Citat:
Ja man fr hoppas att Janne matchar de med den bsta formen och att de vinner utan att sedan f soppatorsk i kvarten. Kan vara s att Berg r sliten och inte spelar. Quasion och Claesson lr komma in ganska snabbt om matchbilden krver det. Skulle vilja se Cajuste och Svanberg komma in. Hur r formen p Jordan Larsson ?
Fr att Sverige ska ha en chans att skrlla i kvarten vore det bra att vinna under ordinarie matchtid. Men England - Tyskland fr grna spela i 120 min + stopptid.
Friskt vgat av Janne om han startar Isak och Dejan. Det r en oprvad duo. Det sg riktigt dassigt ut fr dem mot Armenien. Finns risk att de inte kommer frm stta matchen och presspelet. Fr hoppas att de kan kompensera med individuella aktioner i s fall, som leder till ml.
Quaison och Berg har sin sida gjort mnga riktigt bra landskamper tillsammans. Med dem p topp och en vloljad lagmaskin bakom, hade Sverige lst det hr under ordinarie matchtid.
Den enda dugliga landskampen som Dejan gjort frn start var nr han lirade p topp med Berg mot Kroatien i NL. Inhoppet mot Polen var frvisso bra, men det var vldigt gynnsamma frutsttningar: ett trtt Polen som var tvunget att sa p framt och som lmnade enorma ytor fr omstllningar.
Isak och Quaison har varit svaga eller rent av usla nr de ftt chansen tillsammans.
Ynglingarna har genomgende varit som bst nr de spelat med farbror Marcus.
Men i och med att det inte direkt glnst om Berg i turneringen r det vl begripligt att Janne gr som han gr. andra sidan r det hr med att glnsa inte Bergs grej. Han springer mycket OCH rtt. Precis som Sebastian Larsson. Fruktar att vi kommer f se anfallarna irra omkring var fr sig ikvll, frikopplade frn vriga laget. Men hoppas jag har fel.
Angende Jordan s har han suttit p lktaren s hr lngt. Men jag tycker han br vara mycket nrmare spel n Sema. In med Jordan i matchtruppen, upp med Ken p lktaren. Det vore fantastiskt vackert om Jordan kunde komma in frn bnken och gra avtryck i turneringen, s som hans far gjorde under VM 1994.