Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2020-01-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Stämmer detta på riktigt?

🤮

NEJ, det stämmer inte!
Systrarna är och har alltid varit kvinnor.
Vet till 100% att det är så.
Citera
2020-01-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Nå, tidningen var ju så vänlig att de skrev ut parollen för manifestationen, så det var mina avancerade kunskaper i googleogi som räddade dagen.

Det är väl något eller en kombination av narcissistiskt helgonkomplex, ras- och kändissläktskapsgrundad oberörbarhet och total skamlöshet som gör att de antingen inte bryr sig om ifall filmen visas eller t o m tror att den stödjer deras sak. Alltså samma anledningar och personlighetsdrag som ligger bakom att de alls ställer till med kampanj, och antagligen också gjorde att de hamnade i bråk från början.

En normal människa hamnar inte i slagsmål med OV och polis om en skitsak, såvida man inte är rejält packad.

En normal människa skäms dagen efter, i eftertankens och bakfyllans kranka blekhet. "Jag hoppas att ingen såg och kände igen oss!"

Men det är ju så underhållande att se hela Kawesa-cirkusen upprepa sig. "Jag är både god och förtryckt, så det är omöjligt att videoupptagningar och vittnesutsagor skulle säga något annat! Till domstolen! Lägg ut på Idiotbook! Ring tidningen!"

En bra beskrivning
Citera
2020-01-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Moriskan är ett klassiskt vänsterställe med socialdemokratisk historia.

Stället har varit HBT- och multikultivänligt sedan långt innan detta trendade.

Fel ställe att plantera en diskrimineringshistoria, men tjejerna är inte från Malmö. Säkerligen bara helt vanligt fylleribeteende men flickorna Isaak har kontakter med media och tvekade inte att ringa någon journalistkompis.

Deras vän som var med är väl från Malmö som det verkade. Den F! individen med chilensk bakgrund som säkert jämför deras upplevelse med när chilensk polis skjuter tårgasgranater i ansiktet på chilenska demonstranter.
Citera
2020-01-25, 22:50
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Fejk news :

Vakter och poliser drog i väg henne och gjorde henne illa i en arm som hon redan tidigare hade besvär med efter en arbetsskada

Negrer med arbetsskada eller hur..

– Detta är inte en unik situation. Vi människor som inte faller inom normen är trötta på att konstant bli misshandlade och misstänkliggjorda.

Att dom inte faller innanför normen vet vi, dom anser sej frisedel att bete sej som jävla svin och sedan skall vi kollektiv tycka illa polisen efter det här.

Familjen Isaak är välintegrerade och gör mer än rätt för sig i det här landet. Tagga ner invektiven, unge man. Det räcker med regeringen som i snart 20 år ignorerat Dawit och istället hämtat hem Mali-svensken, Schibbye och Persson.
Citera
2020-01-25, 23:25
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
– Detta är inte en unik situation. Vi människor som inte faller inom normen är trötta på att konstant bli misshandlade och misstänkliggjorda.

Jag förstår inte riktigt, normen i Malmö är ju att man är en blatte? Att vara en etnisk svensk med jobb som inte röstar vänster är ju normkritiskt.
Citera
2020-01-26, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Familjen Isaak är välintegrerade och gör mer än rätt för sig i det här landet. Tagga ner invektiven, unge man. Det räcker med regeringen som i snart 20 år ignorerat Dawit och istället hämtat hem Mali-svensken, Schibbye och Persson.

Ignorerat var ju svårt överdrivet. Att dubbelt medborgarskap ställer till problem är ju tydligt men du får gärna förtydliga vad du menar med ignorerat.
Citera
2020-01-26, 05:49
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Tror du att det är Sveriges regering som bestämmer i andra länder?
Citera
2020-01-26, 13:20
Medlem
MrFolds avatar
I såna här situationer tenderar jag att tro att sanningen ligger nånstans mitt emellan. Tillsägelsen kommer kanske lite bryskt, tjejerna som har nedsatt självbehärskning pga alkohol reagerar med att börja tjafsa och säga dumma saker. Några av OV är lite för lättkränkta för sitt jobb och överreagerar på det. En kedja av ömsesidig upptrappning leder till visst handgemäng.

Även om det aldrig kan uteslutas att enskilda vakter kan ha ett horn i sidan till vissa grupper av människor och vara mer aggressiv mot dem är den generella slutsatsen om såna här situationer självklar: Din etnicitet, ditt kön och vilken social grupptillhörighet du utstrålar spelar ganska lite roll för hur du kommer att bli behandlad. Det är ditt beteende som kommer att avgöra responsen. Med undantag kanske för om du ger intryck av att vara en slagskämpe, då kan säkert "bättre förekomma än förekommas" kicka in hos vakterna. Men det handlar ju inte om rasism eller fördomar, utan bara naturligt beteende i en situation där man känner sig hotad.

Minns en situation i T-banan för ett gäng år sen. Kommer i sällskap med sambon nån gång efter midnatt till T-centralen för att åka hem. 30+ vit medelklass, propert klädda och knappt ens salongsberusade. Vid spärrarna har nån typ av konfrontation uppstått mellan några vakter och en eller ett par personer. Vi har bara ett par minuter till nästa tåg och sen över tjugo till nästa så vi skyndar fram till spärrarna (5-6 på rad). En av ordningsvakterna stoppar bryskt oss och ett par andra: "Här får ni inte gå, det pågår ett ingripande" (det fanns gott om plats att passera och situationen var inte speciellt eskalerad). Jag säger i lite upprörd ton (men inget skrik och inga förolämpningar) att vi ska med tåget och att han inte har någon rätt eller befogenheter att stänga av hela entrén. Vakten tänder på alla cylindrar, kommer mycket nära mig och gapar om att jag ska passa mig jävligt noga. Sambon tar mig i armen och drar mig bort. Vi ser att det finns en bemannad spärr 15-20 meter bort och springer dit. Tåget hinner vi precis. Att jag var en vit, prydlig och begynnande medelålders man hindrade inte dålig och aggro behandling. Anekdotisk bevisföring, visst. Men de flesta andra vita medelklassmän jag känner brukar ha såna där historier om man kommer in på ämnet och jag har varit med om andra liknande episoder också.
Citera
2020-01-26, 15:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Typiskt. De var fulla men gjorde inget fel. Sedan vad fan "främmande språk". Ordningsvakter och Malmö det var nog tyvärr inte för dom 100% etniskt svenska vakter. Annars kunde de kört med rasistkortet.
Det var systrarna som pratade med varandra på ett främmande språk -- inte vakterna.
Citera
2020-01-26, 19:21
Medlem
Doubts avatar
Ska väl mycket till för att få stryk för att man inte är som andra på Moriskan, det är väl fortfarande vänster och multikulti stället nr 1 i Malmö, eller har det ändrats på senare tid?

Till och med damerna erkänner ju att dom springer ut med en cider i näven. Det är ju först efter det som historierna går isär. Ordningsvakter och senare även polis som misshandlat dom, känns inte ens i närheten av sannolikt. Gissningsvis har dom blivit skrämda när vakten tagit tag i henne för att plocka cidern, dom överreagerar och vakterna tar i lite för mycket och brottar ner dom.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in