Citat:
Ursprungligen postat av
amont
Skall inte agera flashbackpsykolog nu, men tror det finns så mycket mer som vi inte vet om. Tycker det är helt sjukt att han dömts till 9 år när 1/2 mordmisstänkta är på fri fot. Denna I har ju själv erkänt (så som jag uppfattat det) att det är han som ligger bakom mordet, så hur man kan döma V för mord är sjukt...? Vet inte om jag sympatiserar för mycket nu på grund av grabbens unga ålder eller om jag börjar tappa det helt efter hur grovt grabbens familj har hängts ut här. Man kan ju tycka att I egentligen borde vara en större fara för allmänheten då han själv erkänt att han gillar att utsätta andra för smärta etc.
Hoppas bara att alla parterna, speciellt BO's familj, får sitt lugn och kan försöka smälta händelsen i lugn och ro. Djupt traumatisk händelse.
Det spelar väl ingen roll om den andre mördaren är på fri fot, V ska ju ändå dömas för sin del i brottet. I får dömas när han är tillbaka i sverige. Men visst är det tragiskt att en så ung man förstör sitt liv, ännu mer tragiskt att han förstört oskyldiga människors liv. Jag har svårt att tycka synd om mamman, hon har suttit och gangsterchattat med I när han är på flykt, skrivit att hon och I inte ska skriva för mycket på chatten för polisen kan läsa osv. Hon har alltså velat undanhålla polisen information kring ett mord på en ung man, det är riktigt jävla sunkigt
Idag tas mordet upp i Hovrätten. Från försvarets sida ska Vs mamma och kompis vittna, från åklagarens ska 2 poliser vittna. Ska bli intressant att se vart det slutar. Jag gissar och hoppas på att Vs dom fastställs, och att E o M får strängare straff.