Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-28, 00:43
  #1
Medlem
Bara för att skaka lite liv i klockdelen av flashback....

Låt säga att ni har en drös klockor. Mer än vad ni behöver. Kanske vill ni få loss pengar, vad vet jag. Hur gör ni för att bli av med dom? Jag tänker Tradera spontant? Blocket kanske?

Erfarenheter? Fällor? Vad är bra och vad är dåliga marknadsplatser för lite dyrare klockor?
Citera
2020-02-28, 00:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissaire
Bara för att skaka lite liv i klockdelen av flashback....

Låt säga att ni har en drös klockor. Mer än vad ni behöver. Kanske vill ni få loss pengar, vad vet jag. Hur gör ni för att bli av med dom? Jag tänker Tradera spontant? Blocket kanske?

Erfarenheter? Fällor? Vad är bra och vad är dåliga marknadsplatser för lite dyrare klockor?

Blocket
Citera
2020-02-28, 01:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Blocket
Du får ju gärna utveckla det där. Du kan ju inte bara skriva Blocket. Thats it. Har du själv sålt några klockor på Blocket, och i så fall hur gick det? Vilka var det som hörde av sig?

När jag tänker Blocket så tänker jag smutsfolk och oseriösa människor överlag. Har förvisso inte sålt specifikt klockor där.
Citera
2020-02-28, 01:12
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissaire
Du får ju gärna utveckla det där. Du kan ju inte bara skriva Blocket. Thats it. Har du själv sålt några klockor på Blocket, och i så fall hur gick det? Vilka var det som hörde av sig?

När jag tänker Blocket så tänker jag smutsfolk och oseriösa människor överlag. Har förvisso inte sålt specifikt klockor där.

Du känner att det är tid för dig att dra dig ur klockägandet?
Kontakta en ur-affär alternativt lägg ut klockorna på auktion, så får du antagligen mer än "ur-lite" för dina klockor..

(Låter som om jag skojar, men skojar faktiskt inte. Även om mitt svar kanske var "ur-roligt"..)


-Eller gå till pantbank.
Citera
2020-02-28, 01:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du känner att det är tid för dig att dra dig ur klockägandet?
Kontakta en ur-affär alternativt lägg ut klockorna på auktion, så får du antagligen mer än "ur-lite" för dina klockor..

(Låter som om jag skojar, men skojar faktiskt inte. Även om mitt svar kanske var "ur-skoj"..)
Hö hö... det kommer inte hända.

Nu har jag förvisso svårt att tolka ditt svar som om du är seriös eller om du försöker vara lustig. Oavsett så är svaret nej, jag är seriös med min frågeställning. Och nej, varför skulle jag vilja dra mig ur klockvärlden? Ha ha jag kanske missar något här men jag ser inte varför jag skulle vilja göra det? Klockägande kostar mig inget, mer än möjligtvis en något högre hemförsäkringspremie.

Kan vi återgå till topic nu?
Citera
2020-02-28, 01:25
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissaire
Hö hö... det kommer inte hända.

Nu har jag förvisso svårt att tolka ditt svar som om du är seriös eller om du försöker vara lustig. Oavsett så är svaret nej, jag är seriös med min frågeställning. Och nej, varför skulle jag vilja dra mig ur klockvärlden? Ha ha jag kanske missar något här men jag ser inte varför jag skulle vilja göra det? Klockägande kostar mig inget, mer än möjligtvis en något högre hemförsäkringspremie.

Kan vi återgå till topic nu?

Jag var måhända lite lustig i mitt ordval (gillar John Cleese väldigt mycket, speciellt i filmen "URsäkta, vad är klockan?"), men var faktiskt allvarlig i mitt svar. Har du klockor du vill sälja, och inte vill "lägga ut" på blocket, lägg i så fall ut klockorna på auktion, alternativt om du "behöver snabba pengar" så uppsök en pantbank.
Citera
2020-02-28, 01:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissaire
Du får ju gärna utveckla det där. Du kan ju inte bara skriva Blocket. Thats it. Har du själv sålt några klockor på Blocket, och i så fall hur gick det? Vilka var det som hörde av sig?

När jag tänker Blocket så tänker jag smutsfolk och oseriösa människor överlag. Har förvisso inte sålt specifikt klockor där.

Blocket, träff hos klock affär. Eller via hans nummer testa på swish om du får fram hans namn sen googla och kolla om hen är straffad. Aldrig träffa hen hemma hos dig eller i bilen. Betalningen swish eller när du ser pengarna på kontot INTE de är på väg du får de senare.
Citera
2020-02-28, 01:37
  #8
Medlem
Hmm. Med all respekt. Är det NÅGON som gjort en riktig affär här och kan yttra sig om det? Fällor? Tips och tricks?

Inte bara anekdoter eller tyck och tro....även om det är kul att läsa om sådana.
Citera
2020-02-28, 01:42
  #9
Avstängd
skorpionkings avatar
klockor har gått UR-TIDEN , blocket kommer inte att lösa det

forum funkar att sälja på
Citera
2020-02-28, 02:07
  #10
Medlem
Hur kul det än är med alla John Cleese skämt ( är själv en stor fan, världens bästa skådis ) så skulle jag ju vilja ha seriösa svar. Pantbanker och dylikt är ingen option. Är inte i behov av snabba cash.

Vad hade DU gjort med en rova som kostade mellan 20-100k som du vill bli av med. Och vill slippa drägg och oseriösa människor. Jag vill inte boka tid och ta mig till Kaplans eller dylikt. Jag tänker mer ”sälja privat” så som man gör med en dator eller liknande skit. Bara det att nu är det klockor vi pratar om av lite större värde.

Jag har sålt en bil via tradera förut. Det funkade bra, över förväntan, även om det i just det fallet var en bil av ringa värde. Men ändå. En bil liksom.. Så spontant tänker jag Tradera - då folk inte kan bete sig hur som helst eftersom då åker de ut eller får dålig recension.

Men som sagt, vill gärna höra av folk som faktiskt sålt klockor och kan ge input på det. Hur gjorde ni?
Citera
2020-02-28, 02:15
  #11
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
klockor har gått UR-TIDEN , blocket kommer inte att lösa det

forum funkar att sälja på

Tänkte tipsa om just forum om det är "riktiga" klockor vill säga. Där har man absolut störst chans att hitta bra köpare.
Citera
2020-02-28, 02:36
  #12
Medlem
Nimars avatar
Blocket hade jag unvikit, dom som kollar efter klockor på blocket vill man förmodligen inte ska komma på besök för att titta på den.
Testa https://www.chrono24.se
Jag har inte sålt någon klocka där men jag har köpt finklockor där och det funkar riktigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback