Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-02, 14:19
Medlem
När det kommer till spel och speciellt arkadspel så har Japan alltid varit på framkanten med såna legendariska serier som Mario eller Zelda men det finns även många märkliga spel som för det mesta aldrig släppts utanför Japan t.ex Cho aniki eller vissa av spelen i Mother serien det vill säga Mother 3.

Det spel jag ska prata om nu är däremot är ett unikt arkadspel som har ingen motsvarighet när det kommer till hur konstigt det är och det spelet heter Boonga boonga eller som det heter på svenska Smiska dom

Här är några klipp på spelet

https://www.youtube.com/watch?v=aNTtaDV_yvU

https://www.youtube.com/watch?v=PSNLZ8LcwQg

Arkadspelet är inte som andra arkadspel därför att istället för en kontroll så sitter det en fejkrumpa av plast som man måste smiska för att vinna eller utföra kancho på med ett plastfinger och när spelaren smiskar eller utför kancho så skriker dom av smärta inne i spelet.

För er som inte vet så är kancho ett populärt skämt som utförs på t.ex skolgårdar i Japan där det går ut på att med händerna formade som ett vapen köra in fingrarna i någons bakdel och ropa "kancho" .

Spelaren kan välja mellan en rad olika offer att bestraffa och dessa är , ex flickvännen eller ex pojkvännen , en gangster , ens svärmor , guldgrävare , en prostituerad , en pedofil , och en bedragare.

Skulle spelaren göra speciellt bra ifrån sig ploppar det ut ett pris ur arkadmaskinen i form av en bajstrofé av plast och jag skämtar inte när jag säger detta.

Dessutom så kommer det ut ett papper som beskriver ens sexuella beteende om spelaren vinner som vanligt beroende på hur mycket spelaren slår på plastrumpan vilket får mig att undra om detta ens vore lagligt i Sverige om spelet någonsin släpptes här.

Detta är bara en av många otaliga exempel på japanska spel som aldrig lämnat Japan på grund av att de flesta utanför Japan varken skulle gilla det eller förstå det.

Vad är eran åsikt om spelet?
Citera
2020-05-03, 22:04
Medlem
goseigens avatar
Tittade på filmerna och tyckte att det inte verkade hända mycket. Offren blev först totalt förstörda och sedan hände inte mycket alls.

Att döma av den längre snutten är spelet också ganska kort.

Så jag skulle säga att det är ett trevligt koncept men att det skulle ha utvecklats mer, men - som sagt - jag har inte sett hela spelet.

Nu är det dags att gå till xhamster och söka på mother in law; förmodligen mer givande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in