Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-02, 19:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tyckte du sa att du hade slppt det? Guess not. Arg? Jag summerade bara ditt inlgg, jag blir inte arg ver att ngon tycker annorlunda. Nr du fr fr dig att gra ett semantiskt djupdyk istllet fr att hlla dig till mnet fr du dock leva med att det ppekas. Huruvida det du skriver r fakta kan vi lta vara osagt.

.

Semantisk djupdyk r nr ngon ifrgastter vad ngon annan menar med offensiva prestationer som inte innefattar ml eller assist. Ok

Hllit mig till mnet hela tiden men sanningen blev ju fr svr fr dig nr du ertappades med rena felaktigheter. Noterar hursomhelst att vissa i trden vill ha kvar bartendersfightern Martin inte sjunga nationalsngen Olsson efter sommaren, samt att en skadebengen Augustinsson och Bengtsson som tillhr en klubb i niv med rebro SK inte kan utkonkurreras av en svensk som ryktats till City, Napoli eller Ajax. Denne svenskens framgngar beror nmligen p att en annan back vid namn Bart mjliggjort hans framgngar, dessutom r han usel defensivt (inga belgg).
Citera
2021-06-02, 19:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Semantisk djupdyk r nr ngon ifrgastter vad ngon annan menar med offensiva prestationer som inte innefattar ml eller assist. Ok

Hllit mig till mnet hela tiden men sanningen blev ju fr svr fr dig nr du ertappades med rena felaktigheter. Noterar hursomhelst att vissa i trden vill ha kvar bartendersfightern Martin inte sjunga nationalsngen Olsson efter sommaren, samt att en skadebengen Augustinsson och Bengtsson som tillhr en klubb i niv med rebro SK inte kan utkonkurreras av en svensk som ryktats till City, Napoli eller Ajax. Denne svenskens framgngar beror nmligen p att en annan back vid namn Bart mjliggjort hans framgngar, dessutom r han usel defensivt (inga belgg).

Gick bra det dr med att slppa diskussionen. Allts; att du ver huvud taget behver ifrgastta vad det individuella spelet i offensiven kan innefatta utver ml+assist sger vl exakt allt man behver veta om ditt till synes obefintliga kunnande om ens de mer grundlggande aspekterna av sporten? Att du sedan med detta som utgngspunkt gr balls out med ett av de mest mrkliga inlggen jag lst hr p senare tid cementerar det hela.

Inga belgg? Det r ju du som r s frtjust i statistik (vilket frsts inte r s konstigt - hur ska man annars kunna bedma en spelare man aldrig sett spela sjlv) s varfr tar du inte och kollar upp just hans defensiva statistik och meddelar mig vad den sger? Kanske gr den tvrtemot det jag sjlv tycker mig ha sett. I'll hold my breath osv.

Alltid spnnande att se hur tankegngarna gr hos ngon som baserar sitt omdme om fotbollsspelare enkom p Silly Season-rykten. Dvs den genomsnittlige svenske soffsupportern. Det r du allts, om ngot var otydligt.

EDIT: Sen kan det ju tillggas att han, som jag sagt tidigare, r duktig offensivt. Det r ven drfr han genererar intresse. Begvad r han, tveklst.

Sen br det ven pongteras att jag aldrig kallat Gudmundssons defensiv fr "usel" - det r ditt ordval. Jag sa att han r svag defensivt.
Senast redigerad av Korder 2021-06-02 kl. 19:55.
Citera
2021-06-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Du borde skicka en e-post till Man City, Napoli och Rb Leipzig om detta innan de gr misstag och hostar upp pengar fr denna odugling, mjligen kan du skicka ett tips om Martin Olsson ocks, han skulle kunna lra Pep ett och annat om frsvarsspel.
Citera
2021-06-02, 20:55
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Gick bra det dr med att slppa diskussionen. Allts; att du ver huvud taget behver ifrgastta vad det individuella spelet i offensiven kan innefatta utver ml+assist sger vl exakt allt man behver veta om ditt till synes obefintliga kunnande om ens de mer grundlggande aspekterna av sporten? Att du sedan med detta som utgngspunkt gr balls out med ett av de mest mrkliga inlggen jag lst hr p senare tid cementerar det hela.

Inga belgg? Det r ju du som r s frtjust i statistik (vilket frsts inte r s konstigt - hur ska man annars kunna bedma en spelare man aldrig sett spela sjlv) s varfr tar du inte och kollar upp just hans defensiva statistik och meddelar mig vad den sger? Kanske gr den tvrtemot det jag sjlv tycker mig ha sett. I'll hold my breath osv.

Alltid spnnande att se hur tankegngarna gr hos ngon som baserar sitt omdme om fotbollsspelare enkom p Silly Season-rykten. Dvs den genomsnittlige svenske soffsupportern. Det r du allts, om ngot var otydligt.

EDIT: Sen kan det ju tillggas att han, som jag sagt tidigare, r duktig offensivt. Det r ven drfr han genererar intresse. Begvad r han, tveklst.

Sen br det ven pongteras att jag aldrig kallat Gudmundssons defensiv fr "usel" - det r ditt ordval. Jag sa att han r svag defensivt.

Dina inledningsrepliker r lika frutsgbara varje gng. P tal om djupdyk i dynga, ta det lugnt nu. Din ilska knns nda hit. Du hade fel uppenbarligen och jag frstr att det gr ont att motbevisas och inse att man har totalt fel. Soffsupporter skulle jag nog beskriva en random snubbe p Flashback som anser sig veta bttre n talangscouter frn vrldens bsta klubbar. Sedan har du frvrigt ett riktigt lmskt stt att frvrida orden p och fra diskussioner, om du brjar om frn brjan s kanske du frstr. Men jag tvivlar p det.

Du menade att Gabriel har sina offensiva prestationer att tacka Bart Hintum fr nr han (Bart) spelar vnsterback i en 3 eller 4-backslinje medan Gabriel r LW. Hr hade du grovt faktamssigt och statistiskt fel dessutom. Dels har Gabriel varit renodlad vnsterback vid majoriteten av sin pongskrd och dels har majoriteten av pongen gjorts med Hintum som mittback. Hr brjar det skava fr dig och du brjar pltsligt hvda att du aldrig pratat om pongproduktion nr du talar om "offensiva prestationer". D frgar jag snllt och simpelt vad du menade med offensiva prestationer isfall som Bart mjliggjort fr Gabriel som inte har med pongproduktion att gra dr jag gav konkreta exempel p vad du kanske menar. Men du lyckas inte besvara det utan avleder diskussionen genom att hvda att jag inte hller mig till mnet. Uppenbarligen blev det fr jobbigt fr dig att fngas p bar grning med rena faktafel. Sedan r du otroligt orlig i ditt stt att argumentera, du har n slnge inte kunnat presentera vad Bart gjort fr att mjliggra Gabriels offensiva prestationer? Sjlvklart frstr gemene man att det inte enbart innefattar ml + assist men det var DU som hvdade att Gabriels "prestationer" (fortfarande oklart vad du menar med det) beror p Bart Van Hintum. Som sagt vilka prestationer har Hintum mjliggjort som inte innefattar assist eller ml? Fljt upp defensivt? Vilken mittback gr inte det i ett lag?

Sedan betvivlar jag inte att Gabriel har en del brister men ryktena som omgrdat honom finns av en anledning, allts en av vra mest talangfulla vnsterbackar drute som presterat i en bra liga frtjnar att omnmnas i svenska landslagssammanhang. Som jag skrev tidigare, i hst nr Martin Olsson (frhoppningsvis) pensionerat sig s vill jag se Gabriel konkurrera om en plats med Augustinsson och Bengtsson. Vi ska inte glmma att Augustinsson var vldigt offensivt lagd i FCK och stod fr mycket assist dr ocks, defensiven kan alltid trnas.
Citera
2021-06-02, 22:19
Medlem
Korders avatar
Okej okej. Nu styckar jag in detta i delar, besvarar ordentligt och lgger i spoiler d alla citat tar sn jvla plats. Sen r detta avslutat frn min sida - tror inte andra r s intresserade av att lsa detta.

Senast redigerad av Korder 2021-06-02 kl. 22:32.
Citera
2021-06-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Problemet med Jansson r vl att hans brister som spelare syns extremt mycket om man spelar offensivt med en hgt stende backlinje, som Sverige gjorde i nations league. D frsvinner alla hans styrkor helt och han blir p pubbniv. Jansson r en klassisk fysiskt tung mittback som r stark i nickdueller, men rtt lngsam i spelvndningar, s vill man f ut det mesta av honom knns en lgt stende backlinje som enda valet. Inte speciellt konstigt att Jansson varit en riktigt bra mittback i Championship, d den klassiska brittiska fotbollen lskar mittbackstyper som Jansson. Jansson r ju en smre version av Olof Mellberg, om man sger som s.

Du har inte sett srskilt mnga minuter med Brentford i r va?

Edit: Sen r det klart. Om Sverige vill spela s naivt som man gjorde mot Portugal r kanske inte Pontus Jansson det bsta alternativet... Men andra sidan tror jag inte att det finns srskilt mnga mittbackar som trivts i en sdan match (med det sagt var Jansson riktigt kass den samlingen).
Senast redigerad av J.G.R 2021-06-03 kl. 09:20.
Citera
2021-06-03, 10:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Du har inte sett srskilt mnga minuter med Brentford i r va?

Edit: Sen r det klart. Om Sverige vill spela s naivt som man gjorde mot Portugal r kanske inte Pontus Jansson det bsta alternativet... Men andra sidan tror jag inte att det finns srskilt mnga mittbackar som trivts i en sdan match (med det sagt var Jansson riktigt kass den samlingen).

PJ r anledningen till att vi kte ur Division A i Nations League.

Ska jag vara riktigt rlig dock s var Danielson inte sitt vanliga jag mot Finland. 100% stabil i defensiven, vilket dock kan frvntas mot ett lag som Finland. Bolltappen mindre bra dremot. Annars r Danielsons spel med boll en av hans stora frdelar mot bde PJ och Helander. Frgan r det r miljonerna som spkar eller om uppladdningen i Covid-Kina helt enkelt varit fr dlig. Han har trots allt spelat 5 matcher i ligan, jmfrt med Allsvenskans 8.

Danielson tokhyllad av Kim och Tolle fr sina ledaregenskaper, en bit som VNL inte excellerar i samt ngot Janne Andersson vrderar hgt.

r bolltappen borta mot Armenien r saken biff, fortstter dem blir det nog PJ.
Citera
2021-06-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Vad tror vi om elvan mot Armenien? Gissar p

Olsen
Lustig, Lindelf, Danielson, Bengtsson
S Larsson, Ekdal, Olsson, Forsberg
Isak, Kulusevski

Antagligen fr tidigt fr Ludde, Ponne eller Helander att kliva in.
Blir den hr elvan. Claesson in istllet fr Seb i andra halvlek.
Citera
2021-06-04, 13:42
Medlem
Robin Olsen
Lustig Lindelf Danielson Bengtsson
Larsson Ekdal Olsson Forsberg
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.
Citera
2021-06-04, 14:24
Medlem
https://www.svenskfotboll.se/nyheter...i-em-genrepet/

Hade inte Joakim Nilsson lmnat samlingen? Med p bnken enligt frbundet.
Citera
2021-06-04, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Robin Olsen
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.

Intressant startelva r spnd mot matchen i morgon .
Citera
2021-06-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Robin Olsen
Kulusevski Isak

Startelvan mot Armenien.
Trttsamt med Kulusevski p anfall. Riktigt synd att han dansade en vr i Parma och nu tror alla att han r en toppspelare nr han bara mktat med fyra ml och tre assist i Italiens bsta lag, samtidigt har Svanberg som alla kan hlla med om r en ytterst medioker talang gjort fem ml och tv assist i kassa Bologna. Kulusevski har ingenting i en svensk startelva att gra. Hellre d Berg som ju i alla fall hade gjort en tio strutar eller liknande i ett lag som Juventus. Lustig knns ocks oerhrt trttsamt. Tinnerholm hade bidragit med mycket mer n bde han och Krafth. Larsson borde ocks pensionerats frn landslaget men fr starta fr att han springer mycket och alltid stller upp p intervjuer.
Senast redigerad av TheNerfHerder 2021-06-05 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in