Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Han är lite som Bush. Dum, trög, envis men besitter mycket makt och är bra på att snacka.
George W. Bush var inte bra på att snacka, lol. Trump är helt klart en rejäl uppgradering jämfört med Dubya, på i stort sett alla punkter. Däremot finns det fortfarande en del seriösa brister med Trump som behöver
straighten out. Trump själv beskrev George W. Bush som the worst American president in history, och Trump hade helt rätt:
TRUMP "Bush worst president ever":
https://www.youtube.com/watch?v=j6N8l8DMu3M
Bush W Is The Worst President In US History:
https://www.youtube.com/watch?v=xHKbKu4wuLQ
^^ Trump förutspådde ISIS och Abu Bakr al-Baghdadi där. Det är svårt att förstå hur korkad George W. Bush faktiskt var. Dubya är som en karikatyr tagen ur en Tarantinofilm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Jo men det är ju just street smartness som behövs när man är politiker på hans nivå snarare än filosofisk, konstnärlig eller intellektuell sådan.
Nej intellektualism behövs alltid. Jag säger inte att street smart är något dåligt, självklart är det bra också. Men det är ju ganska uppenbart att Trump lider av
the wrong mentality i många frågor vid det här laget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Det är detta jag menar när jag säger att det mycket väl kan vara så att han spelar sina kort smartare än man vid första anblicken kan tro. Vi vanliga medborgare har trots allt ingen insyn i vad som sker bakom kulisserna, i bästa fall får vi veta vissa saker långt efteråt då konflikterna kallnat.
Vilka kort spelar Trump smart? Vad hände med Trump+Putin? Varför fortsatte Trump inte på det spåret? När Trump var presidentkandidat så uttryckte han sig sympatiskt om Bashar al-Assad, sedan drabbades Trump av hans "beautiful babies" moment och Trump har mer eller mindre varit en puppet ända sedan dess. Enda policyförändringar Trump får igenom, är trade war med Kina, lämna klimatavtalet, Iranavtalet och lite annan ekonomisk skit som ingen egentligen bryr sig om.
Startar Trump ett tredje världskrig över Iran så kommer han vara USA:s sista president, den saken är säker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Hawkings yttrande ska du betrakta i ljuset av hans sjukdom som starkt begränsade hans möjligheter att uttrycka sig verbalt. Det är lite som med Nietzsche, en bräcklig och sjukdomsdrabbad man som blev besatt av övermänniskoideal. Själv menar jag att språket är ett överskattat verktyg, ty bakom orden döljer sig fortfarande våra primitiva instinkter och de ber så att säga inte om ursäkt för sin närvaro.
Det spelar ingen roll och nu ägnar du dig åt ad hominem: Hawkingcitatet är fortfarande klockrent och en helt korrekt livsfilosofisk observation.
Vad är det värsta som kan hända av att Trump åker ner till Iran och för den delen även Syrien, och pratar med nuvarande Khomeini och Bashar? Bashar kan ju hyfsat bra engelska också, Trump hade kunnat komma överens om rätt mycket med honom.