Citat:
Ursprungligen postat av
watcher1970
Så säkert vet jag inte... Kan bli ruskiga nedskrivningar på de kreditportföljer man köpt.. När Coronakrisen blir den värsta finanskrisen i mannaminne..
Äger själv ”lite väl många” Intrum.. Jagar bolag med potential och det har Intrum.
Börsens mest blankade bolag! Kommer en överraskande positiv rapport kan det bli en en riktig short squeeze! Och: grymt uppkäftigt att behålla utdelningen, 11 spänn per aktie.. och man har gjort ett ganska intensivt aktieåterköp, aktier man skall makulera.
Riktigt spännande på Onsdag. Absolut hög risk, men stor potential.
Utdelningen avskiljs på torsdag.. Watch out!!
Tror också på Intrum, iaf något år framåt och tror på uppgång efter Covid-19. Dock lite osäkert eftersom de har en del verksamhet i södra europa, som nu drabbats mycket hårt av massarbetslöshet...