• 1
  • 2
2020-02-27, 23:56
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=1htuNZp82Ck

Ser ut att vara en snygg produktion men jag kan inte riktigt smälta att det inte utspelar sig i Sverige. Simon har ingen konstnärlig integritet som går med på detta enligt mig. Men visst, det är säkert skönt klirr i kassan. Hade jag fått bestämma hade vi sett Stålenhags vision av det svenska 80/90-talet utfört med liknande cinematografi som i (den svenska) filmatiseringen av Låt den rätte komma in.
Citera
2020-02-28, 00:19
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

Ser ut att vara en snygg produktion men jag kan inte riktigt smälta att det inte utspelar sig i Sverige. Simon har ingen konstnärlig integritet som går med på detta enligt mig. Men visst, det är säkert skönt klirr i kassan. Hade jag fått bestämma hade vi sett Stålenhags vision av det svenska 80/90-talet utfört med liknande cinematografi som i (den svenska) filmatiseringen av Låt den rätte komma in.
Ser lite väl själlöst ut utan den typiskt svenska miljön. Tråkig amerikaniserad smörja som kanske blir bra. Lär väl ta en titt.
Citera
2020-02-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Ser lite väl själlöst ut utan den typiskt svenska miljön. Tråkig amerikaniserad smörja som kanske blir bra. Lär väl ta en titt.

Utan fonden av ett svunnet svenskt folkhem förtas helt klart själen i det hela. Trist när dom verkar ha varit så trogna detaljerna i hans målningar i övrigt.

Utöver det har jag svårt för den lite murrigt såsiga indie-tonen i trailer med pretantiöst pianoplink och stråkar. Uppfattade inte direkt någon story heller. Men men, visst tar man väl en titt på det när det kommer.
Citera
2020-03-28, 14:49
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

Premiär om ca en vecka då, ska kikas in.
Citera
2020-04-03, 22:48
Medlem
Tales From The Loop (Ur Varselklotet) - Amazon Prime

Produktionsbolaget Amazon Prime har gjort en påkostad tv-serie baserat på konstnären Simon Stålenhags bok Ur Varselklotet.

Har någon hunnit se denna än?
Citera
2020-04-03, 23:07
Medlem
BigFatCones avatar
Den släpptes för fildelning ungefär klocka 02 inatt så jag har inte ens hunnit ladda ner den. Tror dock att den hade vunnit på att likt Stålenhags bästa bilder utspela sig i Sverige. Men det är spekulationer.
Citera
2020-04-04, 14:22
Medlem
santacls avatar
Säsong ett finns ute nu på Amazon.
Citera
2020-04-04, 17:28
Moderator
skunkensunes avatar
Sett tre avsnitt och tycker det är riktigt bra. Lågmält, vemodigt och vackert. Hade det varit annorlunda om den utspelat sig i svenska miljöer? Säkert. Om det hade varit bättre eller sämre är däremot väldigt oklart. Frågan är väl om den skulle nå ut till lika många om alla talade svenska istället för engelska.
Citera
2020-04-09, 07:13
Medlem
OleYellers avatar
Jag älskar det här hittills! Har bara sett ett par avsnitt men.. Det är vackert. Klart det inte är perfekt men när har något någonsin varit det?

Vem kan skilja den kanadensiska skogen från den svenska? Jag tycker känslan är riktigt fint satt stundtals. Långt över förväntan!
Citera
2020-05-01, 19:49
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Tyvärr, tummen ner från min sida, inte enda känsla av svenskt 80/90-tal infinner sig.
Citera
2020-05-01, 21:27
Medlem
BigFatCones avatar
Jag stängde faktiskt av när dom började prata svenska. Förmodligen för att jag är sur över att det inte utspelar sig i Sverige.
Citera
2020-05-14, 23:54
Medlem
trickydicks avatar
Lite seg men snygg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto