Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-26, 21:11
Medlem
vidrikfittanens avatar
Här exponerar en journalist från Kanada några av Gretas personliga vakter. Jag tycker de känns rätt så amatörmässiga. Dock väldigt otrevliga.
Vet ni vilka de är och var de får sitt arvode ifrån :

https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
Citera
2020-01-26, 21:27
Medlem
Jag såg klippet och det är häpnadsväckande!
Citera
2020-01-26, 22:06
Medlem
Så vitt jag kunde se var regplåtarna utsuddad när man såg volvon. Skulle gärna kollat upp ägaren!
Citera
2020-01-26, 22:14
Medlem
EricBlairs avatar
Med stor sannolikhet är de från våldsvänstern, typ AFA eller Extinction Rebellion.
Citera
2020-01-27, 00:21
Medlem
Betalas Gretas vakter av staten? Är de SÄPO?

Någon som känner igen Greta Thunbergs vakter? Flera av dem syns i närbild i reportaget och borde vara lätta att känna igen.

https://samnytt.se/greta-thunbergs-e...arlig-for-oss/

Jag blev nyfiken på om vi skattebetalare finansierar Gretas vakter?

Så ni flashbackare som går på politiska demonstrationer eller kanske umgås med SÄPO av andra anlidningar, känns herrarna i reportaget igen?

La tråden här eftersom vakternas syfte gissningsvis är att förhindra brott.
Citera
2020-01-27, 00:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Någon som känner igen Greta Thunbergs vakter? Flera av dem syns i närbild i reportaget och borde vara lätta att känna igen.

https://samnytt.se/greta-thunbergs-e...arlig-for-oss/

Jag blev nyfiken på om vi skattebetalare finansierar Gretas vakter?

Så ni flashbackare som går på politiska demonstrationer eller kanske umgås med SÄPO av andra anlidningar, känns herrarna i reportaget igen?

La tråden här eftersom vakternas syfte gissningsvis är att förhindra brott.

Gissningsvis frivilliga privatpersoner snarare än att dom är avlönade. Sen om dom har fått finansiering under borde av diverse intressenter...
Citera
2020-01-27, 00:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Oavsett vad så kan man ju alltid fundera över vilken hotbild det finns på GT. Jag kan seriöst inte tänka mig någon. Ingen som vill henne fysiskt illa i alla fall, däremot ställa kritiska frågor.
Citera
2020-01-27, 00:39
Medlem
Underligt att de vågar leka polise på det sette. De har ingen befogenheter, de får inte absolut inte fråga efter legitimation. Miliser och privata poliser är dessutom förbjudna. De får heller inte avvisa honom. Dessutom - om de nu råkar vara OV/VÄKTARE/MP/POLIS så är de skyldiga att visa legitimation om man begär det. Huruvida SÄPOs personskydd också är skyldiga till detta har jag ingen aning om...
Gissar på några töntar som fått sparken från sina OV-jobb och som har ett hävdelsebehov. Ett rejält hot mot demokratin är de dock. Borde skicka filmen till en allmän åklagare.
Citera
2020-01-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Gissningsvis frivilliga privatpersoner snarare än att dom är avlönade. Sen om dom har fått finansiering under borde av diverse intressenter...

Nja, frivilliga? Vuxna män, minst sex pers, som med snäcka i örat frivilligt vaktar Greta en fredag?

Visst finns det gott om arbetslösa i miljörörelsen som skulle kunna leka barnvakt men dessa herrar jobbade.
Citera
2020-01-27, 00:48
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Organisationen är säkert Illuminati. Hade de varit Säpo så hade de säkert sagt det. Och de skulle inte heller neka en journalist att intervjua henne.
Citera
2020-01-27, 00:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Nja, frivilliga? Vuxna män, minst sex pers, som med snäcka i örat frivilligt vaktar Greta en fredag?

Visst finns det gott om arbetslösa i miljörörelsen som skulle kunna leka barnvakt men dessa herrar jobbade.

Snäcka i örat betyder inte att man är avlönad nödvändigtvis.
Citera
2020-01-27, 00:49
Medlem
Herr Vik fick väl säpo agenter så varför inte Greta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in