Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-12-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Invandringspolitik och bidrag är dock små problem i det stora. Det är snarare markörer som visar på ett symptom. Sjukdomen i sig ser vi inte riktigt lika tydligt.
Den kriminelle afghanen och hans hånfulla uttalande kommer som en kalldusch för gemene svensk, som stretar och knåpar för att få det hela att gå ihop. Inte minst det stora antalet ålderspensionärer på marginalen, som, uppväxta med ett kristet normsystem, nu duckar. Kan detta vara sant?
Precis som du skriver är det symptom på en sjukdom i samhällskroppen. Frågan är om den blivit kronisk.
Citera
2019-12-26, 15:01
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Måste en ekonom tala om det för att det ska bli mer giltigt? Alla med en fungerande hushållsekonomi inser det.
Det är ju en del av det, att så enkla samband inte ska få dras, utan att en expert från vardera sida måste forska och fastslå det. Men sakens konstruktion är i sig hela beviset för det tillsammans med grundläggande logik.

Analytisk sanning kan vara ordet du söker.
Citera
2019-12-26, 17:05
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En extra festlig twist att han plockar ut pension från sin döda mor. Att det ens är möjligt är ett hån, hur mycket jobbade hans gamla mor överhuvudtaget i Sverige?

Undrar hur många sådana fall man skulle hitta om man rotade lite?

Många fall. Sverige är känt bland utlänningar för att det finns mycket pengar som dom kan ta. Vem kan reda ut vem som gjort vad och identifiera de skyldiga till att Sverige som land låter sig sugas ut i hög takt.
Nu ska jag gråta lite och hoppas för då jag inte tvingas jobba och betala skatt för att föda jordens alla människor som sjukt euforiska verklighetsfrämmande predikanter som Gustav, Isabella, Mona, Göran, Stefan, Fredrik, Annie har planerat att jag ska. Slaveri de Luxe.
Citera
2019-12-26, 17:57
Medlem
Har någon av de större medierna skrivit eller talat om detta?
Citera
2019-12-26, 20:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskleraret
Har någon av de större medierna skrivit eller talat om detta?

De mörkar det än så länge.
Citera
2019-12-26, 20:33
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Frågan är hur länge dom kan göra det? Riktigt pinsamt skulle det vara för Sverige om utländska journalister kom hit och stack en mikrofon under näsan på politikerna...
Citera
2019-12-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Frågan är hur länge dom kan göra det? Riktigt pinsamt skulle det vara för Sverige om utländska journalister kom hit och stack en mikrofon under näsan på politikerna...

Precis. Är det ingen som har tipsat de utländska medierna. Vilket lands medier skulle vara mest benägna att rapportera? De verkar ganska tyst nu..
Citera
2019-12-26, 21:44
Medlem
-GGs avatar
Jag vet inte om detta varit uppe:
(https://www.friatider.se/razaq-58-va...-63-i-g-teborg)

Citat:
Uppdatering: Efter artikelns publicering har Pensionsmyndigheten bekräftat att de frös utbetalningarna till kvinnans konto 2017. Enligt uppgift fick myndigheten kännedom om missförhållandena året innan genom tips.
Citera
2019-12-26, 21:46
Medlem
300 miljarder kronor har betalats ut felaktigt från det svenska välfärdssystemet sedan 2005.

https://www.expressen.se/dinapengar/...-ut-felaktigt/
Citera
2019-12-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Citat:
Ursprungligen postat av Torsus

Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Precis. Är det ingen som har tipsat de utländska medierna. Vilket lands medier skulle vara mest benägna att rapportera? De verkar ganska tyst nu..

Nu vet jag inte hur ni tänker, men rent spontant så har jag mycket svårt att tro att "seriös" media skulle skriva om detta med enbart friatider som källa. Säga vad man vill om alternativmedia, men det är kanske inte alltid den mest pålitliga källan. Om inte annat så bör man utgå från att det som står där är kraftigt vinklat.

Oavsett så är det inte speciellt konstigt att gammelmedia (oavsett land) inte skrivit något ännu, de lär vilja få det bekräftat från fler och oberoende källor innan man skriver om det. Om det sedan visar sig vara sant så kommer de garanterat skriva om det, precis som man gjorde med Iraks försvarsminister. Att vänta med att skriva om något tills man fått det bekräftat är inte samma sak som att mörka saker, det hoppas jag att även de mest inbitna flashbackarna inser. Även om det såklart inte kommer att erkänna det då det inte stämmer in med narrativet att gammelmedia mörkar allt

Kort sagt, är det sant så kommer man att skriva om det när man fått det bekräftat, är det inte sant kommer man troligen också att skriva om det då det är ett ypperligt tillfälle att klanka ner på alternativmedia
Citera
2019-12-26, 22:03
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llmm
300 miljarder kronor har betalats ut felaktigt från det svenska välfärdssystemet sedan 2005.
https://www.esth kostadexpressen.se/...-ut-felaktigt/
Simpel jämförelse - Snabbspårvägen i Sth kostade 2 miljarder totalt +400 miljoner för etapp 2 till Solna.
Nya Karolinska sjukhuset kostade 14,5 miljarder + div mutor till Boston Consulting group
Citera
2019-12-26, 22:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Nu vet jag inte hur ni tänker, men rent spontant så har jag mycket svårt att tro att "seriös" media skulle skriva om detta med enbart friatider som källa. Säga vad man vill om alternativmedia, men det är kanske inte alltid den mest pålitliga källan. Om inte annat så bör man utgå från att det som står där är kraftigt vinklat.

Oavsett så är det inte speciellt konstigt att gammelmedia (oavsett land) inte skrivit något ännu, de lär vilja få det bekräftat från fler och oberoende källor innan man skriver om det. Om det sedan visar sig vara sant så kommer de garanterat skriva om det, precis som man gjorde med Iraks försvarsminister. Att vänta med att skriva om något tills man fått det bekräftat är inte samma sak som att mörka saker, det hoppas jag att även de mest inbitna flashbackarna inser. Även om det såklart inte kommer att erkänna det då det inte stämmer in med narrativet att gammelmedia mörkar allt

Kort sagt, är det sant så kommer man att skriva om det när man fått det bekräftat, är det inte sant kommer man troligen också att skriva om det då det är ett ypperligt tillfälle att klanka ner på alternativmedia

När DN skriver något kopierar de det direkt, trots att det ofta är kraftigt vinklat eller en ren lögn. Tänk på när DN påstod att Hanif Bali spionerade för Ryssland! MSM kopierade helt utan källkritik eller egen kontroll. Ja Fria Tider vinklar men det mesta de skriver tar de från andra, precis som MSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in