Absolut Inte. Det är hos de stjälande hororna man hittar det mesta kulet.
Creeps can only find the most fun amongst other creeps.
Citat:
Min förra bostadsrättsförening hade likartade stadgar, men även en tyst överenskommelse att man skulle annonsera i trapphuset om vilken dag man planerade att borra. Ville man vara enbart en granne, så följde man stadgarna som de var skrivna. Ville man vara en Mönstergranne, så postade man även en notis i trapphuset om den planerade borrningen.
Citat:
Det här verkar ju inte vara Sverige och svenska hyresregler direkt.
Limmar du fast skåpet kommer det ju bli skapliga skador på underlaget du limmar mot om du vill ha bort skåpet igen. Jag skulle tippa på att det blir mindre skada om du bultar fast det, men det verkade inte heller vara något alternativ.
Jag tycker din idé med rörelsedeckare + larm var bra. Komplettera ev med en åtelkamera eller någon annan kamera som går på rörelsedeckare och kan spela in samt skicka film.
Limmar du fast skåpet kommer det ju bli skapliga skador på underlaget du limmar mot om du vill ha bort skåpet igen. Jag skulle tippa på att det blir mindre skada om du bultar fast det, men det verkade inte heller vara något alternativ.
Jag tycker din idé med rörelsedeckare + larm var bra. Komplettera ev med en åtelkamera eller någon annan kamera som går på rörelsedeckare och kan spela in samt skicka film.
Det kommer dock inte hindra stölden, men det kommer ge TS en person att peka ut för stölden, vad nytta det möjligen kan leda till i det depraverade land han besöker från början..