2019-12-28, 00:14
Medlem
Hej! Är det någon som vet en hemsida som man kan komma i kontakt personer? Har en betalnkngsanmärkning och liten skuld så inget snabblån accepterar mig. Mvh
Citera
2019-12-28, 00:16
Medlem
Om det finns en privat person som vill låna ut*
Citera
2019-12-28, 00:20
Medlem
ta sms lån bara. dom lever på personer som idioter som du.
Citera
2019-12-28, 00:22
Medlem
Finns många ,,, https://www.fellowfinance.se/ är en av dem.

Men det bästa är nog om du istället kan låna av en släkting el dyligt och få en just återbetalningsplan.

Har som princip att aldrig låna av någon annan än min egen far då pengar har en
konstig förmåga att förstöra relationer av olika slag.
Citera
2019-12-28, 03:27
Medlem
sebastian66s avatar
Om du inte kan ta snabblån vad är det som får dig att tro en snäll privatperson skulle
låna ut pengar till dig för då?
Lever du i en fantasi?
Citera
2019-12-28, 03:54
Medlem
Funkade inte ditt förra försök att lura personer?

(FB) Lån Med betalningsanmärkning
Citera
2019-12-28, 09:25
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffkuddens95
Om det finns en privat person som vill låna ut*

Hur mycket behöver du?
Citera
2019-12-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpan1792
ta sms lån bara. dom lever på personer som idioter som du.

Du är en värdelös människa

TS, kämpa på! Försök att klara dig utan mer lån.
Citera
2019-12-28, 13:38
Medlem
Citat:
Hej! Är det någon som vet en hemsida som man kan komma i kontakt personer? Har en betalnkngsanmärkning och liten skuld så inget snabblån accepterar mig. Mvh
Om inte ett SMS-låneföretag går med på att låna ut pengar till dig så lär du inte hitta så många privatpersoner som är villiga att ta risken.

SMS- lån har ofta en ränta på över 100 %. De klarar således att hälften av kunderna inte kan betala som avtalats. SMS-låneföretagen räknar kallt med att kunderna kommer att få problem och tar därför en hög riskpremie i form av skyhögt ränta. Om till och med dem är oroliga för att du inte kan betala och ser dig som en riskkund så lär privatpersoner vara ännu mer försiktiga.

Om du lyckas med att låna av en privatperson lär räntan vara hög men framförallt så kommer konsekvenserna att vara stora om du inte kan betala. Ingen risk att du blir dödad då "döda personer inte kan betala" men du kan tvingas att göra saker mot din vilja. Är du beredd att begå brott, knarkförsäljning, misshandel, rån om gäldenären så önskar.
Citera
2019-12-29, 12:16
Medlem
Hade absolut inte någon tanke att lura någon på pengar, skriver ju ärligt ut min situation att jag inte får låna pengar då jag har anmärkning vilket jag även skrev i andra inlägget. Även därför jag frågar om de finns någon seriös hemsida som man går igenom för att ingen ska bli lurad på pengar! Det är jobbigt att varje dag ha ångest för hur fan man ska lyckas få pengar till mat därför jag gör inlägg för att fråga om det. Men verkar inte finnas någon sida så ingen behöver kommentera mer gott nytt år och tack till er som svarade snällt och seriöst
Citera
2019-12-29, 18:59
Medlem
Citat:
Hade absolut inte någon tanke att lura någon på pengar, skriver ju ärligt ut min situation att jag inte får låna pengar då jag har anmärkning vilket jag även skrev i andra inlägget. Även därför jag frågar om de finns någon seriös hemsida som man går igenom för att ingen ska bli lurad på pengar! Det är jobbigt att varje dag ha ångest för hur fan man ska lyckas få pengar till mat därför jag gör inlägg för att fråga om det. Men verkar inte finnas någon sida så ingen behöver kommentera mer gott nytt år och tack till er som svarade snällt och seriöst
Enda möjligheten är nog att låna av någon som känner dig väl. Släktingar är enklast, föräldrar och syskon.

Hur illa situationen än är så tror jag tyvärr inte lösningen är att du lånar ännu mer...
Lösningen är antagligen att du amorterar dina gamla skulder.
Citera
2023-05-24, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om du inte kan ta snabblån vad är det som får dig att tro en snäll privatperson skulle
låna ut pengar till dig för då?
Lever du i en fantasi?

Man kan låna ut privat

https://enklajuridik.se/lana-ut-pengar-privat/

detta skall ha likvärdig juridisk värde som om du lånat av en bank el. liknande.

borgenärren kan anmäla dig till KRM och begära utmätning, ex.vis en skuld på 100.000 kan ge, utifrån din ekonomi 2-3.000 i månaden, ett exempel bara + ränta enligt vissa normer samt omkostnader.

Det som kan vara problemet är om personen du lånar ut till har skatteskulder eller skulder till banker, då hamnar dina fordringar knappast på 1a plats, du får helt enkelt vänta längst.

men har personen inga andra, eller få och små banklån, då kan du få igen pengarna med ränta.

Jag hade en kille som hyrde min lägenhet och stack. Jag lyckades hitta hans adress och arbete och trots att han var skyldig SWB 150.000 och skulden till mig var på 35.000 så fick jag igen pengarna under två år. hans taktik var att sjukskriva sig en vecka då och då så att han hamnade tillfälligt under existensminimum och slapp betala, men till sist kom han inte undan.

Säkerheter.

Personen du lånar ut till kan ha en bil, en gammal fin motorcykel, personliga tillhörigheter av högt värde för denne, smycken, konst etc. som du tar som säkerhet- det kan öka motivationen att återbetala skulden!

Det går att låna ut privat - om man vidtar sina mått och steg så att man har säkerheter och att genom juridiska dokument kan se till att skulden hamnar hos KRM. Har personen inga betalningsanmärkningar där, ja då är motivationen ännu högre att följa amorteringsplanen.

privata lån är mycket ovanliga i vår kultur, desto vanligare är romance-scams. Att man inte skriver äktenskapsförord etc. Att man då är sambo inte skriver ett sambo-avtal om vad som är gemensamt och vem som enskilt äger vissa saker, t.ex. en bil, en sommarstuga, konst, etc.

tack för ordet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in