Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-29, 11:25
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ja man fr hoppas att Janne matchar de med den bsta formen och att de vinner utan att sedan f soppatorsk i kvarten. Kan vara s att Berg r sliten och inte spelar. Quasion och Claesson lr komma in ganska snabbt om matchbilden krver det. Skulle vilja se Cajuste och Svanberg komma in. Hur r formen p Jordan Larsson ?

Fr att Sverige ska ha en chans att skrlla i kvarten vore det bra att vinna under ordinarie matchtid. Men England - Tyskland fr grna spela i 120 min + stopptid.

Friskt vgat av Janne om han startar Isak och Dejan. Det r en oprvad duo. Det sg riktigt dassigt ut fr dem mot Armenien. Finns risk att de inte kommer frm stta matchen och presspelet. Fr hoppas att de kan kompensera med individuella aktioner i s fall, som leder till ml.

Quaison och Berg har sin sida gjort mnga riktigt bra landskamper tillsammans. Med dem p topp och en vloljad lagmaskin bakom, hade Sverige lst det hr under ordinarie matchtid.

Den enda dugliga landskampen som Dejan gjort frn start var nr han lirade p topp med Berg mot Kroatien i NL. Inhoppet mot Polen var frvisso bra, men det var vldigt gynnsamma frutsttningar: ett trtt Polen som var tvunget att sa p framt och som lmnade enorma ytor fr omstllningar.

Isak och Quaison har varit svaga eller rent av usla nr de ftt chansen tillsammans.

Ynglingarna har genomgende varit som bst nr de spelat med farbror Marcus.

Men i och med att det inte direkt glnst om Berg i turneringen r det vl begripligt att Janne gr som han gr. andra sidan r det hr med att glnsa inte Bergs grej. Han springer mycket OCH rtt. Precis som Sebastian Larsson. Fruktar att vi kommer f se anfallarna irra omkring var fr sig ikvll, frikopplade frn vriga laget. Men hoppas jag har fel.

Angende Jordan s har han suttit p lktaren s hr lngt. Men jag tycker han br vara mycket nrmare spel n Sema. In med Jordan i matchtruppen, upp med Ken p lktaren. Det vore fantastiskt vackert om Jordan kunde komma in frn bnken och gra avtryck i turneringen, s som hans far gjorde under VM 1994.
Citera
2021-06-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Fr att Sverige ska ha en chans att skrlla i kvarten vore det bra att vinna under ordinarie matchtid. Men England - Tyskland fr grna spela i 120 min + stopptid.

Friskt vgat av Janne om han startar Isak och Dejan. Det r en oprvad duo. Det sg riktigt dassigt ut fr dem mot Armenien. Finns risk att de inte kommer frm stta matchen och presspelet. Fr hoppas att de kan kompensera med individuella aktioner i s fall, som leder till ml.

Quaison och Berg har sin sida gjort mnga riktigt bra landskamper tillsammans. Med dem p topp och en vloljad lagmaskin bakom, hade Sverige lst det hr under ordinarie matchtid.

Den enda dugliga landskampen som Dejan gjort frn start var nr han lirade p topp med Berg mot Kroatien i NL. Inhoppet mot Polen var frvisso bra, men det var vldigt gynnsamma frutsttningar: ett trtt Polen som var tvunget att sa p framt och som lmnade enorma ytor fr omstllningar.

Isak och Quaison har varit svaga eller rent av usla nr de ftt chansen tillsammans.

Ynglingarna har genomgende varit som bst nr de spelat med farbror Marcus.

Men i och med att det inte direkt glnst om Berg i turneringen r det vl begripligt att Janne gr som han gr. andra sidan r det hr med att glnsa inte Bergs grej. Han springer mycket OCH rtt. Precis som Sebastian Larsson. Fruktar att vi kommer f se anfallarna irra omkring var fr sig ikvll, frikopplade frn vriga laget. Men hoppas jag har fel.

Angende Jordan s har han suttit p lktaren s hr lngt. Men jag tycker han br vara mycket nrmare spel n Sema. In med Jordan i matchtruppen, upp med Ken p lktaren. Det vore fantastiskt vackert om Jordan kunde komma in frn bnken och gra avtryck i turneringen, s som hans far gjorde under VM 1994.

Tror det r fr att Sema kan spela p mnga positioner, har till och med spelat wing back i klubblaget, sdana spelare r bra att ha p bnken.
Citera
2021-06-29, 21:02
Medlem
Lundbondens avatar
Vad hnde med den dr italienaren, Galigolo nnting? Han var ju bra. Borde inte han ha en plats?
Citera
2021-06-29, 23:35
Medlem
snillet_1s avatar
Bortkastat msterskap.
Citera
2021-06-29, 23:36
Medlem
Tacka Danielson...
Citera
2021-06-29, 23:37
Medlem
L-illuminatos avatar
Den hr frlusten fr Janne ta p sig.
Ukraina ville spela p kontring det vgra vr Aspberger Jan accepta.

S vad gr han d man spelar anfallsfotboll helt utan rrelse frsker bevaka sina positioner.
Det var g fotboll.
Vi tog mest pong ett Svenskt landslag gjort ngonsin men hur gjorde vi det?

Danmark som egentligen borde ha kt ut med noll pong efter 2 gruppspelsmatcher
Dominerade alla sina matcher trots en seger och tv frluster
Nr det sedemera blev ttondelsfinal spela de ut.

Vi frskte trka snder Ukrainarna det knns som att man tittade p Otto Rehagels Grekland.
Citera
2021-06-29, 23:39
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto

1994.

Hgmod gr fre fall
Sverige brukar vara dmjuka infr motstndare nu lt det p alla som att "Ukraina drmlottning" Folk pratade om Kvartsfinal ngon sa till och med Semi final mot Danmark
Citera
2021-06-29, 23:40
Medlem
Korders avatar
Svider lite att ka ut mot ett s pass kasst lag, men det sger frsts ven en hel del om vart vi sjlva befinner oss.

andra sidan kan jag klara mig utan en England-torsk till, s det r vl alltid ngot... Bara att hoppas att England demolerar Ukraina och sedan sjlva fr pisk i semin.
Citera
2021-06-29, 23:41
Medlem
Mitt i all sorg fr man nd bermma Olssons frbttring frn gruppspelet och Forsbergs magi.
Citera
2021-06-29, 23:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Mitt i all sorg fr man nd bermma Olssons frbttring frn gruppspelet och Forsbergs magi.

Bermma Olsson fr att han bara var menls istllet fr en skerhetsrisk? Nej tack.

Forsberg dremot; vilken jvla klasslirare han r. Ngot helt annat n den stndiga landslagsflopp han var frr.
Citera
2021-06-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Jepp men vill inte se Danielson st bredvid Lindelf i kommande VM-kval. Denna frlusten fr ven Danielson ta p sig.

Svrt nu fr Cajuste att sl in sig, trodde han hade chans men nu steppade verkligen Olsson upp.
Citera
2021-06-29, 23:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Bermma Olsson fr att han bara var menls istllet fr en skerhetsrisk? Nej tack.

Forsberg dremot; vilken jvla klasslirare han r. Ngot helt annat n den stndiga landslagsflopp han var frr.

Olsson behver man inte ens kommentera.

Forsberg har precis som du sa hjt sig rejlt och gtt frn menls , splattra till ibland till nyckelspelare som producerar pong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in