• 1
  • 2
2020-01-31, 17:35
Medlem
Knullkungens avatar
Här diskuterar vi hans insats.

https://sverigesradio.se/ekotslordagsintervju
Citera
2020-02-01, 13:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Är rätt trött på SR:s hållning och Monica Saarinen, att de lägger tid på att angripa SD:s "rötter" och hänvisar till nazism. Och att hon tog upp Helle Frieds uttalande, skämdes framför radion.
Citera
2020-02-01, 14:17
Medlem
Lapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är rätt trött på SR:s hållning och Monica Saarinen, att de lägger tid på att angripa SD:s "rötter" och hänvisar till nazism. Och att hon tog upp Helle Frieds uttalande, skämdes framför radion.
Public Service, det är väl det som förväntas här. Av det som gäller inifrån. Sen från uppdragsgivarna utifrån från S och deras övriga övriga regeringsallierade, det är ingen skillnad vad som gäller här.
Citera
2020-02-01, 15:03
Medlem
Åter så skulle programledaren vara partisk, vänstermedia när den är som sämst. Åter en gång så skulle programledaren "sätta dit" Jimmie. Med den där programledaren så skulle även jag kunna sättas dit om hon intervjuade mig om min bakgrund.

- Din bakgrund är ju ändå att du faktiskt tillhört ett kriminellt gäng
- Det vet jag inget alls om, jag har aldrig haft en prick i något register
- Men när du gick din yrkesutbildning så var det ju en elev i din klass som inte lämnade tillbaka en uppslagsbok efter ett specialarbete, vad var det för gäng du tillhörde?
-Min uppfattning är att vi var ganska trevliga människor, jag var god vän med alla i klassen
-Du försvarar alltså ren stöld
Citera
2020-02-01, 15:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Åter så skulle programledaren vara partisk, vänstermedia när den är som sämst. Åter en gång så skulle programledaren "sätta dit" Jimmie. Med den där programledaren så skulle även jag kunna sättas dit om hon intervjuade mig om min bakgrund.

- Din bakgrund är ju ändå att du faktiskt tillhört ett kriminellt gäng
- Det vet jag inget alls om, jag har aldrig haft en prick i något register
- Men när du gick din yrkesutbildning så var det ju en elev i din klass som inte lämnade tillbaka en uppslagsbok efter ett specialarbete, vad var det för gäng du tillhörde?
-Min uppfattning är att vi var ganska trevliga människor, jag var god vän med alla i klassen
-Du försvarar alltså ren stöld

Man undrar lite om taktiken fungerar eller inte fungerar. Hade det varit normala intervjuer på samma nivå som andra har, hade SD då haft ännu högre stöd?
Citera
2020-02-01, 15:27
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Man undrar lite om taktiken fungerar eller inte fungerar. Hade det varit normala intervjuer på samma nivå som andra har, hade SD då haft ännu högre stöd?

Antagligen, men det skiner igenom så mycket nu att de har en agenda att följa så folk ser igenom det och lyssnar ordentligt på va JÅ säger och då framstår hon verkligen som den idiot hon är. De ser inte att varenda gång de försöker kasta skit på SD så fastnar det även på dem och nu börjar folk verkligen tycka det stinker om dem.
Citera
2020-02-01, 16:26
Medlem
Jag tycker han gjorde en bra intervju. Det är bara frågorna som ska börja uppdateras lite. Lite för mycket om vad partiet stod för för 30 år sedan. Och sen är det bra att han ihop med andra partier ska försöka får bort JÖKen och den inkompetente statsminister vi har.
Citera
2020-02-01, 16:48
Medlem
tryggtochbras avatar
SR och SVT kan hålla på bäst de vill. Lyssnade på någon hyfsat stor politisk podd häromveckan och där sa de rent ut att ledaren för oppositionen idag heter Jimmie Åkesson. Var typ Kvartal, Det politiska spelet eller Ledarredaktionen med namnkunniga kommentatorer. Och så är det.

Vilken var den sista sossen som avkrävdes ansvar för att man hjälpte nazisterna eller tvångssteriliserade kvinnor? Vilken var den första utan skuld? Vilken var den sista vänsterpartisten som avkrävdes ansvar för idoliserandet av förtryckarregimerna i Kina, Sovjet, DDR, Norskorea, Kuba och så vidare? Vilken var den första utan skuld? Hur intresserade är folk att fortsätta höra om SDs historia och ältandet om att SD inte är ett parti som alla andra samtidigt som den största uppenbara skillnaden är att SD är enda partiet som inte stått bakom massinvandringen och mörkläggningen av problemen kring den? Samtidigt som det sprängs, skjuts och knivas som aldrig förr?
Citera
2020-02-01, 17:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Ja. Sannolikt fungerar taktiken. I tillräckligt hög grad. Men jag kan inte tänka mig annat än att det hade varit till stor fördel (för SD) med en mer adekvat hållning mot SD.

Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
...
Hur intresserade är folk att fortsätta höra om SDs historia och ältandet om att SD inte är ett parti som alla andra samtidigt som den största uppenbara skillnaden är att SD är enda partiet som inte stått bakom massinvandringen och mörkläggningen av problemen kring den? Samtidigt som det sprängs, skjuts och knivas som aldrig förr?

Tycks som att intresset för det har minskat i stugorna men hållningen är fortsatt utbredd och den som fortsatt helt dominerar min omgivning. Är så urbota less. Men tror att det här är precis en sådan hållning som helt förkastas, eller iaf glöms bort när media ändrar ton. Det kommer dom att behöva göra, hur skulle vi annars kunna fortsätta? Att msm recenserar kompassen hos var tredje svensk är illa nog men får SD regeringsställning eller att politiken förändras och går i linje med folkets vilja, då är den döda debatten död. För den här gången.

Senast redigerad av FedupFlorence 2020-02-01 kl. 17:32.
Citera
2020-02-01, 20:04
Medlem
bl1nks avatar
Hur fan kan man tycka att SD är ett radikalt parti som ska förändra landet? Att de säger sig kunna lägga sina frågor åt sidan enbart för att fälla Löfven? Är Löfven viktigare än politiken? Jag trodde att det var deras politik som skulle fälla regeringen. Men nu verkar det som att SD själva inte tror på den.
Citera
2020-02-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gissa876
Jag tycker han gjorde en bra intervju. Det är bara frågorna som ska börja uppdateras lite. Lite för mycket om vad partiet stod för för 30 år sedan. Och sen är det bra att han ihop med andra partier ska försöka får bort JÖKen och den inkompetente statsminister vi har.
Jag är fortfarande traumatisetad av det som Åkessons militanta förebilder i Bevara Sverige Svenskt och Vit Ariskt Motstånd gjorde mot min familj och mina vänner på 1990-talet. Jag saknar helt förtoende för ormen Åkesson.
Citera
2020-02-01, 20:28
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag är fortfarande traumatisetad av det som Åkessons militanta förebilder i Bevara Sverige Svenskt och Vit Ariskt Motstånd gjorde mot min familj och mina vänner på 1990-talet. Jag saknar helt förtoende för ormen Åkesson.

Hahahaha! Berätta mer. Vad hände?

Jimmie är ingen nazze. Han är typ som vilken skitpolitiker som helst. Money rules, baby. Då spelar det ingen roll vilken politisk färg du har. Men allvarligt, tjejen. Vad har nazzarna gjort dig?
Senast redigerad av Adonis. 2020-02-01 kl. 20:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in