Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-05, 21:01
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Jag håller med dig i din skepticism då det är vad man ska utgå ifrån i investeringar.

Det är dock rätt stort att gå från vart man var till att nu sammarbeta med den största spelaren i hela världen.

Den stora risken med Scout nu enligt mig är att 80% av bolaget ägs av dom 10 största ägarna så suger nån upp lite aktier kan man tvångsinlösa resten av oss.

Du verkar iaf ha koll på bolaget.
Kanske skulle köra en liten chanspost ändå även om jag oftast går på de lite mer tråkiga gubbaktierna 😎
Låter iaf bra att de har ett vettigt samarbete och lite stora investerare och lite spänning på aktiemarknaden är alltid kul.
Citera
2024-07-05, 21:32
  #422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Du verkar iaf ha koll på bolaget.
Kanske skulle köra en liten chanspost ändå även om jag oftast går på de lite mer tråkiga gubbaktierna 😎
Låter iaf bra att de har ett vettigt samarbete och lite stora investerare och lite spänning på aktiemarknaden är alltid kul.
"Du verkar iaf ha koll på bolaget" efter några meningar? Kanske köper, efter några till. Haha jösses vilken börshaj!
Citera
2024-07-05, 21:41
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnesBodega
"Du verkar iaf ha koll på bolaget" efter några meningar? Kanske köper, efter några till. Haha jösses vilken börshaj!

Nu har du nog druckit lite väl mkt starkvin eller cider 😂😂😂

Men tack för börshaj orden, fint sagt.
Ibland är det kul med en chansning (med mindre summa) oavsett om man är börshaj eller inte.

Men absolut grabben verkar iaf påläst fan skrivit typ 400 inlägg i en tråd iaf 👍

Och innan du ger dig på nästa cider och kör börshaj hypen så näe jag är inte och har aldrig varit någon börshaj som jag skrev tidigare så kör jag mina gubbaktier med några få chansningar.
Citera
2024-07-06, 10:23
  #424
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Nu har du nog druckit lite väl mkt starkvin eller cider 😂😂😂

Men tack för börshaj orden, fint sagt.
Ibland är det kul med en chansning (med mindre summa) oavsett om man är börshaj eller inte.

Men absolut grabben verkar iaf påläst fan skrivit typ 400 inlägg i en tråd iaf 👍

Och innan du ger dig på nästa cider och kör börshaj hypen så näe jag är inte och har aldrig varit någon börshaj som jag skrev tidigare så kör jag mina gubbaktier med några få chansningar.

Om alla som tror sig vara börshajar när deras enda innehav rusat 40% på en månad körde din taktik så skulle det sparas mycket lidande!

Man vet att i princip alla som gav sig in i SBB brände sig men de skämms och tiger om saken.
Citera
2024-07-06, 16:38
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Om alla som tror sig vara börshajar när deras enda innehav rusat 40% på en månad körde din taktik så skulle det sparas mycket lidande!

Man vet att i princip alla som gav sig in i SBB brände sig men de skämms och tiger om saken.

Jo alla ska bli rika på aktier, gärna väldigt snabbt.
Denna aktie är väl lite så, kan säkert rusa och ge en fin avkastning men de flesta har hittills bränt sig ganska rejält.
Citera
2024-07-06, 18:24
  #426
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Du verkar iaf ha koll på bolaget.
Kanske skulle köra en liten chanspost ändå även om jag oftast går på de lite mer tråkiga gubbaktierna 😎
Låter iaf bra att de har ett vettigt samarbete och lite stora investerare och lite spänning på aktiemarknaden är alltid kul.

Ingen dålig kandidat för en chans post i alla fall.

Man har genomfört kostnadsbesparande åtgärder så man inte längre blöder lika mycket pengar.

Bet365 har inte gått live med fantasy globalt men skulle dom göra det så vore det stort då det finns flertalet marknader i Europa som ha spelare men saknar alternativ. Sverige och Irland är två av många.

Dock svårt att säga hur Bet365s tidsplan ser ut och dom känner nog ingen stress för Scouts skull.

Sen har vi även Duelbits och senast Sunbet som lanserats/ska lanseras efter att Scout har ökat sitt lönsamhets krav för att ingå avtal med partners vilket borde betyda att man ser en bra potential i dessa sammarbeten.

Det har inte skett någon korrigering i värdering från covid/Ukraina raset ens när man fick med världens största betting sida i skutan så en korrigering uppåt om något tycker jag vi borde få se.
Citera
2024-07-11, 18:06
  #427
Medlem
Bbobis avatar
Snart går den nya FPL turneringen live vilket jag tror kommer säga en del om det kommande året.

FPL är den största ligan i Europa så om Bet365 skulle gå live i fler länder med sin fantasy är det självklara valet att göra det inför FPL och att använda den som magnet för nya kunder likt man förra året hade en 500.000 gpb freeroll (6,7 miljoner sek) för att locka till sig nya kunder.

Att dela den kostnaden över flera marknader är såklart fördelaktigt plus att det trotts den höga kostnaden är ett av de mest kostnadseffektiva metoderna för customer acquisition samt retention när spelarna deltar i en turnering över 10 månaders tid.

Ska bli spännande att se både vad Fanteam och Bet365 kommer erbjuda i år

Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Denna aktie är väl lite så, kan säkert rusa och ge en fin avkastning men de flesta har hittills bränt sig ganska rejält.

Att jag bränt mig ordentligt på just den här investeringen hitills är inget jag hymlar med men jag ser fortfarande samma potential i bolaget om allt går vägen framöver. Ledningen innan man ändrade i toppen var helt klart inkompetent. När Braathen med lång erfarenhet i spelbranchen kom in hittade man kostnader som inte ens hade tagits med i balansräkningen av den tidigare ledningen
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-07-11 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in