Jag har haft en gammal Toyota Aygo i 6-7 år och är sjukt trött på små fel som orsakar hela tiden. Jag funderar på att köpa en ny småbil. En begagnad bil med ett lågt miltal funkar också bra.
Jag har 6 olika val att välja, men jag vill gärna få tips från dem som äger en av de bilarna.
1. Den nya Toyota Aygo
2. KIA Picanto
3. Hyundai i10
4. Ford Ka
5. Peugeot 108
6. Citroen C1
Någon av dina tre första alternativ skulle vara ok. Akta dig för franska bilar om du nu inte gillar små lustiga fel.
Köp ingen ny bil utan satsa på en minst tre år gammal bil med låga mil så klarar du dig bra och behöver inte bli utfattig.
Jag har haft en gammal Toyota Aygo i 6-7 år och är sjukt trött på små fel som orsakar hela tiden. Jag funderar på att köpa en ny småbil. En begagnad bil med ett lågt miltal funkar också bra.
Jag har 6 olika val att välja, men jag vill gärna få tips från dem som äger en av de bilarna.
1. Den nya Toyota Aygo
2. KIA Picanto
3. Hyundai i10
4. Ford Ka
5. Peugeot 108
6. Citroen C1
Någon av dina tre första alternativ skulle vara ok. Akta dig för franska bilar om du nu inte gillar små lustiga fel.
Köp ingen ny bil utan satsa på en minst tre år gammal bil med låga mil så klarar du dig bra och behöver inte bli utfattig.
Vad är det för små lustiga fel som franska bilar dras med enligt dig?
En ett år gammal bil som gått 2-3000 mil är ett väldigt bra köp.
Trodde aldrig jag skulle säga det, men i den listan ser det ut som att de mest pålitliga alternativen är Kia och Hyundai!
Men jag håller nog med resten, gå upp lite i storlek så får du lite mer komfort också.
Det behöver inte vara dyrare med en ny bil kontra en 3 år gammal. Räkna med stora servicar som kommer upp, däck som skall bytas, reparationer som börjar kosta när nybilsgarantin är slut, dyrare försäkring om man vill ha den helförsäkrad.
Har kört ny bil nu i över 10 år och det är marginellt dyrare i vissa fall beroende på hur värdeminskningen ser ut.
Trodde aldrig jag skulle säga det, men i den listan ser det ut som att de mest pålitliga alternativen är Kia och Hyundai!
Men jag håller nog med resten, gå upp lite i storlek så får du lite mer komfort också.
Det behöver inte vara dyrare med en ny bil kontra en 3 år gammal. Räkna med stora servicar som kommer upp, däck som skall bytas, reparationer som börjar kosta när nybilsgarantin är slut, dyrare försäkring om man vill ha den helförsäkrad. Har kört ny bil nu i över 10 år och det är marginellt dyrare i vissa fall beroende på hur värdeminskningen ser ut.
Haha... nä, kör minst 3 år beroende på hur nöjd jag är med bilen.
Så länge man har garanti kvar, och i vissa fall fri service så är det onödigt att byta.
Gå upp en storlek, ingen glädje att köra i dessa bilar.
Golf MK II är dock ganska kul att köra, även om man inte vill köra för fort i den, eller annan småbil. Eller jo, Clio känns okej att köra fort i, fast det är ju det där med kurvor & stanna kvar på vägen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!