Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
De mörkar det än så länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Frågan är hur länge dom kan göra det? Riktigt pinsamt skulle det vara för Sverige om utländska journalister kom hit och stack en mikrofon under näsan på politikerna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Petitoo
Precis. Är det ingen som har tipsat de utländska medierna. Vilket lands medier skulle vara mest benägna att rapportera? De verkar ganska tyst nu..
Nu vet jag inte hur ni tänker, men rent spontant så har jag mycket svårt att tro att "seriös" media skulle skriva om detta med enbart friatider som källa. Säga vad man vill om alternativmedia, men det är kanske inte alltid den mest pålitliga källan. Om inte annat så bör man utgå från att det som står där är kraftigt vinklat.
Oavsett så är det inte speciellt konstigt att gammelmedia (oavsett land) inte skrivit något ännu, de lär vilja få det bekräftat från fler och oberoende källor innan man skriver om det. Om det sedan visar sig vara sant så kommer de garanterat skriva om det, precis som man gjorde med Iraks försvarsminister. Att vänta med att skriva om något tills man fått det bekräftat är inte samma sak som att mörka saker, det hoppas jag att även de mest inbitna flashbackarna inser. Även om det såklart inte kommer att erkänna det då det inte stämmer in med narrativet att gammelmedia mörkar allt
Kort sagt, är det sant så kommer man att skriva om det när man fått det bekräftat, är det inte sant kommer man troligen också att skriva om det då det är ett ypperligt tillfälle att klanka ner på alternativmedia