Citat:
Ursprungligen postat av
kallejansson
Det måste väl ändå varit en hel del action i denna genom åren med tanke på tråden har +400 inlägg??
Nu orkar jag inte gå igenom varje inlägg här men lär ju vara en del ”äntligen lite action” i tråden.
Sanningen är att aktien gått ner ca 99% sen tråden startades, ibland får man inse att pengarna man satsat är borta och att den aldrig kommer lyfta till den nivån du köpte in dig på 👌
Mest av inläggen är väl mina då tråden är min Scout blogg?
Du behöver inte läsa hela tråden så jag ger dig en kort sammanfattning.
Bolaget misskötte med en för stor optimism på tillväxt genom ökade prispotter vilket inte fungerade.
Sen kom covid och sporter pausades = förlust av dom garanterade potterna + intäkter. Sen kom kriget i Ukraina vilket var 60% av spelarbasen för Scout.
Under den tiden har det genomförts emissioner som dragit ner värdet men idag har man sammarbete med världens största betting sida vilket hände EFTER den stora nedgången.
Ja, värdet har gått ner med 9X procent och aktiens rykte är kört i botten men nu har man slutit flera nya avtal som täcker den tidigare förlusten.
Om en vändning sker så är det nu.
Sveriges sk okända spelkung Bratheen, som kommer från Leo Vegas och Nlabs investerade 4 miljoner i senaste emissionen. Jag backade honom i Enlabs med vilket jag tackar honom en halv miljon gånger för. Inte för att det garanterar något isig men nu har Scout en bra position på marknaden mot när jag startade tråden.