2020-01-05, 19:23
Medlem
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.
Citera
2020-01-05, 19:24
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Nära till tunellbanan får du inte utan invandrare det kan du fett glömma.
Citera
2020-01-05, 19:27
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed

Jodå, det finns. Men helt slipper man de inte.

Var ska ni arbeta och vad har ni för budget? Tänker ni er en bostadsrättslägenhet?
Citera
2020-01-05, 19:29
Medlem
Och du tror att folk öppet vill berätta det?
Om det finns smultronställen kvar för Svensken så kan du va säker på att han inte säger vart.
Citera
2020-01-05, 19:31
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Jodå, det finns. Men helt slipper man de inte.

Exakt det jag mena det finns inge ställe där du helt slipper det vilket jag antar att TS ville ha.
Citera
2020-01-05, 19:34
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Exakt det jag mena det finns inge ställe där du helt slipper det vilket jag antar att TS ville ha.

Fast det är ju en viss skillnad på att gå av i Rinkeby och Mälarhöjden eller telefonplan, eller ska vi dra till med Östermalmstorg?

Tolkade TS som att det inte ska vara hög andel invandrare.

Men jag vill först ha svar på mina frågor ovan först.
Citera
2020-01-05, 19:38
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:

Är också nyfiken på din budget. Man kan väl säga att ju färre blattar desto dyrare blir det.

Av områdena du räknar upp så låter Lidingö och Danderyd bäst. Hammarbyhöjden är jag lite osäker på. Det var ett trivsamt område förr i tiden, men nu vet jag inte. Kan även rekommendera Abrahamsberg i Bromma som också är relativt blattefritt.

Men som sagt, områden med inga eller få blattar = dyrt!
Citera
2020-01-05, 19:39
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Fast det är ju en viss skillnad på att gå av i Rinkeby och Mälarhöjden eller telefonplan, eller ska vi dra till med Östermalmstorg?

Tolkade TS som att det inte ska vara hög andel invandrare.

Men jag vill först ha svar på mina frågor ovan först.

Klart att det är skillnad men sen finns det invandrare vid Östermalmstorg också inte lika många som i Rinkeby men dom finns
Citera
2020-01-05, 19:40
Medlem
Citat:

Aa, det vet jag. Aså jag menar områden som ör inte FULLT av invandrare, som t.e Kista eller Spånga. Jag har varit i Lidingö och Danderyd och det var ganska trevligt dit- det finns ju alltid några områden där invandrare inte har råd att bo liksom. Jag letar efter en icke-multikulturella grannskap. Jag är ok med andra européer dock.

Jag ska jobba heltid och har fast inkomst.
Citera
2020-01-05, 19:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

När jag bodde i Stockholm på Kungsholmen så fanns det inte en blatte någonstans . Så det kan jag rekommendera dig att välja.
Citera
2020-01-05, 19:46
Medlem
Jan-As avatar
Budget? Krav på boyta?
Ska du arbeta i innerstan? Eller är arbetsplats inte bestämd ännu?
Citera
2020-01-05, 19:47
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Aa, det vet jag. Aså jag menar områden som ör inte FULLT av invandrare, som t.e Kista eller Spånga. Jag har varit i Lidingö och Danderyd och det var ganska trevligt dit- det finns ju alltid några områden där invandrare inte har råd att bo liksom.

Hur länge tror du att det kommer att vara vad gör du när det visar sig att din nya granne är muslim?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in