• 1
  • 2
2020-02-15, 11:37
Bannlyst
Blir så trött på mesiga Sverige. Det närmaste vi har kommit, som man kan kalla för bråk i riksdagen, är när tönten Billström lekte cool som talman och sa till Margareta Andersson "Du ska inte käfta".

Annars brukar det vara samma gamla. Kärringarna sitter på sina stolar och håller på med sina iphones under debatterna.

Jag vill ha mer action och hets och inlevelse. Inga jävla "mhmhmhm justitieutskottets betänkande blablablabalba" "Nu ska det utredas" "Nu ska det på remiss"

Varför finns det inte i Sverige? Typ som att "nu inför jag undantagstillstånd" "nu tar vi det här beslutet som börjar gälla i natt"
Citera
2020-02-15, 11:42
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Lugn, det kommer när blattarna i riksdagen blivit fler.
Slagsmål och grejer.
Citera
2020-02-15, 11:46
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Lugn, det kommer när blattarna i riksdagen blivit fler.
Slagsmål och grejer.

Jag som precis tänkte skriva "vänta 30 år, det kommer..." men du hann före.
Citera
2020-02-15, 11:47
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
I Englands parlament är det ett jävla liv.
Citera
2020-02-15, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
I Englands parlament är det ett jävla liv.
Du menar UK/Storbritannien?
Citera
2020-02-15, 11:51
Medlem
MrMadoffs avatar
Det är äckliga backstabber svenskar, vad förväntar du dig?
Citera
2020-02-15, 12:41
Kom o tänka på detta klipp från parlamentet i Turkiet...
https://www.youtube.com/watch?v=Vi96f4v5iC0
Citera
2020-02-15, 12:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Det betackar vi oss för. Det bästa med oss svenskar är att vi behåller vårt iskalla pokeransikte när vi fattar beslut som förstör livet för andra. Att kunna behärska sig och behålla ett rationellt sinnelag även i stundens hetta är ett måste om man vill skaffa sig ett försprång gentemot typerna som helt förutsägbart slår först och tänker sen.

Tacka vet jag "det ankommer icke på Carl Lidbom att fälla sådana yttranden. Han ska veta hut när han är här."
Citera
2020-02-15, 13:13
Medlem
Fris avatar
För att svenskar röstar som de hejar på fotbollslag. Det är en bokstavsförkortning med en poängsiffra, det är det enda de vet om saken. Heja på possenten. Vilken person de röstar på bryr de sig inte, lika lite som att det t.ex. inte några malmöbor spelar för MFF. Svensken hejar på samma hela livet ändå, utan att någonsin bry sig ett skit.

Det finns länder där varenda politiker personligen röstats fram av en majoritet i sin valkrets. De har politiker med utmärkta meriter, med stark personlighet. De har potential att hamna i fajt med varandra, för att de bryr sig om sitt politiska uppdrag, det handlar om deras ideal och deras ära. Och det finns länder där folket direkt folkomröstar ja eller nej i en specifik sakfråga. Men svenskarna har aldrig brytt sig om sitt eget samhälle, så vi har ingen författning, här härskar de sämsta av alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Jag som precis tänkte skriva "vänta 30 år, det kommer..." men du hann före.
Så du tror att om 30 år, då vi i senaste årtiondets takt tagit emot ytterligare 4 miljoner anonyma invandrare från främst Mellanöstern, plus deras födelseöverskott i miljonskala, att då finns Riksdagis kvar? Jag kan inte föreställa mig hur du kan föreställa dig en sån sak.

Invandrarna tar inte över Sverige. De tar bort Sverige.
Citera
2020-02-15, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För att svenskar röstar som de hejar på fotbollslag. Det är en bokstavsförkortning med en poängsiffra, det är det enda de vet om saken. Heja på possenten. Vilken person de röstar på bryr de sig inte, lika lite som att det t.ex. inte några malmöbor spelar för MFF. Svensken hejar på samma hela livet ändå, utan att någonsin bry sig ett skit.

Det finns länder där varenda politiker personligen röstats fram av en majoritet i sin valkrets. De har politiker med utmärkta meriter, med stark personlighet. De har potential att hamna i fajt med varandra, för att de bryr sig om sitt politiska uppdrag, det handlar om deras ideal och deras ära. Och det finns länder där folket direkt folkomröstar ja eller nej i en specifik sakfråga. Men svenskarna har aldrig brytt sig om sitt eget samhälle, så vi har ingen författning, här härskar de sämsta av alla.

Så du tror att om 30 år, då vi i senaste årtiondets takt tagit emot ytterligare 4 miljoner anonyma invandrare från främst Mellanöstern, plus deras födelseöverskott i miljonskala, att då finns Riksdagis kvar? Jag kan inte föreställa mig hur du kan föreställa dig en sån sak.

Invandrarna tar inte över Sverige. De tar bort Sverige.
Valkretssystem hade tyvärr gjort det här till ett tvåpartisamhälle.

Om det inte vore för fusket i valet 2018 hade SD blivit större.
Citera
2020-02-15, 13:19
Medlem
Sveriges partier bråkar inte med meningsmotståndare. De mobbar systematiskt ut dem istället vilket är mycket värre.
Citera
2020-02-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Blir så trött på mesiga Sverige. Det närmaste vi har kommit, som man kan kalla för bråk i riksdagen, är när tönten Billström lekte cool som talman och sa till Margareta Andersson "Du ska inte käfta".

Annars brukar det vara samma gamla. Kärringarna sitter på sina stolar och håller på med sina iphones under debatterna.

Jag vill ha mer action och hets och inlevelse. Inga jävla "mhmhmhm justitieutskottets betänkande blablablabalba" "Nu ska det utredas" "Nu ska det på remiss"

Varför finns det inte i Sverige? Typ som att "nu inför jag undantagstillstånd" "nu tar vi det här beslutet som börjar gälla i natt"

vi får väl vem som tar över vpk om det blir mer drag under galoscherna?

https://www.youtube.com/watch?v=l4JhyHz3M5U
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in