2020-02-26, 10:41
Medlem
Er tips om var kan man köpa snabbt Munskydd i Sverige?
Citera
2020-02-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattelatte91
Letar också! Men är det samma sak som andningsskydd?
Kan man använda dammfiltermasker istället?
Citera
2020-02-26, 10:49
Medlem
Jagozars avatar
Vad ska ni med det till? Det hjälper inte på något sätt mot att bli sjuk. Däremot hjälper det mot att sprida smitta om ni är sjuka.
Citera
2020-02-26, 10:51
Medlem
321js avatar
https://www.doktorn.com/artikel/fr%C...ren-har-svaren

Så frågan är, hjälper munskydd mot coronavirus?

- Nej tyvärr, de munskydd som man säljer på apotek hjälper inte. När det kommer till de flesta luftvägsinfektioner har de ingen effekt alls, istället kan det inge en falsk säkerhet. Det enda som möjligen skulle skydda är om en person som är sjuk använder munskyddet men eftersom man tar av och på det så sprids sjukdomen ändå genom så kallad luftburen smitta. Så det är egentligen inte något bra skydd där heller.
Citera
2020-02-26, 11:00
Medlem
YuriGagarins avatar
Tråden om andningsskydd/munskydd för coronaviruset?

På engelskspråkiga sidor på nätet så sägs det att man att ska ha N95-masker för skydd mot coronaviruset. När jag säker på svenska sidor hittar jag inget om N95, men däremot olika nivåer av FFP. Om vi använder svensk namngivning, vilket slags andningsskydd ska man satsa på när det gäller Corona?
Citera
2020-02-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin
På engelskspråkiga sidor på nätet så sägs det att man att ska ha N95-masker för skydd mot coronaviruset. När jag säker på svenska sidor hittar jag inget om N95, men däremot olika nivåer av FFP. Om vi använder svensk namngivning, vilket slags andningsskydd ska man satsa på när det gäller Corona?

Varför ska du ha ett munskydd? Om viruset muteras och slår till på allvar i Sverige är du inom kort körd ändå.

Bygg upp ditt immunförsvar ordentligt istället. Käka laktozym, omega 3 och proteintillskott.
Citera
2020-02-26, 11:08
Medlem
Fyndiq säljer hela tiden så borde finnas mycket i lager.
Citat:
Ursprungligen postat av VattenApelsin
Er tips om var kan man köpa snabbt Munskydd i Sverige?
Citera
2020-02-26, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Vad ska ni med det till? Det hjälper inte på något sätt mot att bli sjuk. Däremot hjälper det mot att sprida smitta om ni är sjuka.

Menar du att inte sprida smitta eller att sprida smitta?

Det är någon masspsykos som råder, alla munskydd är slutsålda och folk stannar hemma från jobbet för de såg en kines på stan.
Citera
2020-02-26, 11:21
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin

N95 betyder att 95% av testpartiklar med storleken 0,3 micron (my, um = 1/1000 mm i Europa) stoppas av andningsfiltret.

Andningsfiltret skall stoppas viruspartiklar.

Man behöver nog helmask med patronfilter.
Citera
2020-02-26, 11:25
Medlem
SergeantCortezs avatar
Köp bara en skyddsmask med partikel och gas patroner, obs installera partikelfiltret längst ut. Och vips, tick in the box inför dystopisk svensk framtid.
Citera
2020-02-26, 11:25
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Menar du att inte sprida smitta eller att sprida smitta?

Det är någon masspsykos som råder, alla munskydd är slutsålda och folk stannar hemma från jobbet för de såg en kines på stan.

Man försvårar spridning av smitta om man är sjuk och bär munskydd. Om man är frisk så förhindrar man däremot inte att bli sjuk av att bära munskydd. Tydligare nu?
Citera
2020-02-26, 11:26
Medlem
Ryttmaestarens avatar
ffp3
Senast redigerad av Ryttmaestaren 2020-02-26 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in