Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Snlla V vlj henne! En riktigt tvttkta kommunist det skulle vara alla tiders fr att snka V.
Idag tror jag att den strsta stridslinjen gr lngs GAN/TAN-skalan. V kommer inte kunna nationalisera en massa fretag mm. Det viktigaste tycker jag verkar vara att hon inte verkar vara fundamentalistisk identitetsvnster som flummar runt p Sder eller i Majorna.
Invandrare r ofta mer negativa till okontrollerad kaosartad massinvandring n identitetsvnstern d invandrarna bttre frstr konsekvenserna av integration som inte fungerar nr volymerna blir fr stora. Exempelvis tyckte inte Amineh Kakabaveh att det var OK med hedersfrtryck och blev drfr utesluten av identitetsvnstern d detta inte passade in i mallen om den "onde vite mannen" som roten till allt ont.
Mitt intryck r att Nooshis Tweets inte handlar om identitetsfrgor och "rasism"; snarare verkar hon vara en gammalkommunist. En gammalkommunist tror jag r bttre fr Sverige n en identitetsvnsterliberalfundamentalist som Annie Lf eller Jan Bjrklund. V kanske kan morpha till att bli mer som Socialdemokraterna i Danmark: mer bidrag och mer traditionell frdelningspolitik kombinerat med striktare invandringspolitik. Skulle kunna gra V lika stora som S. Om ngon ska vga ta ett sdana steg i ett parti som V r det en ledare med invandrarbakgrund; annars flyger rasistkortet fram snabbare n man hinner blinka.