2022-09-18, 22:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Detta hade faktiskt kunnat vara ett icke-problem om folk bara uppfostrade sina barn ordentligt. Själv hade jag inte haft den blekaste aning om vem den här Pontus är om det inte vore för att min egen dotter uppmärksammat mig på rövhålets existens.
Hon berättade för mig att det finns en "youtuber" som blåser hennes jämnåriga på pengar och verkar allmänt sliskig...

Tragiskt att barn drabbas av sådant här, men var fan har föräldrarna varit?
Citera
2022-09-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Youtube har stängt av honom pga sexualiserande av barn. Vad är det för drev du pratar om.

Alla (iaf de flesta) hatar ju killen, ja t.o.m. hela familjen.

Hsn är allmänt jobbig och osympatisk så inte vidare konstigt men hat är bara dumt och slår tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Tror det ligger något i det du skriver. Jag tål verkligen inte killen, men barnen har velat se hans klipp många gånger, men det är inget sexuellt anspelade i dessa. Det handlar om att sitta i en pool längst tid, köpa en bil och köra lottning av vad man ska äta för äckligt typ.

Tycker han får ta oförskämt mycket ”pedofil-hat” men det kanske är befogat, vad vet jag.

Det är överdrivet vad de verkar även om han agerat olämpligt vid några tillfällen.

Grejen med Pontus är att han är en av Sveriges jobbigaste Media-personligheter. Dessutom tycks han gilla att mjölka sina fans på pengar i en absolut gråzon.

Men man kan inte ta ifrån honom att han fångar barnen och jobbar ihärdigt. Tycker generellt att man ska inspireras av den typen av energi istället för att klanka ner på de som lyckas.
Senast redigerad av Mafia 2022-09-18 kl. 22:36.
Citera
2022-09-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Detta hade faktiskt kunnat vara ett icke-problem om folk bara uppfostrade sina barn ordentligt. Själv hade jag inte haft den blekaste aning om vem den här Pontus är om det inte vore för att min egen dotter uppmärksammat mig på rövhålets existens.
Hon berättade för mig att det finns en "youtuber" som blåser hennes jämnåriga på pengar och verkar allmänt sliskig...

Tragiskt att barn drabbas av sådant här, men var fan har föräldrarna varit?
Den andra delen som du verkar missat är killens opassande content sett till målgrupp, vilket oxå är varför han blir bannad från youtube.
Citera
2022-09-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Alla (iaf de flesta) hatar ju killen, ja t.o.m. hela familjen.

Hsn är allmänt jobbig och osympatisk så inte vidare konstigt men hat är bara dumt och slår tillbaka.
Fast du måste skilja på kritik och hat.
Citera
2022-09-18, 22:41
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Tycker bara det är konstigt att du säger att han inte anspelar på sex sen säljer han stringtrosor med sitt ansikte på till barn.

Du får nog läsa mitt inlägg en gång till. Läsförståelse verkar inte vara din starka gren.
Citera
2022-09-18, 22:42
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Läs igen:

Jag tål verkligen inte killen, men barnen har velat se hans klipp många gånger, men det är inget sexuellt anspelade i dessa. Det handlar om att sitta i en pool längst tid, köpa en bil och köra lottning av vad man ska äta för äckligt typ.

Barnen har sett ett antal klipp men ingenting sexuellt anspelades just på dessa videos.
Tror inte Tyrranic har granskat varenda jävla video som andra förmodligen har gjort.
Kom ihåg att många här har inte ens sett ett enda klipp utav denna fjanten Rasmusson :P

Inte ofta man får hjälp av Flashback för att förklara sig. Men tack! 😊
Citera
2022-09-18, 22:44
Medlem
Citat:
Fast du måste skilja på kritik och hat.

Det kan jag. SvD dokumentären är ett bra exempel på kritik men han får motta väldigt mycket hat från andra.
Citera
2022-09-18, 22:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Den andra delen som du verkar missat är killens opassande content sett till målgrupp, vilket oxå är varför han blir bannad från youtube.
För en gångs skull tycker jag att Youtube gör helt rätt i att stänga av en användare. Att innehållet är opassande för avsedd målgrupp, eller för vilken målgrupp som helst för den delen kunde min minsting i tidiga tonåren räkna ut alldeles själv.
Citera
2022-09-18, 22:45
Medlem
Gick in på hans Instagram idag, det är helt sjukt att dessa barns föräldrar tillåter barnen att skriva så grovt sexuellt till en man, vilken som helst.
Under en bild där han rider en häst frågar han vem som vill rida med honom, och hundratals barn skriver ”jag vill rida DIG” barn som har öppna profiler och sina riktiga namn som användarnamn.
Har föräldrar ingen koll, pratar dom inte hemma om sånt här?!

Polis och tjuv lekarna med handklovar med hans
60 + mamma är ju så äckliga så jag smäller av, sjuka människor.
Senast redigerad av A.Stalker 2022-09-18 kl. 22:47. Anledning: Miss
Citera
2022-09-18, 22:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Skillnaden är "kan se" och "är direkt riktat till".

Barnprogram på tv brukar ledas av vuxna. Är inte det typ samma sak?

Visst är det fel att lura barn på pengar om det stämmer att han har gjort det, men det lilla jag sett på youtube är hans videos inte värre än en modern rap-video där de skakar rumpan och visar silikonbröst och rappar suck my dick bitch.

Tycker mer att det luktar svensk avundsjuka om detta drev.
Citera
2022-09-18, 23:14
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Barnprogram på tv brukar ledas av vuxna. Är inte det typ samma sak?

Visst är det fel att lura barn på pengar om det stämmer att han har gjort det, men det lilla jag sett på youtube är hans videos inte värre än en modern rap-video där de skakar rumpan och visar silikonbröst och rappar suck my dick bitch.

Tycker mer att det luktar svensk avundsjuka om detta drev.

Nu får du allt ta och utveckla.

Nej det är inte samma sak.

Och att han lurat till sig pengar är inga spekulationer.

Vidare, du kan väl inte jämföra någon gangster rap-video där någon bowlingkägla till kvinna står och skakar röv med en sminkad 24-årig smålänning (eller var fanken han nu kommer ifrån) som fortfarande bor hemma hos mamsen groomar och scammar 10-åringar?

Läs tråden.
Lyssna på SvD podd och återkom.
Citera
2022-09-18, 23:17
Medlem
Jag måste ändå säga att det är lite märkligt att se så många vara här inne och försvara Pontus. Jag misstänker att det är föräldrar som inte orkat göra sitt jobb utan låtit sina barn kolla på honom och nu skäms.

Bara för att det lilla material NI tagit del av inte anspelar på sex, så betyder det inte att han inte gör det. Det är väl eran uppgift att ta del av alla hans inlägg på instagram, hur han pratar med barn i chattar etc, allting finns ju tillgängligt i den här tråden.

Det här är en människa jag uppmärksammat personligen i över 2 år, det är verkligen ett bevis på hur fucked upp vår samtid är som låtit honom fortsätta. Han sexualiserar och groomar barn genom sitt innehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in