Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Dina inledningsrepliker r lika frutsgbara varje gng. P tal om djupdyk i dynga, ta det lugnt nu. Din ilska knns nda hit.
Att anklaga motparten fr att vara emotionell kan vara det trttaste av alla vardags-ad hominem p internet. Andra gngen du frsker nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Du hade fel uppenbarligen och jag frstr att det gr ont att motbevisas och inse att man har totalt fel.
Ouff, hrt talas om projicering?
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Soffsupporter skulle jag nog beskriva en random snubbe p Flashback som anser sig veta bttre n talangscouter frn vrldens bsta klubbar.
Menar du att "talangscouter frn vrldens bsta klubbar" har sagt att han r stark defensivt? Annars r detta nnu en halmdocka frn din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Sedan har du frvrigt ett riktigt lmskt stt att frvrida orden p och fra diskussioner, om du brjar om frn brjan s kanske du frstr. Men jag tvivlar p det.
n en gng - hrt talas om projicering? Det r du som vrider ord och frsker lgga ord i munnen p mig - konstant. Genomskinligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Du menade att Gabriel har sina offensiva prestationer att tacka Bart Hintum fr nr han (Bart) spelar vnsterback i en 3 eller 4-backslinje medan Gabriel r LW. Hr hade du grovt faktamssigt och statistiskt fel dessutom. Dels har Gabriel varit renodlad vnsterback vid majoriteten av sin pongskrd och dels har majoriteten av pongen gjorts med Hintum som mittback. Hr brjar det skava fr dig och du brjar pltsligt hvda att du aldrig pratat om pongproduktion nr du talar om "offensiva prestationer". D frgar jag snllt och simpelt vad du menade med offensiva prestationer isfall som Bart mjliggjort fr Gabriel som inte har med pongproduktion att gra dr jag gav konkreta exempel p vad du kanske menar. Men du lyckas inte besvara det utan avleder diskussionen genom att hvda att jag inte hller mig till mnet. Uppenbarligen blev det fr jobbigt fr dig att fngas p bar grning med rena faktafel. Sedan r du otroligt orlig i ditt stt att argumentera, du har n slnge inte kunnat presentera vad Bart gjort fr att mjliggra Gabriels offensiva prestationer? Sjlvklart frstr gemene man att det inte enbart innefattar ml + assist men det var DU som hvdade att Gabriels "prestationer" (fortfarande oklart vad du menar med det) beror p Bart Van Hintum. Som sagt vilka prestationer har Hintum mjliggjort som inte innefattar assist eller ml? Fljt upp defensivt? Vilken mittback gr inte det i ett lag?
Oj, hr var det mnga galenskaper. Vad jag skrev var att van Hintums starka defensiva jobb har mjliggjort Gudmundssons starka offensiva bidrag d den sistnmnde inte har det defensiva ansvar en spelare p hans position i normala fall har. Sen r det inte bara van Hintum som tcker fr Gudmundsson, men det r han som r den strst bidragande orsaken.
"Dels har Gabriel varit renodlad vnsterback vid majoriteten av sin pongskrd och dels har majoriteten av pongen gjorts med Hintum som mittback" - inget annat har psttts. Det r en en gng din presumtiva och felaktiga tolkning av vad "offensiva prestationer" innebr som ligger till grunden fr dina tokerier. Du tror att det r ml+assist jag syftade. Det r det inte. Jag syftar hans generella offensiva bidrag - det faktum att Gudmundsson har en mycket hgre utgngspunkt n normalt fr hans position. Det faktum att han inte rr sig s mycket p egen tredjedel. Det faktum att han hela tiden (bildligt talat) finns tillgnglig i det offensiva spelet och kommer till s mnga inlggssituationer och andra pass in p sista tredjedelen. Hans delaktighet i offensiven r abnormal fr en ytterback, och detta har funkat tack vare utmrkt backup.
n en gng - att jag ska behva frklara att en spelares offensiva bidrag bestr av mer n ml + assist r helt sjukt, och man kan undra varfr jag ens bemdar mig att svara inlgg p den nivn.
Lite drfr detta blir mitt sista inlgg i "diskussionen" ocks. Vidare blir det bisarrt att fra en diskussion med dig nr du aldrig har sett honom spela. Jag kan inte gra annat n meddela vad jag sjlv har sett - d du inte sjlv har sett honom finns det inga punkter vi kan diskutera rrande hans prestationer. Det blir bara att jag sger vad jag tycker, och sen fr du sitta och sga "ok" eller "jag tror dig inte". Givande. n en gng, vill du ha ett ben att st p hr s fr du tminstone kika upp hans statistik. Jag blev sjlv nyfiken efter att ha frgat dig om statistiken, och av vad jag kan finna s r det vldigt tydligt att Gudmundsson varit svag bakt ven rent statistiskt. Kanske nnu mer s n jag sjlv tyckt.
Vidare kan vi vnda p det; tror du att det r Gudmundssons fem assist som har gjort att det rapporteras om utlndskt intresse, eller tror du det r hans allmnna bidrag i det offensiva spelet? Fnula p den. Det r den viktigaste frgan i detta inlgg, och om du kommer fram till den logiska slutsatsen att det r det sistnmnda som utgr intresset, s br du med den insikten kunna se varfr din argumentation i denna diskussion r knas.
Sen kan du grna slppa alla dina otaliga argumentationsfel om du faktiskt menar att du r seris. Fr jag har d inte tagit dig serist fr fem re p grund av din sandldestil och behandlat dig drefter, men vi kan ha hederliga diskussioner framver om du inte inleder med faktafel och halmdockor - varvid dessa tv aspekter sedan utgr grunden fr din tes om att det r
jag som far med faktafel och r "orlig". Enbart fult och transparent. Fast jag kanske bara r grinig nu som ppekar det?
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Sedan betvivlar jag inte att Gabriel har en del brister men ryktena som omgrdat honom finns av en anledning, allts en av vra mest talangfulla vnsterbackar drute som presterat i en bra liga frtjnar att omnmnas i svenska landslagssammanhang. Som jag skrev tidigare, i hst nr Martin Olsson (frhoppningsvis) pensionerat sig s vill jag se Gabriel konkurrera om en plats med Augustinsson och Bengtsson. Vi ska inte glmma att Augustinsson var vldigt offensivt lagd i FCK och stod fr mycket assist dr ocks, defensiven kan alltid trnas.
Japp, Gudmundsson r mycket talangfull och kan mycket vl bli en landslagsspelare framver. Ska han spela som vnsterback i Jannes landslag behver han dock frbttra sitt defensiva arbete markant frst. Fram till dess r han snarare aktuell som vnsterytter, dr konkurrensen dock r hrdare och dr ven andra spelare som r utanfr A-landslaget i dagslget (tnker d frmst p Jesper Karlsson) alltjmt gr fre. Det r inte en situation som r helt olik den Kulusevski befinner sig i - en Gudmundsson 3.0 vad gller talang men som ocks har lidit av att han inte har det defensiva spel som behvs i rollen (i hans fall som hgerytter), utan dr han snarare borde spela i anfallet i Sverige om han ska vara med. Varken han eller Gudmundsson passar srskilt bra i spelsystemet, helt enkelt. I Kulusevskis fall r han ju dock p en s pass hg niv rent allmnt att han omjligen kan frbises, frsts.