Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Mitt i all sorg fr man nd bermma Olssons frbttring frn gruppspelet och Forsbergs magi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Bermma Olsson fr att han bara var menls istllet fr en skerhetsrisk? Nej tack.
Forsberg dremot; vilken jvla klasslirare han r. Ngot helt annat n den stndiga landslagsflopp han var frr.
du r bara bitter fr att han har vgat vgra IFK
Olsson var klass idag.
Berg rentvdde sig sjlv ocks. Han gjorde ett inhopp dr han fick spela centralmitt och gjorde det mycket bttre n Jakob Johansson och Gustav Svensson dr vxte han ett par klasser i mina gon.
Isak och Kulusevski totalt kastrerade av Jannes taktik som var "LT de inte Kontra" allts jag har sett Allsvenska matcher med hgre tempo....
Vad fan var detta.
Alla mlchanser typ flipperspel.
Jag har sett BP lag bland annat Kisfaludy BP 10 elvaringar! som normalt stt spelar 9manna spelat 11 manna ett halvt dussin gnger i sitt liv. Dessa har en spelide som r fan mer sjlvklar n detta landslag. Den handlar om att flytta boll frn kant till kant via backlnjen ut till ytter fltare och sedan mata innermittar som antingen frsker hitta en lucka nr motstndaren zonfrlyttar eller flyttar den vidare till nsta kant.
Denna taktik gick ut att flytta komma till inlgg mot ett samlat frsvar.
D har vi en hgerytter som bara kan sl inlgg p dd boll
En hgerback som totalt saknar tillslag.
Vr bsta spelare (Forsberg) r inte bra p huvudet. Isak och Kulu r heller inga dominanter.
S Janne spelare en taktik som passar Toivonen, Ibra och Berg trots att ingen av dessa startar.
Total trnarfrlust.
Jag vill inte att vi ska spela som Belgien eller Portugal.
Men va fan Danmark spelar fotboll
DANMARK!!!
Vi jobbar shape, stllningskrig, riskminimering det r s trkigt att vi mste ta med ett Fetto frn Superettan som ska ltta upp stmningen