Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-10, 23:02
Medlem
ZebastianDouglass avatar
När man är utomlands och umgås med prostituerade blir man ofta bestulen. På fina hotell finns ibland säkerhetsskåp med kod men städerskorna har ofta nyckel så de kan ändå öppna och ta pass, visakort, bankdosa, telefon, pengar m.m.

Tänker köpa eget billigt digitalt kassaskåp och limma fast det med epoxylim i betonggolvet i lägenheten och ev. även mot väggen inuti en garderob. Vad mer kan man göra för att fattiga tjejer som vill sova över och bo hos en inte ska kunna få med sig skåpet?
Lägga bly eller tunga stenar i det .. Larm som tjuter ifall det välter .. Rörelsedetektor i garderoben .. Avskräckande webcam ovanpå .. Vad mer kan man göra så att det blir så säkert som möjligt?
Man måste kunna gå iväg några timmar, tom flera dagar om man behöver, utan risk att komma tillbaka och ha blivit bestulen, i värsta fall, på allt. Vilket är det absolut starkaste limmet, metall mot betong? Jag tänker mig ett sådant här skåp: http://tinyurl.com/rljjg5j

Är det säkert? Hur blir det så säkert som möjligt?

Lägenheterna kostar 8000 pesos per månad, ca 1500 kr:
http://bigtommyshotel.weebly.com/
Men området är ökänt för stölder trots vakt dygnet runt.
http://www.youtube.com/watch?v=OSRoJCumlvA
Senast redigerad av ZebastianDouglas 2020-03-10 kl. 23:11.
Citera
2020-03-10, 23:11
Medlem
Strychnos avatar
Du skruvar fast det i golvet/väggen givetvis.
Och är det digitalt, så glöm inte att torka av knappsatsen när du slagit in koden.
Citera
2020-03-10, 23:14
Medlem
ZebastianDouglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Du skruvar fast det i golvet/väggen givetvis.
Och är det digitalt, så glöm inte att torka av knappsatsen när du slagit in koden.
Jo att bulta fast det dessutom i betong blir väl nästan som berg men inte säker på om det är tillåtet och helst vill jag att det ska vara relativt enkelt att göra också. Jag kan nog inte stå där och borra utan att väcka uppmärksamhet och frågor.
Citera
2020-03-10, 23:16
Medlem
Det finns dubbelhäftande tejp som är djävulskt stark.
Googla vet jag
Citera
2020-03-10, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZebastianDouglas
Jo att bulta fast det dessutom i betong blir väl nästan som berg men inte säker på om det är tillåtet och helst vill jag att det ska vara relativt enkelt att göra också. Jag kan nog inte stå där och borra utan att väcka uppmärksamhet och frågor.

Det är mer tillåtet att skruva fast det än att limma fast det.
Citera
2020-03-10, 23:21
Medlem
Fistkramps avatar
Köp PL400 och smeta på under kassaskåpet. Du lär få med armeringen under betongen om du ska få väck skåpet.
Citera
2020-03-10, 23:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Bor du med ett Andrahandskontrakt eller?

Man FÅR borra i väggar och golv mm för att ordna med sitt bohag. Varsko bara hyresföreningen/hyresvärden en vecka i förväg om när du tänker borra, och sen är det bara att köra på.
Citera
2020-03-10, 23:25
Medlem
Strychnos avatar
Citat:

Det spelar ingen roll vad du använder för lim (eller tejp), den som vill plocka med sig skåpet bryter loss det med en kofot på 20 sekunder oavsett.
Och limmet lär du inte få bort från vägg/golv utan att halvrenovera.
Men ett par skruvar bryter man inte loss så särskilt lätt, och ett par hål är enkla att fylla i och måla över.
Citera
2020-03-10, 23:28
Medlem
BigFatCones avatar
Vad mer man kan göra? Sluta ligga med luder som stjäl?
Citera
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Man FÅR borra i väggar och golv mm för att ordna med sitt bohag. Varsko bara hyresföreningen/hyresvärden en vecka i förväg om när du tänker borra, och sen är det bara att köra på.

Det här verkar ju inte vara Sverige och svenska hyresregler direkt.

Limmar du fast skåpet kommer det ju bli skapliga skador på underlaget du limmar mot om du vill ha bort skåpet igen. Jag skulle tippa på att det blir mindre skada om du bultar fast det, men det verkade inte heller vara något alternativ.

Jag tycker din idé med rörelsedeckare + larm var bra. Komplettera ev med en åtelkamera eller någon annan kamera som går på rörelsedeckare och kan spela in samt skicka film.
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Har jag aldrig hört talas om. Däremot så säger min värd att man inte ska borra innan klockan 10 eller efter 22.
Citera
2020-03-10, 23:37
Medlem
ZebastianDouglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det spelar ingen roll vad du använder för lim (eller tejp), den som vill plocka med sig skåpet bryter loss det med en kofot på 20 sekunder oavsett.
Och limmet lär du inte få bort från vägg/golv utan att halvrenovera.
Men ett par skruvar bryter man inte loss så särskilt lätt, och ett par hål är enkla att fylla i och måla över.
Skåpet kostar inte mer än ett par hundra kronor så det får stå kvar, bjuder på det. Visst går det alltid att bryta loss ett kassaskåp och gå iväg med det men kanske inte så lätt om det är fyllt med 20 kg bly eller sten och ett larm som tjuter med 140 decibel när det tippas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in