2020-01-09, 21:53
Vill ni verkligen fortsätta spela hos ett företag som limiterar vinnande spelare? Jag pratar förstås om deras fasta odds på ATG Sport.
Visst, de är förvisso långt ifrån ensamma om att göra det men det är ändå två saker som skiljer de från de övriga och det är...

Alla hästspel som de har. Vill man spela hos ett företag som inte tillåter folk att vinna pengar från dem?
Kan inte vi som spelarkollektiv bara säga ett enda stort DRA ÅT HELVETE till dessa företag?
De låter inte oss vinna, då ska de inte få vinna pengar av oss...

Deras patetiska ATG studio som dyker upp i parti och minut i TV under diverse reklampauser.
Alltså detta är så jäkla dumt så det är ju inte klokt.
Man anlitar alltså så kallade experter som ska ge folk tips om bra spel, vilket annat företag betalar någon för att orsaka skada för företaget?
Bara det är ju så jävla patetiskt, och när de sen dessutom limiterar folk som vinner blir det sånt jäkla hyckleri så att man mår illa...

Vi som kunder kan inte räkna med någon hjälp. Spelinspektionen skiter totalt i detta, de är endast intresserade av att få in skattepengar och skiter fullständigt i hur spelbolagen behandlar sina kunder. Man skiter givetvis i spelmissbrukarna också men använder dessa som nyttiga idioter...
Hjälp från tidningar kan vi också glömma. Spelbolagen är ju de i särklass största annonsörerna och ingen tidning vill förstås skriva något negativt om de. Dessutom vet vi ju sen tidigare att våra så kallade journalister inte jobbar för folkets bästa...

Så jag uppmanar förstås alla som läser detta att sluta spela på V75, DD och alla andra spel där ATG löper ingen risk att förlora pengar. Får vi ingen rimlig chans att vinna pengar från dem så kan de dra åt helvete...
Senast redigerad av Antialles 2020-01-09 kl. 21:57.
Citera
2020-01-09, 22:17
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag vet inte om dessa experter som dyker upp stup i kvarten ens går plus, förmodligen gör de inte det men poängen med det är ju att folk ska spela på annat sen. Det svåra är att få in folk som faktiskt sätter in pengar med sina kreditkort.

Men visst, det är patetiskt med dessa begränsningar av vinnande spelare, speciellt när det gäller ATG. Undra när/om Svenska Spel kommer börjar med detta.
Citera
2020-01-09, 22:20
Medlem
Limiterar ATG? Det har jag aldrig bevittnat.
Citera
2020-01-10, 04:56
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag vet inte om dessa experter som dyker upp stup i kvarten ens går plus, förmodligen gör de inte det men poängen med det är ju att folk ska spela på annat sen. Det svåra är att få in folk som faktiskt sätter in pengar med sina kreditkort.

Men visst, det är patetiskt med dessa begränsningar av vinnande spelare, speciellt när det gäller ATG. Undra när/om Svenska Spel kommer börjar med detta.

Jag tror inte heller dessa så kallade experter går plus, men det spelar egentligen ingen roll. Det är ju själva hyckleriet som är så jävla patetiskt...
Patetiskt är också att jag för några år sedan inte trodde på dig och andra att ni verkligen blev limiterade, nu vet jag bättre. Komiskt också att jag på den tiden avskydde Svenska spel, nu vet jag att de trots sina fel och brister ändå är överlägset bäst och faktiskt i princip det enda företaget som behandlar alla sina kunder lika. I varje fall än så länge, förr eller senare tror jag också att de kommer att limitera vinnande spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Limiterar ATG? Det har jag aldrig bevittnat.

Jodå ATG limiterar på sina fasta sportodds.
Fast de kanske kommer med samma bullshit som Unibet, dvs att det är inte de som limiterar utan deras oddsleverantör. (Kambi) Vilket är trams för jag tror inte att Kambi gör något utan deras uppdragsgivares samtycke.
Men om vi nu låtsas att det verkligen stämmer, så hade jag som uppdragsgivare frågat mig själv varför i helvete ska jag anlita en oddsleverantör som är så jäkla usla på det de gör att de måste limitera spelare till höger och vänster?

Nej var fan är Spelinspektionen? Svaret är att de vet om detta men skiter högaktningsfullt i vilket, det vet också bolagen och det är därför de kan hålla på som de gör.
Citera
2020-01-10, 05:57
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot

Klart dom inte går plus. De tipsar endast om stora ligor och då går de knappt att slå utan att ha stenkoll. Dessutom är dessa spel garanterat ”magkänslespel”
Citera
2020-01-10, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Klart dom inte går plus. De tipsar endast om stora ligor och då går de knappt att slå utan att ha stenkoll. Dessutom är dessa spel garanterat ”magkänslespel”

Jag spelar bara på de stora ligorna i hockey, och då nästan endast över/under spel och jag har blivit limiterad hos samtliga bolag jag har spelat.
Poängen är att du blir limiterad om du går plus, spelar ingen roll vad du spelar på. Det kanske dröjer längre innan du blir limiterad om du endast spelar på de stora ligorna men går du plus så blir du limiterad förr eller senare.

Egentligen så är det ju en fantastisk affärsidé, man tillåter bara förlorande spelare. Alla som vinner limiterar man så att de helst försvinner självmant, och gör de inte det så kan man göra som Bet365 och helt enkelt slänga ut kunden helt och hållet.
Och allt detta med diverse spelinspektioners goda minnen. Det spelar alltså ingen roll var spelbolaget i fråga har sin licens, de kan behandla sina kunder som skit ändå...
Citera
2020-01-10, 14:47
Medlem
Jag fattar inte varför du tror att du ska få slå spelbolagen? Det är ju en helt sinnessjuk tanke, varför ska dom arbeta för att få betala ut pengar till dig?

Jag trodde alla visste att spelbolagens affärsidé är att vara +EV på sina kunder, men tydligen inte!
Citera
2020-01-10, 15:48
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag spelar bara på de stora ligorna i hockey, och då nästan endast över/under spel och jag har blivit limiterad hos samtliga bolag jag har spelat.
Poängen är att du blir limiterad om du går plus, spelar ingen roll vad du spelar på. Det kanske dröjer längre innan du blir limiterad om du endast spelar på de stora ligorna men går du plus så blir du limiterad förr eller senare.

Egentligen så är det ju en fantastisk affärsidé, man tillåter bara förlorande spelare. Alla som vinner limiterar man så att de helst försvinner självmant, och gör de inte det så kan man göra som Bet365 och helt enkelt slänga ut kunden helt och hållet.
Och allt detta med diverse spelinspektioners goda minnen. Det spelar alltså ingen roll var spelbolaget i fråga har sin licens, de kan behandla sina kunder som skit ändå...

Hej,
Har väldigt god insyn i branschen så har koll på allt detta redan.

Nu gällde frågan "experterna" som delar sina tips i TV, hurvida deras speltips är vinnande eller ej.
Citera
2020-01-11, 02:25
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Jag fattar inte varför du tror att du ska få slå spelbolagen? Det är ju en helt sinnessjuk tanke, varför ska dom arbeta för att få betala ut pengar till dig?

Jag trodde alla visste att spelbolagens affärsidé är att vara +EV på sina kunder, men tydligen inte!

Om man inte tillåts vinna, vad är det för poäng att spela överhuvudtaget för?
Denna tråd borde vara späckat med inlägg med tanke på hur många det är som spelar, men tydligen är det viktigare att diskutera vad feminister tycker i diverse frågor...
Citera
2020-01-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Om man inte tillåts vinna, vad är det för poäng att spela överhuvudtaget för?
Denna tråd borde vara späckat med inlägg med tanke på hur många det är som spelar, men tydligen är det viktigare att diskutera vad feminister tycker i diverse frågor...

Det finns ingen poäng med att spela mot huset då husets idé bygger på att du inte får vara +EV.
Folk spelar ändå därför att de kan slå huset på kort sikt genom tur och känslan av att göra detta är beroendeframkallande. Varför tror du folk spelar slots och craps? Det finns en upplevd tjusning med spel, även om de är omöjliga att slå.

Det finns två alternativ; antingen upphör bolagen med sportsbetting, eller så limiterar man vinnande spelare. Man kommer aldrig bedriva en affärsverksamhet som syfttar till att försörja Antialles, det är inget alternativ.

En sak jag kan säga är att jag tycker att det borde vara förbjudet att framställa sportsbetting som ett skicklighetsspel i reklam, därför att om du är skicklig så får du inte spela.
Senast redigerad av Aaabree 2020-01-11 kl. 09:31.
Citera
v75

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in