känna till, allt till styrkande av Vincent Bjelks, Emil Hådéns och Marcus Malmgrens delaktighet i gärningarna (ca 45 minuter).

Citera
2020-07-29, 11:19
Medlem
Är det någon som kan fixa fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här