Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-01, 21:09
  #409
Medlem
Bbobis avatar
UCL freeroll 49,5k spelare.

Åter igen inte något som är synonymt med fler betalande kunder men att gå från 23k till 38k och nu 49,5k unika spelare som slåss för endast 100 free entry tickets känns som att man har fått en kraftigt ökad exponering.

Kan inte tänka mig att en sån ökad tillväxt i deltagande inte skulle ha en bakomliggande faktor.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-06-01 kl. 21:15.
Citera
2024-06-04, 08:44
  #410
Medlem
Bbobis avatar
Norsk tipping har valt att sluta erbjuda Fantasy.

Tråkigt men har kikat på deras fantasy sida emellanåt och det tog aldrig fart utan deltagandet på deras sida var alltid mediokert som bäst.
Citera
2024-06-14, 21:12
  #411
Medlem
Bbobis avatar
Euro 2024 är igång och alla Scouts tuneringar bröt genom GDT även om det är en del free entries med där.

Prispotter på totalt 276.000 euro i Scouts nätverk vilket innebär 3.1 miljoner sek för säsongspelet.

Ska bli intressant att se om monsters och DFS ger bra siffror. Första enskilda turneringen för Tyskland vs Skottland omsätter 70k sek (över Scout och partners).

Man satsar även mer på marknadsföring på sin egna sida nu dels genom att man återigen börjat ta in affiliates och att man blivit mer aktiva med sin egna marknadsföring.
Citera
2024-06-28, 15:49
  #412
Medlem
Bbobis avatar
Tror årets siffror kommer se bra ut.

Vanligtvis är vi inne på dom döda månaderna fram till att FPL drar igång igen där man tidigare knappt haft någon sport alls att erbjuda men nu med Euro2024 ser det bra ut. Inte minst då turneringarna omsätter typ lika mycket som FPL turneringarna gjorde vilket är över vad jag hade förväntat mig.

Dels monsters för hela veckan men sedan även early/late turnering för dom enskilda dagarna som bara dom ser ut att omsätta lika mycket som FPL weekly monsters gjorde.

Utöver det har vi även Copa america som fyller bra på DFS delen och konsekvent mer än dubblar prispotterna genom entries för den lägre inköpsnivån.

Sen hur mycket det kommer påverka resultatet med tanke på att mycket är via partners får tiden visa men att dom döda månaderna helt plötsligt ser ut att vara dom mest aktiva månaderna borde komma att synas.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-06-28 kl. 15:54.
Citera
2024-06-29, 12:21
  #413
Medlem
Vet du någon annan sida?

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
1win? Vet inte om Svenskar kan spela där men hittade ett 2 år gammalt supportinlägg där dom skriver följande:



Sverige är inte med på listan så jag antar att Svenskar får spela där då om inget har ändrats under de två senaste åren.

Edit: Dom verkar dock inte ha allt för bra rykte och är dåliga att betala ut ser jag nu när jag sökt lite på dom.
Citera
2024-06-29, 14:52
  #414
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noothername9
Vet du någon annan sida?

Nope, 1win och Duelbits är dom enda jag känner till som går att spela på från (nästan) var som helst i världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Tror årets siffror kommer se bra ut.

Glömde bort att Norsk Tipping är ur bilden nu vilket såklart också kommer påverka. Enligt en norsk artikel jag läste gick Norsk tipping back 15 miljoner på satsningen innan man la ner det men man ville inte avslöja hur mycket av det som var ersättning till Scout.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-06-29 kl. 14:57.
Citera
2024-07-05, 17:07
  #415
Medlem
Äntligen lite action!!

SCOUT GAMING GROUP
Signs broadened agreement with bet365 US (MFN)
2024-07-05 16:59
Today, Scout Gaming Group (“Company” or “Scout”) has signed a broadened agreement concerning the delivery of Fantasy Sports products as well as cross sell tools for other verticals for bet365's US operations. The initial agreement came in to effect with the launch of various products at the end of Q3, 2023, with Canada and Mexico being added to the renewed agreement.

The contract is effective from Q2, 2024 onwards and will positively impact Scout’s revenue going forward.

Niklas Jönsson, CEO of Scout Gaming Group comments, "The agreement shows the recognition of the relevance of Fantasy Sports and cross sell products in the gaming market".
Citera
2024-07-05, 19:33
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnesBodega
Äntligen lite action!!

SCOUT GAMING GROUP
Signs broadened agreement with bet365 US (MFN)
2024-07-05 16:59
Today, Scout Gaming Group (“Company” or “Scout”) has signed a broadened agreement concerning the delivery of Fantasy Sports products as well as cross sell tools for other verticals for bet365's US operations. The initial agreement came in to effect with the launch of various products at the end of Q3, 2023, with Canada and Mexico being added to the renewed agreement.

The contract is effective from Q2, 2024 onwards and will positively impact Scout’s revenue going forward.

Niklas Jönsson, CEO of Scout Gaming Group comments, "The agreement shows the recognition of the relevance of Fantasy Sports and cross sell products in the gaming market".

Det måste väl ändå varit en hel del action i denna genom åren med tanke på tråden har +400 inlägg??
Nu orkar jag inte gå igenom varje inlägg här men lär ju vara en del ”äntligen lite action” i tråden.

Sanningen är att aktien gått ner ca 99% sen tråden startades, ibland får man inse att pengarna man satsat är borta och att den aldrig kommer lyfta till den nivån du köpte in dig på 👌
Citera
2024-07-05, 20:08
  #417
Medlem
Bbobis avatar
Pm om att Scout utökar sammarbetet med Bet365 (Edit: såg nu att det redan tagits upp, sorry).

Inget nytt isig då vi redan visste att Bet365 erbjöd Scouts fantasy i både Kanada och Mexiko. Så förmodligen vill man, som vanligt, inte berätta vad planerna framöver är mer än vad alla redan vet.

Det är såklart positivt för det när världens största betting sida är med att gå ut med sådan information.

Citat:
Today, Scout Gaming Group (“Company” or “Scout”) has signed a broadened agreement concerning the delivery of Fantasy Sports products as well as cross sell tools for other verticals for bet365's US operations. The initial agreement came in to effect with the launch of various products at the end of Q3, 2023, with Canada and Mexico being added to the renewed agreement.

The contract is effective from Q2, 2024 onwards and will positively impact Scout’s revenue going forward.

Niklas Jönsson, CEO of Scout Gaming Group comments, "The agreement shows the recognition of the relevance of Fantasy Sports and cross sell products in the gaming market".
Citera
2024-07-05, 20:20
  #418
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Det måste väl ändå varit en hel del action i denna genom åren med tanke på tråden har +400 inlägg??
Nu orkar jag inte gå igenom varje inlägg här men lär ju vara en del ”äntligen lite action” i tråden.

Sanningen är att aktien gått ner ca 99% sen tråden startades, ibland får man inse att pengarna man satsat är borta och att den aldrig kommer lyfta till den nivån du köpte in dig på 👌

Mest av inläggen är väl mina då tråden är min Scout blogg?

Du behöver inte läsa hela tråden så jag ger dig en kort sammanfattning.

Bolaget misskötte med en för stor optimism på tillväxt genom ökade prispotter vilket inte fungerade.

Sen kom covid och sporter pausades = förlust av dom garanterade potterna + intäkter. Sen kom kriget i Ukraina vilket var 60% av spelarbasen för Scout.

Under den tiden har det genomförts emissioner som dragit ner värdet men idag har man sammarbete med världens största betting sida vilket hände EFTER den stora nedgången.

Ja, värdet har gått ner med 9X procent och aktiens rykte är kört i botten men nu har man slutit flera nya avtal som täcker den tidigare förlusten.

Om en vändning sker så är det nu.

Sveriges sk okända spelkung Bratheen, som kommer från Leo Vegas och Nlabs investerade 4 miljoner i senaste emissionen. Jag backade honom i Enlabs med vilket jag tackar honom en halv miljon gånger för. Inte för att det garanterar något isig men nu har Scout en bra position på marknaden mot när jag startade tråden.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-07-05 kl. 20:34.
Citera
2024-07-05, 20:42
  #419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Mest av inläggen är väl mina då tråden är min Scout blogg?

Du behöver inte läsa hela tråden så jag ger dig en kort sammanfattning.

Bolaget misskötte med en för stor optimism på tillväxt genom ökade prispotter vilket inte fungerade.

Sen kom covid och sporter pausades = förlust av dom garanterade potterna + intäkter. Sen kom kriget i Ukraina vilket var 60% av spelarbasen för Scout.

Under den tiden har det genomförts emissioner som dragit ner värdet men idag har man sammarbete med världens största betting sida vilket hände EFTER den stora nedgången.

Ja, värdet har gått ner med 9X procent och aktiens rykte är kört i botten men nu har man slutit flera nya avtal som täcker den tidigare förlusten.

Om en vändning sker så är det nu.

Sveriges sk okända spelkung Bratheen, som kommer från Leo Vegas och Nlabs investerade 4 miljoner i senaste emissionen. Jag backade honom i Enlabs med vilket jag tackar honom en halv miljon gånger för. Inte för att det garanterar något isig men nu har Scout en bra position på marknaden mot när jag startade tråden.

Får önska dig lycka till 👍
Oftast brukar historien upprepa sig gång efter gång men absolut denna gång kanske blir annorlunda.
Men eftersom jag inte är intresserad av att själv köpa eller kollat mer än utvecklingen av aktiekursen ska jag inte kommentera mer här.

Tyckte mest det var intressant med ”äntligen händer det nåt” i en tråd med väldigt många inlägg 😂
Citera
2024-07-05, 20:56
  #420
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Får önska dig lycka till 👍
Oftast brukar historien upprepa sig gång efter gång men absolut denna gång kanske blir annorlunda.
Men eftersom jag inte är intresserad av att själv köpa eller kollat mer än utvecklingen av aktiekursen ska jag inte kommentera mer här.

Tyckte mest det var intressant med ”äntligen händer det nåt” i en tråd med väldigt många inlägg 😂

Jag håller med dig i din skepticism då det är vad man ska utgå ifrån i investeringar.

Det är dock rätt stort att gå från vart man var till att nu sammarbeta med den största spelaren i hela världen.

Den stora risken med Scout nu enligt mig är att 80% av bolaget ägs av dom 10 största ägarna så suger nån upp lite aktier kan man tvångsinlösa resten av oss till vilket pris som helst dom gjort upp på förhand.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2024-07-05 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in