2020-03-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starban
Beror på vart man bor om inkomsten är bra eller dåligt. Dagtid 100% på stor industri i en småstad ger bara 26000kr/mån innan skatt. 10k mer är ganska bra

13 800 och 19 000 är under medel, både i stad och på landsbygd.
Inkomster på den nivån är vanligtvis pension.
Donken-anställda och städare har högre månadslön än 20 000 enligt kollektivavtal.
Citera
2020-03-24, 13:46
Medlem
Jag misstänker att Pontus Rasmusson har ett företag bakom sig. Antagligen har de skapat en karaktär omkring honom. Stog bakom honom i kön på Ica maxi, inte alls samma energi och mer tystlåten. Möjligtvist att företaget bakom honom har skapat denna karaktär för att lura barn. Om man kollar på hans klädstil och ordspråk är det inte likt en 21 åring alls.

I Pontus Rasmusson "Förlåt video" så märks det att de är planerat att han ska vara förkrossad. De sorgliga musiken och att Pontus som stannar upp och dricker vatten varje minut, det är manipulerande att kolla på som barn. Allt är välplanerat och det skriker manipulering i varje minut av Pontus videos. Karaktären är skapad för att slå som hårdast på barns intressen.
Citera
2020-03-24, 15:01
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crantz
Jag misstänker att Pontus Rasmusson har ett företag bakom sig. Antagligen har de skapat en karaktär omkring honom. Stog bakom honom i kön på Ica maxi, inte alls samma energi och mer tystlåten. Möjligtvist att företaget bakom honom har skapat denna karaktär för att lura barn. Om man kollar på hans klädstil och ordspråk är det inte likt en 21 åring alls.

I Pontus Rasmusson "Förlåt video" så märks det att de är planerat att han ska vara förkrossad. De sorgliga musiken och att Pontus som stannar upp och dricker vatten varje minut, det är manipulerande att kolla på som barn. Allt är välplanerat och det skriker manipulering i varje minut av Pontus videos. Karaktären är skapad för att slå som hårdast på barns intressen.
Visst finns det ett företag bakom - hans eget. Tillsammans med mamma och pappa Rasmusson kom de säkert fram till den briljanta förlåt-videon.

Jag är också nyfiken på vem han är IRL. Har han över huvud taget något annat umgänge än sina föräldrar och de barn som köpt hans "vänskap"?
Citera
2020-03-24, 16:45
Medlem
Killen ser ut att väga 25 kg och pratar som om han vore 5 år.
Citera
2020-03-27, 23:41
Medlem
Han är tillbaka på Youtube efter en tids tystnad och gissa: jo då han gör det igen lurar barn denna gång ska dom prenumerera för att ha chansen att vinna en IPhone: Asså denna killen är ju helt jävla genomvidrig. Tyvärr ser det ut som han lyckas denna gång om jag inte tar fel men visst har han ökat i prenumeranter?? Någon måste sätta stopp för detta snart !! Var det Växjö han bodde i ?
Citera
2020-03-28, 00:58
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Den här jävla scammern dök upp i mitt flöde, en video där han ringer sina barn-följare, heads up, den är weird, han är weird, en wannabe Justin Bieber kopia.

https://youtu.be/HhpjLWjCBmE
Citera
2020-03-30, 23:50
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Han är tillbaka på Youtube efter en tids tystnad och gissa: jo då han gör det igen lurar barn denna gång ska dom prenumerera för att ha chansen att vinna en IPhone: Asså denna killen är ju helt jävla genomvidrig. Tyvärr ser det ut som han lyckas denna gång om jag inte tar fel men visst har han ökat i prenumeranter?? Någon måste sätta stopp för detta snart !! Var det Växjö han bodde i ?

Jag såg Anjos video om det. Känns som en skitlöjlig grej att gnälla över.
Det är gratis att prenumerera vet du?
Att lura barn att ringa betalnummer var vidrigt , som person och kreatör är killen äcklig men "smasch like, subscribe win a xxxx" är liksom stapelvara hos youtubers.
Citera
2020-04-02, 11:53
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag såg Anjos video om det. Känns som en skitlöjlig grej att gnälla över.
Det är gratis att prenumerera vet du?
Att lura barn att ringa betalnummer var vidrigt , som person och kreatör är killen äcklig men "smasch like, subscribe win a xxxx" är liksom stapelvara hos youtubers.

Med tanke på att han vid åtminstone ett tillfälle lovat att skänka en krona per ny prenumeration kanske less so much? Jag hoppas inte att du även inbillar dig att han faktiskt skänker något överhuvudtaget.

Om det han sysslar med inte går under bedrägerier, så borde det åtminstone vara ett bedrägligt beteende kan man tycka.
Citera
2020-04-02, 14:57
Medlem
snowgoons avatar
Hans tiktok har blivit nertagen på grund av att han brutit mot community reglerna.
Citera
2020-04-02, 15:36
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowgoon
Hans tiktok har blivit nertagen på grund av att han brutit mot community reglerna.

Kan man hoppas att Youtube gör samma
Citera
2020-04-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Kan man hoppas att Youtube gör samma

Jag hoppas samma sak. Fjanten ska bort från internet!
Citera
2020-04-02, 15:41
Medlem
När ska barn inse hur sorglig deras idol är? En vuxen människa på snart 22 år som inte kommit någonstans i livet. Hans allra första videor kan man ändå förstå tanken bakom, han var ung, lite speciell och gillade att sjunga/spela in musikvideor. Han borde släppt det där. Nu har han istället spunnit vidare på samma spår och om några år när barnen inser vilket skal deras 'idol' är så kommer det skita sig något ofantligt för honom. 25+ bast och ingen relevant utbildning/arbetslivserfarenhet/talang.

Barnvänligt Pontus-content nedan:
https://streamable.com/fzy7io
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in