Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 12:11
  #1
Medlem
Nåt förslag för att inte bli avlyssnad när polisen får rätt att hacka sig in ens lur o dator?

Gör inget olagligt men gillar inte idéen att nån gris ska sitta o runka till mina sms etc.

Hört något om sk ghostlurar, men borde man inte vara relativt anonym med ett kontantkort o tex signal?
Citera
2020-02-18, 12:54
  #2
Medlem
Hydroxylamins avatar
" Hemlig dataavläsning kan förväntas leda till att grova brott som mord, grova narkotikabrott, våldtäkter och brott mot rikets säkerhet kan förhindras och klaras upp i större utsträckning. Förslaget ingår i regeringens 34-punktsprogram med ytterligare åtgärder mot gängkriminaliteten. Lagen föreslås träda i kraft den 1 mars 2020 och tidsbegränsas i fem år, därefter ska lagen utvärderas."

https://www.regeringen.se/pressmedde...sbekampningen/
Citera
2020-02-18, 13:12
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Nåt förslag för att inte bli avlyssnad när polisen får rätt att hacka sig in ens lur o dator?

Gör inget olagligt men gillar inte idéen att nån gris ska sitta o runka till mina sms etc.

Hört något om sk ghostlurar, men borde man inte vara relativt anonym med ett kontantkort o tex signal?
Skaffa en NOKIA 105 DS från mediamarkt kostar 250 kr och jag utmanar vem som helst att försöka installera något på den
Citera
2020-02-18, 13:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Nåt förslag för att inte bli avlyssnad när polisen får rätt att hacka sig in ens lur o dator?

Gör inget olagligt men gillar inte idéen att nån gris ska sitta o runka till mina sms etc.

Hört något om sk ghostlurar, men borde man inte vara relativt anonym med ett kontantkort o tex signal?

Du loggar in på WoW och leker kriminell medans staten försöker avlyssna dig.
Citera
2020-02-18, 13:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Säg inte det, har en hel del bilder på din morsa där.



Kan nån förklara vad det här kan betyda? Jag förstår inte specifikt vad man ska oroa sig för, om man inte har något att dölja.
Citera
2020-02-18, 13:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive


Kan nån förklara vad det här kan betyda? Jag förstår inte specifikt vad man ska oroa sig för, om man inte har något att dölja.

Nej eller hur, förbannat löjligt att köpa speciella telefoner och dylikt för att staten inte ska kunna läsa sms till jobb, vänner, familj o fickvänner.
Citera
2020-02-18, 13:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Nej eller hur, förbannat löjligt att köpa speciella telefoner och dylikt för att staten inte ska kunna läsa sms till jobb, vänner, familj o fickvänner.

Äsch jag har ingen koll alls det var därför jag frågade så ingen anledning vara ironisk
Nu fick jag väl ändå delvis svar på min fråga, men kan nån utveckla det är jag tacksam.
Citera
2020-02-18, 13:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Nej eller hur, förbannat löjligt att köpa speciella telefoner och dylikt för att staten inte ska kunna läsa sms till jobb, vänner, familj o fickvänner.

Okej, nu hittade jag länken.
Citera
2020-02-18, 14:03
  #9
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Som svenska myndigheter beter sig så är det mer eller mindre självklart att detta kommer missbrukas grovt.

Att det ska andvändas mot gängen är bara en ursäkt.
Är framför allt politiska meningsmotståndare som kommer kartläggas av detta.

Mmm skulle inte förvåna mig..
Citera
2020-02-18, 14:06
  #10
Medlem
Svintomans avatar
Det kommer dock kosta många miljoner att ta sin in i krypterade appar så krävs nog grov brottslighet för att polisen ens skall fundera på att göra det.
Citera
2020-02-18, 14:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Det kommer dock kosta många miljoner att ta sin in i krypterade appar så krävs nog grov brottslighet för att polisen ens skall fundera på att göra det.

Tycker du att svenska myndigheter är speciellt blygsamma med hur dom Andvänder resurser?
Finns exempel då tex laglydiga människor blivit åtalade och förhörda för tex kommentarer på Facebook.


Det handlar om att Sverige börjar bli en polisstat ala valfri diktatur i tex Mellanöstern.

Spelar ingen roll om jag inte gör något olagligt, vill inte ha massa gestapo rotandes i mitt privata liv för att jag inte är bekväm politiskt tex.
Citera
2020-02-18, 14:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive


Kan nån förklara vad det här kan betyda? Jag förstår inte specifikt vad man ska oroa sig för, om man inte har något att dölja.


Tycker du om att någon ska kunna se allt du gör hela tiden?
Du kanske gillar att visa upp när du blir fistad av din pojkvän?

Svenska polisen är bland dom värsta i västvärlden när det gäller maktmissbruk och att andvända olagliga metoder för att sätta dit folk för div småbrott.
Finns liksom noll konsekvenser ifall dom ljuger och fular sig.

Så att inte förstå att detta kommer missbrukas grovt för att hålla befolkningen lydig är extremt naivt.

Har du totalt missat hur svenskt rättsväsende totalt ignorerar en del brott och jagar tex trafikförseelser värre än mord och våldtäkter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback