2022-11-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Jag tror ärligt talat inte att killen är pedofil. Jag tror att han har försökt tappa in på samma grej som pojkidoler höll på med på 90-talet (typ backstreet boys), dvs att man tjänar pengar på att paketera en kille till en produkt som unga tjejer blir kära i (både unga vuxna, tonåringar och barn).
Jag håller inte med, jag är övertygad om att han har en helt skruvad uppfattning om vad som är ok sexuellt o inte, och det gäller hans föräldrar med. Han fattar helt enkelt inte var gränsen går och därmed tror jag också han har överträtt gränsen och begått brott. Men om han blir åtalad för något eller inte är inte så viktigt, det viktiga är att vi kanske har lärt oss något från jimmy savile: Att om nån ser ut, pratar och beter sig som ett sexfixerat freak så är det antagligen ett sexfixerat freak. Ge dem inget utrymme, håll dem borta från barn och unga. Man måste inte vänta på en fällande dom.
Citera
2022-11-27, 10:30
Medlem
Dansflugans avatar
Vad säger egentligen lagen om att "grooma" någon under 15, när det är tydligt att "gärningsmannen" vill träffa "offret" först när han eller hon blivit 15? Han vill så för att skörda några år senare.

Sexuella trakasserier kan det väl bli först när hans sliskiga kommentarer upplevs som oönskade?

Hur är det med lagar om marknadsföring av produkter mot barn? Där kanske man kan sätta dit honom?
Citera
2022-11-27, 10:42
Medlem
Himawaris avatar
Läste precis denna kommentaren i tråden om Pontus i Dumpens FB-grupp..

"Han är ett vidro, försökte med min dotter på Tik Tok"
Citera
2022-11-27, 10:52
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Att killen är pedo råder det inga tvivel om. Tog inte många minuter att inse detta genom att skrolla på hans Instagram.

https://ibb.co/0BKdJ5J

https://ibb.co/PFcSxSq

Det är ju helt klart något allvarligt fel med honom.
Citera
2022-11-27, 11:20
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himawari
Har länkat till denna artikeln ett par gånger tidigare men är värd att påminnas om..

https://nyheter24.se/noje/kronika/10...-gar-for-langt

"7. "Du har precis skickat..."
I en bild på sin Instagramstory skriver Pontus "Point of view: Du har precis skickat till mig på Snapchat". Vad följaren precis skickat specificerar han inte, men hans svar gör att man får känslan att det ska ha handlat om något slags explicit innehåll.

"Nice", svarar Pontus sig själv på bilden i det fiktiva scenariot, följt av en pussmun-emoji. I hörnet lägger han sedan in namnet på sin Snapchat."

Vilket äckel. Peddopontus. Och så har han mage att hota med en påhittad advokat, tjat om förtal etc etc.

Alla bevis mot pedofilen har han ju lagt upp helt på egen hand

Faktiskt en bra liknelse någon här skrev. Han fångar in dem tidigt för att skörda dem vid 15. För då är det lagligt här.. . Det fullständigt vidriga och omoraliska i det för den åldrande herren verkar han inte förstå överhuvudtaget.

Vi vet vad du är Pontus.
Citera
2022-11-27, 11:30
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Vad säger egentligen lagen om att "grooma" någon under 15, när det är tydligt att "gärningsmannen" vill träffa "offret" först när han eller hon blivit 15? Han vill så för att skörda några år senare.

Sexuella trakasserier kan det väl bli först när hans sliskiga kommentarer upplevs som oönskade?

Hur är det med lagar om marknadsföring av produkter mot barn? Där kanske man kan sätta dit honom?

Gick väl inte när barnet ringt 1000 ggr och mamman fick en räkning.

Man får inte sälja till minderåriga och inte heller är ett köp giltigt.

Det är vad jag menar med att lagen inte är uppdaterad. Pontus menade att detta var frivilligt.

Någon annan kan säkert uttrycka sig bättre.

Tror många föräldrar ser Pontus med familj som vidriga as.
Citera
2022-11-27, 11:34
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Att killen är pedo råder det inga tvivel om. Tog inte många minuter att inse detta genom att skrolla på hans Instagram.

https://ibb.co/0BKdJ5J

https://ibb.co/PFcSxSq
Vad i helvete...
Han har ju nån skruv lös.
Citera
2022-11-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himawari
Har länkat till denna artikeln ett par gånger tidigare men är värd att påminnas om..

https://nyheter24.se/noje/kronika/10...-gar-for-langt

"7. "Du har precis skickat..."
I en bild på sin Instagramstory skriver Pontus "Point of view: Du har precis skickat till mig på Snapchat". Vad följaren precis skickat specificerar han inte, men hans svar gör att man får känslan att det ska ha handlat om något slags explicit innehåll.

"Nice", svarar Pontus sig själv på bilden i det fiktiva scenariot, följt av en pussmun-emoji. I hörnet lägger han sedan in namnet på sin Snapchat."
Det här är legit bland det värsta, om inte det faktiskt värsta, han har gjort. Han vet att han har en stor skara barn som följer honom och han mer eller mindre rakt av uppmanar dom att skicka nakenbilder till honom här. Går inte att förklara bort heller. Men miffojäveln skulle väl säga "Jag skriver ju inte VAD jag uppmanar någon att skicka, så det är ju inget fel. Hade jag gjort något fel där hade jag suttit i fängelse nu ju!"
Citera
2022-11-27, 11:52
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Okey. Men han är redan kändis och miljonär. Hjälper inte dig att vara bitter och att spela tuff för han kommer fortsätta vara känd och dra in pengar livet ut nu när han lyckats. Så vad ska vi göra på riktigt?
Även om han bara skulle ha kvar 10% av sina följare så lär han tjäna mer än dig och jag tillsammans i månaden livet ut. När man lyckats inom denna värld är man en vinnare då omvärlden inte kommer åt personen bakom ett konto.
Vi kan snacka skit om denna kille men inget kommer hända då det är kontot människor följer och inte privatpersonen Pontus. Man får försöka hålla isär personen bakom kontot och innehållet på kontot.
Envägskommunikation gäller på konton och därför kan influencers ignorera allt. Gäller alla influencers. Redan sett detta hur många gånger som helst.

Han kan väl bli åtalad? Eller är Sverige en fristad för svin? (Dum fråga med det självklara svaret Ja. Kolla bara på invandringen).

Folk borde skipa rättvisa själva.
Citera
2022-11-27, 12:14
Medlem
Han är verkligen Afén 2.0
Jag väntar på att han säger "13 är nära 15" (eller hur han uttryckte sig)
Citera
2022-11-27, 12:23
Medlem
Jag förstår inte problemet att han tjänar pengar på det han gör menar ni att han ska göra det gratis?
Hans marknad är ju barn, alla har ju sin nisch.

Jag tycker att föräldrarna får lära barnet om rätt eller fel, att det kostar pengar när man smsar och man helt enkelt måste fråga först innan man gör något.

Det här är ju bara ett sätt för föräldrar att vilja avsäga sig allt ansvar. Barn förstår ju inte konsekvenserna om man inte lär dom rätt eller fel. Barn kommer också göra dumheter, vilket man inte kommer ifrån.

Jag hade låtit ungen får jobba av, den hade fått känna efter av sina konsekvenser.

Sen att han själv inte är original utan snor allt han gör är bara sorgligt men det verkar ju funka så varför inte.

Jag trodde han var typ 16år, shit han ser så ung ut. Beter sig otroligt omoget men jag antar att det är hans barnsliga approach som gör att barnet gillar det, dom känner igen sig.

Lite som när man själv var ung, 5 myror är mer än 4 elefanter, Trazan och banarne, björnes magasin.

Vuxna människor som pratar och beter sig som småbarn.

Låt han tjäna pengar hur han vill, lär er barn istället.
Citera
2022-11-27, 12:26
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Han och hans arbetslösa föräldrar bor tillsammans i ett hus utanför växjö och du tror snubben är 10x rikare än en vanlig svensson.
Komiskt i så fall att ha så mycket pengar samtidigt som man är 24 år gammal och bor hemma i pojkrummet. Även om man har babyface av gigantiska mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in