Citat:
Ursprungligen postat av
Lookinfly
Hej! Har sedan barnsben haft ett brinnande bil/maskin/motor intresse. Äger en pendlar bil och en "busbil" jag har för att skruva på, och bete mig omoget med när lusten faller på.
Men har det senaste året känt att jag tappat intresset på något sätt. Tycker fortfarande bilar mm är roligt, och jag vill gärna ut och pilla med min bil, men på något sätt ändå inte. För två år sedan var jag på så gott som alla bil evenemang jag kunde, men ifjol var jag nog på max sju stycken. Vad kan detta bero på, och vad kan jag göra för att få tillbaka "gnistan"?
Man tröttnar på sin hobby i bland då är det bra att göra något annat ett tag.
Har pillat med bilar och maskiner i 37 år och tröttnat många gånger och det finns inget tråkigare än att hålla på med sin egen bil.
Tröttnade på skruva i moderna bilar så nu är det amrikanska gamla bilar och vill man inte renovera en växellåda just då så kan man exempelvis lackera något man gör det man känner för.
Ett tips är att åka till någon kompis garage och hjälpa till om du ändå känner att du har lust att greja men inte i din egna bil. Här gör vi en rolig grej i verkstaden varje år och det är att ha någons isärtagna lackerade bil som allt finns till. Så är vi runt 10 idioter som låser in oss i verkstaden och bygger ihop hela bilen, vi håller på dygnet runt där då och det är riktigt skoj men man blir trött och skiten kan jag lova.
Det finns sovplatser så man tar en lur och något att äta och öl och när bilen är helt färdig brukar vara någon vecka innan påsk har vi en dunder fest åxå det är ett bra sätt att hålla den hobbyn i gång för den livnär jag mej på nu. Det kanske du skulle prova med dina kompisar? Skulle inte skicka in det citatet men du kan inte ta emot PM än