Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-30, 12:38
Medlem
Owlman59s avatar
Om man kollar i början av denna video nedan ser man hur explosionen blev.
Som ni märker så sprids lågorna ovanligt snabbt uppåt. I vanliga fall skulle det bara bildas en spränggrop och kanske skulle toppen av tornet trilla ner men i det här fallet ryker det bara upp som om man skulle tända eld på en pöl med bensin. Sen verkar det som om den betongen eller vad det nu var den var byggd av bara blir till damm.
Min stora fråga jag ställer är om byggmaterialet över huvud taget är äkta.
Svårt att tro att atentatet var planerat 35 år i förväg genom att ha i sprängämnen i byggmaterialet men däremot kan jag tänka mig att det var nåt form av fuskbygge och att det inte var 100 % äkta betong för så där skulle sprängningen inte se ut i såna fall. Skulle man spränga ett träd vid roten skulle ju inte lågorna spridas uppåt och bara skulle bli till spån.
Vad kan ha förekommit för fusk i det fallet?
Kan i alla fall dra min slutats att nånting stämmer inte.

https://www.youtube.com/watch?v=bGs-E1iIMyM
Citera
2020-01-30, 12:56
Medlem
tnems avatar
Cellplast som man laggt puts på är en lösning som har används för att isolera byggnader.
Cellplast brinner dessutom bra.
Citera
2020-01-30, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Som ni märker så sprids lågorna ovanligt snabbt uppåt. I vanliga fall skulle det bara bildas en spränggrop och kanske skulle toppen av tornet trilla ner men i det här fallet ryker det bara upp som om man skulle tända eld på en pöl med bensin. Sen verkar det som om den betongen eller vad det nu var den var byggd av bara blir till damm.
Svårt att tro att atentatet var planerat 35 år i förväg genom att ha i sprängämnen i byggmaterialet men däremot kan jag tänka mig att det var nåt form av fuskbygge och att det inte var 100 % äkta betong för så där skulle sprängningen inte se ut i såna fall. Skulle man spränga ett träd vid roten skulle ju inte lågorna spridas uppåt och bara skulle bli till spån.

Alltså det är ju ingen regelrätt explosion som sker. Det är en kollision som leder till att flygbränslet brinner upp.

"Sprängkraften" går inte ens att jämföra med en missil eller en bomb.

Att betong smulas och blir till dam och grus vid kollisoner är inget konstigt.
Citera
2020-01-30, 13:28
Medlem
MataRengis avatar
Citat:

Det finns krafter som vill att du ska misstro fakta.
Och det är ditt val om du vill misstro fakta.
Citera
2020-01-30, 17:48
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammyb0y
Alltså det är ju ingen regelrätt explosion som sker. Det är en kollision som leder till att flygbränslet brinner upp.

"Sprängkraften" går inte ens att jämföra med en missil eller en bomb.

Att betong smulas och blir till dam och grus vid kollisoner är inget konstigt.
Om du kollar noga på klippet så märker man att det inte bara är flygtanken som exploderar. Det sprids små explosioner i byggnaden också så hur förklarar du det?
Citera
2020-01-30, 18:40
Medlem
Citat:
Om du kollar noga på klippet så märker man att det inte bara är flygtanken som exploderar. Det sprids små explosioner i byggnaden också så hur förklarar du det?

Jag skulle gissa att det är delar av samma explotion som hittar ut på andra ställen i byggnaden. Genom typ trappor och hisschakt.

Bränslet antänds först när det befinner sig i byggnaden, förmodligen utspritt över flera våningar.
Citera
2020-01-31, 10:39
Moderator
Fyra inlägg flyttade till huvudtråden.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

/Moderator
Citera
2021-05-02, 08:31
Medlem
Gosifs avatar
Det blev inte bara damm kvar av tornen

Titta på mer högupplösta klipp på youtube så ser du att det blev kvar ett skelett av tornen
Citera
2022-05-28, 07:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Man ser klart o tydligt i båda explosionerna på WTC, samt vid explosionen på Pentagon att det är bränsle som exploderar. Det syns vid hur explosionerna, elden och den påfallande röken utspelar sig. I övrigt så vet jag inte helt vad TS syftar på med att ”det bara blir damm kvar av smällen”.. men eld/rök etc blir ju som oftast till ”damm” efter ett tag, dessutom så bestod väl ca 60% av WTC tornen av betong.

Annars så är det värt att ta med sig att flera fönstren gick sönder som påverkan av att planen kraschade in i tornen, och att många fönstren även förstördes av folket som var fångade i våningarna ovanför där planen kraschade. Och vindriktningen har en stark påverkan i hur en brand urartar sig.

Man antar att både American 11 och United 175 hade kring 10.000 liter med flygbensin ombord när planen kraschade in i WTC. Och i byggnader fyllda med kontorsutrustning, varpå en del av det var mycket brandfarligt. Är jämförbart med om 10.000 liter med bensin tar eld i ett i en tät och torr skog, branden sprider sig oerhört snabbt och blir genast okontrollerbar.

En kompis av mig har varit brandman sedan 1991.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-28 kl. 08:16.
Citera
2023-07-16, 11:48
Medlem
Citat:

Dr. Judy Wood påstår att tornen pulveriserades av något slags högteknologiskt energivapen. Det låter helt bananas men det är underhållande att titta på... mer intressant än nån menlös Netflix-serie tycker jag. Man kan lyssna på hennes teorier i kapitel 4 "Phenomena" som börjar 1h37m in i dokumentären "9⧸11 - The Great American Psy Opera - Documentary 2012 (Ace Baker)". Jag tror inte man kan använda tidsstämplar i Rumble så du får spola fram till 1h37m som sagt. (hela dokumentären i sin helhet är också intressant att titta på oavsett vad man tror i frågan)

https://rumble.com/v2bg952-911-the-g...ace-baker.html
Citera
2023-07-24, 18:56
Medlem
Citat:
Sen verkar det som om den betongen eller vad det nu var den var byggd av bara blir till damm.

Det var några små kärnexplosioner långt ner i marken som sprängde byggnaderna. Mycket av den rök som syns har och göra med att marken blev så varm av kärnexplosionen under ytan och därför kokade vattnet i avloppssystemet och även i ledningar i byggnaderna ovanför.

Hela förloppet förklaras här:
del 1: https://www.youtube.com/watch?v=gxC_8Kuagcw
del 2: https://www.youtube.com/watch?v=Se5BDbEbtwU
del 3: https://www.youtube.com/watch?v=vbwYEzrB-g0

Mycket sevärda videos som går igenom hur atombomber fungerar och vad man kan göra med dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in