2020-10-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
F-n vad tragiskt ha en så ung son som gjort så hemskt brott..Bor ju mitt i stan bra område mm. Nej, empati lärs det inte ut längre..?

Skall inte agera flashbackpsykolog nu, men tror det finns så mycket mer som vi inte vet om. Tycker det är helt sjukt att han dömts till 9 år när 1/2 mordmisstänkta är på fri fot. Denna I har ju själv erkänt (så som jag uppfattat det) att det är han som ligger bakom mordet, så hur man kan döma V för mord är sjukt...? Vet inte om jag sympatiserar för mycket nu på grund av grabbens unga ålder eller om jag börjar tappa det helt efter hur grovt grabbens familj har hängts ut här. Man kan ju tycka att I egentligen borde vara en större fara för allmänheten då han själv erkänt att han gillar att utsätta andra för smärta etc.

Hoppas bara att alla parterna, speciellt BO's familj, får sitt lugn och kan försöka smälta händelsen i lugn och ro. Djupt traumatisk händelse.
Citera
2020-10-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amont
Skall inte agera flashbackpsykolog nu, men tror det finns så mycket mer som vi inte vet om. Tycker det är helt sjukt att han dömts till 9 år när 1/2 mordmisstänkta är på fri fot. Denna I har ju själv erkänt (så som jag uppfattat det) att det är han som ligger bakom mordet, så hur man kan döma V för mord är sjukt...? Vet inte om jag sympatiserar för mycket nu på grund av grabbens unga ålder eller om jag börjar tappa det helt efter hur grovt grabbens familj har hängts ut här. Man kan ju tycka att I egentligen borde vara en större fara för allmänheten då han själv erkänt att han gillar att utsätta andra för smärta etc.

Hoppas bara att alla parterna, speciellt BO's familj, får sitt lugn och kan försöka smälta händelsen i lugn och ro. Djupt traumatisk händelse.
Det var ju V som tejpade BO så att han inte fick luft och dog. Varför sympatiserar du med honom överhuvudtaget? Ett svin helt enkelt!
Citera
2020-10-12, 20:08
Medlem
[quote=amont|73164059]Skall inte agera flashbackpsykolog nu, men tror det finns så mycket mer som vi inte vet om. Tycker det är helt sjukt att han dömts till 9 år när 1/2 mordmisstänkta är på fri fot. Denna I har ju själv erkänt (så som jag uppfattat det) att det är han som ligger bakom mordet, så hur man kan döma V för mord är sjukt...? Vet inte om jag sympatiserar för mycket nu på grund av grabbens unga ålder eller om jag börjar tappa det helt efter hur grovt grabbens familj har hängts ut här. Man kan ju tycka att I egentligen borde vara en större fara för allmänheten då han själv erkänt att han gillar att utsätta andra för smärta etc.

V är inte en bra människa. Han har gjort illa folk många ggr. Va väl v som ville bli torped?eller har jag fel? Sen hoppas jag verkligen att mar*us å em*il får längre straff för det va rena rama semestern för M . Och han är ett svin och kommer nog inte förändra på sig och definitivt inte om han släpps ut nu... e kan jag inte yttra mig förutom att jag hört av säkra att han säljer droger. Även M säljer droger.. så vore skönt om ånge slapp dessa individer.
Citera
2020-10-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det här med adhd alltså. Varannan pojke har ju det verkar det som..är det 5g som spökar?

Nej. De är blattar. Det är bara det.
Citera
2020-10-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Nej. De är blattar. Det är bara det.

Det var 1 blatte ...
Citera
2020-10-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amont

Det spelar väl ingen roll om den andre mördaren är på fri fot, V ska ju ändå dömas för sin del i brottet. I får dömas när han är tillbaka i sverige. Men visst är det tragiskt att en så ung man förstör sitt liv, ännu mer tragiskt att han förstört oskyldiga människors liv. Jag har svårt att tycka synd om mamman, hon har suttit och gangsterchattat med I när han är på flykt, skrivit att hon och I inte ska skriva för mycket på chatten för polisen kan läsa osv. Hon har alltså velat undanhålla polisen information kring ett mord på en ung man, det är riktigt jävla sunkigt

Idag tas mordet upp i Hovrätten. Från försvarets sida ska Vs mamma och kompis vittna, från åklagarens ska 2 poliser vittna. Ska bli intressant att se vart det slutar. Jag gissar och hoppas på att Vs dom fastställs, och att E o M får strängare straff.
Citera
2020-10-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsven
Det spelar väl ingen roll om den andre mördaren är på fri fot, V ska ju ändå dömas för sin del i brottet. I får dömas när han är tillbaka i sverige. Men visst är det tragiskt att en så ung man förstör sitt liv, ännu mer tragiskt att han förstört oskyldiga människors liv. Jag har svårt att tycka synd om mamman, hon har suttit och gangsterchattat med I när han är på flykt, skrivit att hon och I inte ska skriva för mycket på chatten för polisen kan läsa osv. Hon har alltså velat undanhålla polisen information kring ett mord på en ung man, det är riktigt jävla sunkigt

Idag tas mordet upp i Hovrätten. Från försvarets sida ska Vs mamma och kompis vittna, från åklagarens ska 2 poliser vittna. Ska bli intressant att se vart det slutar. Jag gissar och hoppas på att Vs dom fastställs, och att E o M får strängare straff.

Håller med. Vet du när/vart man kan läsa mer om överklagan till hovrätten? Vart får du denna informationen ifrån (mer än nyheterna)?
Citera
2020-10-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepe3310
Nej när jag var 15 år jag har gjort saker som är riktigt kaos och har rånat någon då som var något den tiden och han var bland dom äldre som har pengar droger och allt ändå jag tog allt i från han också och han dog så bara för att ingen skulle veta någonting om mig har jag haft skyddad id min mamma bor inte i Sverige och har aldrig varit där jag kom med mina syskon och alla vi är kriminella sen barn så ja du får fatta det hur du vill

Ja, det kan ju bli lite jobbigt när man golar till polisen. Tur du fick skyddad id efter det! Du verkar ju vara van att snacka med polisen, så varför inte bara göra det igen o ta ditt straff? Dina polisvänner kanske kan fixa nån schysst deal.
Citera
2020-11-04, 10:48
Medlem
WallaceShawns avatar
I dag är sista förhandlingsdagen i hovrätten. Så därifrån kan man nog vänta en dom om 1-2 veckor.
Citera
2020-11-05, 18:25
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...talade-slappta

Jävla pissland som släpper ut dom
Citera
2020-11-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folelah
!!

Kan du utveckla? Ett något korthugget första inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Luderpojke
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...talade-slappta

Jävla pissland som släpper ut dom

Fast den huvudåtalade får sitta kvar: ”Den 19-åring från Malmö som dömdes i tingsrätten för mordet på en 20-åring i Ånge i december blir kvar i häktet sedan förhandlingarna i hovrätten avslutats.
Däremot släpptes de två medåtalade männen – en 20-åring från västra Medelpad och en 25-åring från Stockholmstrakten – ur häktet i väntan på domen.”
Citera
2020-11-17, 11:16
Medlem
Här kommer hovrättens dom kamrater: https://docdro.id/mJpeTEZ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här