Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-02, 22:50
Medlem
Helander var bra redan innan EM.. var väldigt fundersam varför Danielsson fick lira över honom. Kul att han tar chansen igen. Han SKA spela över Danielsson.

-----------------------

Iövrigt är jag riktigt paff över att Cajuste kom in, in Ekdals roll dessutom som var livsviktig, så tidigt. Eller alls faktiskt. Han har inte lirat en match på väldigt länge p.g.a flytten som hängde i luften. Han måste verkligen fortsatt dominera på träningarna.

Så jävla intressant lirare.. otroligt bra på positionspelet. Stänger passningsvägar så grymt. Också snabbare än vad han ser ut p.g.a de stora stegen så man luras så jävulskt av hur seg han ser ut. Säger inte att han haft ett makalöst appearance idag, men generellt väldigt intressant inom snar framtid.

-----------------------

Och viktigast av allt... Spanien tog bara 1 poäng mot Grekland förra samlingen. Denna vinst innebär att sålänge vi vinner mot övriga motståndare, kan vi torska mot spanien i returmötet och endå vunnit gruppen. Otroligt stor vinst.
Så jag hoppas man inte har någon plattmatch nu mot Kosovo eller annat lag.
Senast redigerad av znorlax 2021-09-02 kl. 22:55.
Citera
2021-09-02, 22:51
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Utmärkt insats.

Det är svårt att se hur och varför startelvan skulle förändras, Helander gör en riktigt bra match och borde få fortsätta där. Sedan blir det ju då intressant om Janne skall ha med Zlatan, att ha honom på bänken är väl inte riktigt tanken.
Idag visar sig den största bristen vara kreativitet på centrala mittfältet. Ut med Olsson och flytta ner Kulusevski. Sedan kan det spelas mer en diamantliknande formation där Ekdal får vara ankaret och Kulan släpar bakom Isak och Zlatan. Åtminstone värt att testa i en träningsmatch.
Citera
2021-09-02, 22:51
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Utmärkt insats.

Det är svårt att se hur och varför startelvan skulle förändras, Helander gör en riktigt bra match och borde få fortsätta där. Sedan blir det ju då intressant om Janne skall ha med Zlatan, att ha honom på bänken är väl inte riktigt tanken.

Har folk missat första halvlek? Helander missade markeringen vid första målet och var svajig i första halvlek.
Det är offensiven som var skillnaden.
Citera
2021-09-02, 22:52
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Helander var bra redan innan EM.. var väldigt fundersam varför Danielsson fick lira över honom. Kul att han tar chansen igen. Han SKA spela över Danielsson.

-----------------------

Iövrigt är jag riktigt paff över att Cajuste kom in, in Ekdals roll dessutom som var livsviktig, så tidigt. Eller alls faktiskt. Han har inte lirat en match på väldigt länge p.g.a flytten som hängde i luften. Han måste verkligen fortsatt dominera på träningarna.

Så jävla intressant lirare.. otroligt bra på positionspelet. Stänger passningsvägar så grymt. Också snabbare än vad han ser ut p.g.a de stora stegen så man luras så jävulskt av hur seg han ser ut. Säger inte att han haft ett makalöst appearance idag, men generellt väldigt intressant inom snar framtid.

-----------------------

Och viktigast av allt... Spanien tog bara 1 poäng mot Georgien förra samlingen. Denna vinst innebär att sålänge vi vinner mot övriga motståndare, kan vi torska mot spanien i returmötet och endå vunnit gruppen. Otroligt stor vinst.
Så jag hoppas man inte har någon plattmatch nu mot Kosovo eller annat lag.

Nej Danielsson är given.
Citera
2021-09-02, 22:53
Medlem
junazs avatar
Citat:
Utmärkt insats.

Kan bara hålla med. Spela in VNL/Helander ordentligt nu. Det här var väl den helt ordinarie bästa elvan vi har (nu räknar jag inte in Zlatan), och den fungerade väldigt väl!
Citera
2021-09-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Har folk missat första halvlek? Helander missade markeringen vid första målet och var svajig i första halvlek.
Det är offensiven som var skillnaden.

Det där var snarare någon av mittfältarnas gubbe att plocka upp.

Citat:

Cajuste är ju backup till Ekdal och Svanberg till Olsson, på ett ungefär, trodde dock Olsson skulle få gå av istället för Ekdal och att Svanberg skulle gå in där innan matchen av flera olika anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Kan bara hålla med. Spela in VNL/Helander ordentligt nu. Det här var väl den helt ordinarie bästa elvan vi har (nu räknar jag inte in Zlatan), och den fungerade väldigt väl!

Ja det såg bra ut i mittlåset, det tror jag Janne håller med om, känns lite konstigt om han petar Helander efter den här matchen. Riktigt skön vinst.

Ja frågan är ju hur det är tänkt att få in Zlatan i laget, jag tycker ju Kulusevski skall spela anfallare, där är han som bäst(i landslaget) och får fokusera mer på det han är bra på, anfallsspelet, medans han varit rätt så dålig som yttermittfältare, så skall man peta Isak? Neeeej.
Citera
2021-09-02, 23:04
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ja det såg bra ut i mittlåset, det tror jag Janne håller med om, känns lite konstigt om han petar Helander efter den här matchen. Riktigt skön vinst.

Ja frågan är ju hur det är tänkt att få in Zlatan i laget, jag tycker ju Kulusevski skall spela anfallare, där är han som bäst(i landslaget) och får fokusera mer på det han är bra på, anfallsspelet, medans han varit rätt så dålig som yttermittfältare, så skall man peta Isak? Neeeej.
Ja, Isak/Kulusevski ska helt klart spela anfallare så som de gjorde idag, då får man ut mest av den konstellationen. Fortsätter de prestera så här har jag väldigt svårt att se att de ska kunna petas ur en startelva.

Zlatan kanske får finna sig i att nöta lite bänk. Frågan är väl om han nöjer sig med det dock. Men det hade ju inte varit fel att kunna slänga in en Zlatan på spelhumör när motståndarna börjar springa sig trötta.
Citera
2021-09-02, 23:13
Medlem
Citat:

Cajuste är ju backup till Ekdal och Svanberg till Olsson, på ett ungefär, trodde dock Olsson skulle få gå av istället för Ekdal och att Svanberg skulle gå in där innan matchen av flera olika anledningar.

Ja i landslaget verkar de vara så. Menade mer att man bytte ut en så viktig rutinerad jävel som Ekdal så tidigt för en omatchad Cajuste.

Jag tror personligen att Cajuste hade vart väldigt mycket bättre i Olssons roll, än vad Olsson är. Har nämnt det tidigt att han gör allt Olsson gör fast bättre, och erbjuder bättre boll-tjuv kvalite och fysik. Dessutom smartare i positionsspelet.

Men han är så unik att han funkar i båda deras positioner faktiskt. Är mest glad att han levererar och impar på Janne att han får lira trots att han är omatchad. Väldigt kul.
Citera
2021-09-02, 23:18
Medlem
a.e.gs avatar
Kaos i försvaret stundtals då ingen styr upp och har kuk.

Jag tror Milo skulle lösa det.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-09-02, 23:22
Medlem
Samtliga idag stod för en enormt bra insats, de förtjänar helt klart vilan inför den viktiga Grekland matchen.

Bara det inte följs upp av en vidrigt dålig match som mot Bulgarien efter bragden mot Frankrike i VM-kvalet 2017.
Citera
2021-09-02, 23:22
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Kaos i försvaret stundtals då ingen styr upp och har kuk.

Jag tror Milo skulle lösa det.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Vigge gjorde det väl bra? Men jo Helander är stundtals skakig men inte fan ska han ersättas med rissnegrabben.
Citera
2021-09-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ja i landslaget verkar de vara så. Menade mer att man bytte ut en så viktig rutinerad jävel som Ekdal så tidigt för en omatchad Cajuste.

Jag tror personligen att Cajuste hade vart väldigt mycket bättre i Olssons roll, än vad Olsson är. Har nämnt det tidigt att han gör allt Olsson gör fast bättre, och erbjuder bättre boll-tjuv kvalite och fysik. Dessutom smartare i positionsspelet.

Men han är så unik att han funkar i båda deras positioner faktiskt. Är mest glad att han levererar och impar på Janne att han får lira trots att han är omatchad. Väldigt kul.

Cajuste gjorde det helt okej i detta inhopp, tycker han läser passningsbanor och stänger ytor helt på ett annat sätt än Ekdal. Dock så var Ekdal riktigt bra denna matchen också. Synd dock att Cajuste inte fick bollen av Isak på kontringen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in