2022-12-29, 20:19
Medlem
HRTs avatar
Hela familjen är bedragare i detta och är så jävla pengakåta att man mår illa.
Citera
2022-12-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Känns som om risken för att pöbeln driver den här gossen till suicid inte är att förringa.

Gossen? Han är snart närmare 50 än 0.

Jag vill inte att han ska ta livet av sig, såklart. Men han beter sig helt jävla cp
Citera
2022-12-29, 23:54
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Känns som om risken för att pöbeln driver den här gossen till suicid inte är att förringa.

Ja känner också så. Och det skulle isåfall inte vara någon annans fel än hans eget och hans föräldrar. Jag tror han har hela sin identitet i den där karaktären som hans föräldrar pushat fram. De har inte förberett honom på livet riktigt. Vet såklart inte till hundra. Men har starkt den känslan. Att han inte skulle klara att inte lyckas och vara "kändis".

Både Pontus och hans föräldrar verkar totalt immuna mot kritik. Det bådar inte gott detta.

Och som jag såg någon skriva innan, skulle inte chockas om han plötsligt hängs ut på dumpen.se.
Någon som vet hur gammal tjejen är som han står och håller om där i en provhytt? (Har tyvärr glömt var jag såg bilden, ska leta)

Någon som vet vilken skola det är han våldgästade på Lucia?
Citera
2022-12-30, 09:26
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja känner också så. Och det skulle isåfall inte vara någon annans fel än hans eget och hans föräldrar. Jag tror han har hela sin identitet i den där karaktären som hans föräldrar pushat fram. De har inte förberett honom på livet riktigt. Vet såklart inte till hundra. Men har starkt den känslan. Att han inte skulle klara att inte lyckas och vara "kändis".

Både Pontus och hans föräldrar verkar totalt immuna mot kritik. Det bådar inte gott detta.

Och som jag såg någon skriva innan, skulle inte chockas om han plötsligt hängs ut på dumpen.se.
Någon som vet hur gammal tjejen är som han står och håller om där i en provhytt? (Har tyvärr glömt var jag såg bilden, ska leta)

Någon som vet vilken skola det är han våldgästade på Lucia?

Tror inte att Pontus kommer hamna på dumpen, han vet att han har strålkastarljuset på sig och han känns ärligt talat inte som någon som skriver rent ut att han vill ligga. Snarare subtila meddelanden där han kommer låta tjejen ta initiativet och styra, med uppmuntrande hejarop från Pontus. Tror hans image är viktigast för honom och i den imagen ingår det att vara en mjuk, känslig kille som sprider kärlek, inte "visa fittan dååå!!!!".

Var inte det hans gamla skola? Popgymnasietstartat av Andreas Carlsson, läste det i någon kommentar på tiktok/twitter. https://www.ambsweden.com/
Citera
2022-12-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Bilden i provhytten finns sparad bland hans insta-highlights under highlighten som heter ”2022”. tror hon var 17 typ? Hennes identitet röjdes rätt fort på tiktok, minns dock inte vem hon är.
Citera
2022-12-30, 11:51
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Det som talar för att bilden är photoshoppad.

1. första 1:an har en vit fyrkant runt sig som bland annat läsarna på bloggbevakning tagit upp. Kanske det starkaste oberoende belägget, men skulle kunna vara en artifakt av något slag?

2. En del annat i bilden hintar om photoshop, t.ex. att sista 0:an ser ut att vara en pixel under övriga siffror medan första 1:an ser ut att ha en annan lutning, men svårt att se ärligt talat.

3. Han döljer datum med sin Instagram-text. Varför, om man gör sig besväret att lägga upp en skärmdump på sitt bidrag till barncancerfonden för att rentvå sig själv, utelämnar man datumet.

4. Han har tagit bort skärmdumpen från sin Instagram kort efter att kritiken om photoshop dök upp.

5. Barncancerfonden hävdar till Aftonbladet att de ej fått något bidrag (https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nden-insamling)

6. Pontus är motsägelsefull och ologisk i sin förklaring. Han går alltså ut på sin egen hemsida under eget namn och stoltserar med att allt merch-överskott går till barncancerfonden men hävdar sen att han inte vill bidra till barncancerfonden under eget namn, utan har använt ett annat namn? I Youtube-videon där han säger förlåt specificerade han att han då skulle ge en viss summa för varje ny prenumerant på just den videon, så där specificerade han ju t.o.m. exakt hur mycket pengar han skulle ge, varför har det helt plötsligt blivit något han ej vill göra under eget namn, ens när det kan hjälpa honom att skapa lite bra pr?

7. Familjen har tidigare visat sig vara dumsnåla. Istället för att ge tillbaka pengarna till föräldrarna vars barn hade ringt för upp till 10000kr, vilket hade gett Pontus lite goodwill, så slingrande han sig ur det. Här, eller i samband med förlåt-videon hade han kunnat sätta in en slant som i sammanhanget är rätt liten, och gjort lite bra pr, men istället så verkar de motvilliga att ge bort minsta öre.

8. det är inte första gången Pontus utnyttjar Cancer-kortet för att tjäna pengar som sagt, då han gjorde liknande grej i förlåt-videon för att vinna mer prenumeranter. https://youtu.be/ygl_ficjSG8?t=125

Gick in och kollade efter Swish. Borta, finns bara en anledning
Citera
2022-12-30, 12:05
Medlem
Screenshot av swishen https://prnt.sc/W6cvBYh7L8Eo
Citera
2022-12-30, 12:20
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksee
Bilden i provhytten finns sparad bland hans insta-highlights under highlighten som heter ”2022”. tror hon var 17 typ? Hennes identitet röjdes rätt fort på tiktok, minns dock inte vem hon är.
Han sa att hon var en av hans bästa vänner. Jag tror faktiskt att Pontus är bög.
Citera
2022-12-31, 00:10
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Jag vill inte att Pontus ska ta sitt liv, men om så sker skulle jag säga det är pga att han är narcissist eller har en dragning till barn och/eller män, eller någon kombination av dessa. Narcissister mår ju som bekant extra dåligt av att deras grandiosa sida exponeras.

I de bästa av världar hoppas jag att Pontus får hjälp eller självmant bara lägger ner influencer-grejen och skaffar sig ett riktigt jobb, men det verkar tyvärr inte finnas något socialt arv för detta.
Citera
2022-12-31, 02:07
Medlem
Hardrockboys avatar
Man kan ju undra vad som gått snett i den familjen, tänker att varje unge födds som ett blankt papper sen formas ju av sin omgivning så som familj, skolgång, vänner eller ovänner osv. Nåt känns off med den killen. Tom och kall i blicken.
Citera
2022-12-31, 11:42
Medlem
Utnyttja cancersjuka barn.

Fy fan Pontus!
Citera
2022-12-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrockboy
Man kan ju undra vad som gått snett i den familjen, tänker att varje unge födds som ett blankt papper sen formas ju av sin omgivning så som familj, skolgång, vänner eller ovänner osv. Nåt känns off med den killen. Tom och kall i blicken.

DEFINITIVT utsatt för nåt övergrepp (ev av hans very own päron) (mest troligt faktiskt). Det skulle förklara hans dragning till barn och hans oförmåga att förstå varför det är oetiskt med grooming osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in