2021-07-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopbarn
Denna dom firas som fan i norra biskop, när grabbarna i norra muckar så ska en och annan horunge med anknytning till södra skickas till deras skapare. Eddi3 kommer med största sannolikhet försöka fly från Göteborg, men vi ska se till att klippa horungen innan han lyckas fly.

Troligen är du ett troll och tangentbordsgangster. Är du inte det utan menar det du skriver visar det att du - och uppenbarligen många andra som du - inte har lärt dig ett enda dugg av domarna efter Gamlestadsmordet. Är du verkligen sugen på att få sitta en stor del av livet på kåken för att "klippa en horunge"?
Så länge det finns sådana som resonerar som du kommer skjutandet aldrig någonsin att ta slut förrän alla är döda eller långtidsinspärrade. Sorgesamt så in i helvete.
Citera
2021-07-29, 13:23
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopbarn
Denna dom firas som fan i norra biskop, när grabbarna i norra muckar så ska en och annan horunge med anknytning till södra skickas till deras skapare. Eddi3 kommer med största sannolikhet försöka fly från Göteborg, men vi ska se till att klippa horungen innan han lyckas fly.

Vet du när Ah*ed sla*x muckar?
Citera
2021-07-29, 13:31
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apokatastasis
Jag har lagt upp fuppen, tillgänglig i 30 dagar.

https://easyupload.io/jzslhl

Tack, missade ditt inlägg.
Citera
2021-07-29, 13:44
Medlem
Atila Can, 39 år, döms för medhjälp till mord, förberedelse till mord och grovt vapenbrott.

– När det gäller Atila Can tyckte vi att det fanns skäl till att döma honom till ett tidsbundet straff. Jag utgår från att han advokat kommer att överklaga livstidsstraffet till hovrätten, säger kammaråklagare Linda Wiking

Ovanligt att domstolen utfärdar högre straff än åklagandens yrkan. Vilka skäl har åklagaren för tidsbundet?
Citera
2021-07-29, 13:47
Medlem
bullet^s avatar
"Nio gripna på två timmar
Redan två timmar efter skotten lyckas polisen gripa nio personer." - Aftonbladet

Det är ju rätt vasst av polisen.. även också kanske inte så vasst av GM..
Citera
2021-07-29, 13:55
Medlem
Vad gör en massa gambianer i sverige? Det är väl inga konflikter där? Är det för att svenska whitetrashtjockisar åker ner på semester för att få negerkuk och så blir det en massa ungar som vi gladeligen får ta emot?
Citera
2021-07-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Atila Can, 39 år, döms för medhjälp till mord, förberedelse till mord och grovt vapenbrott.

– När det gäller Atila Can tyckte vi att det fanns skäl till att döma honom till ett tidsbundet straff. Jag utgår från att han advokat kommer att överklaga livstidsstraffet till hovrätten, säger kammaråklagare Linda Wiking

Ovanligt att domstolen utfärdar högre straff än åklagandens yrkan. Vilka skäl har åklagaren för tidsbundet?

Jag har inte åklagarens straffyrkande. Men Atila hade ju en hotbild mot sig från Kastrati-konstellationen (även om det i domen konstateras att det inte var av en sådan art att det medför straffrihet). Han har ju dessutom medverkat i utredningen (även om jag inte vet om detta kan medföra lägre straff i Sverige).

Men åklagaren hade ju yrkat på 18 år för Atila så det var ju ändå ganska saftigt om än ej livstid.
Senast redigerad av apokatastasis 2021-07-29 kl. 14:01.
Citera
2021-07-29, 14:01
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Vad gör en massa gambianer i sverige? Det är väl inga konflikter där? Är det för att svenska whitetrashtjockisar åker ner på semester för att få negerkuk och så blir det en massa ungar som vi gladeligen får ta emot?

Det är rätt så många som säljer heroin. De flesta jag har köpt av för att återsälja har varit gambianer.
Citera
2021-07-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Det är rätt så många som säljer heroin. De flesta jag har köpt av för att återsälja har varit gambianer.

Dom är här enbart i kriminellt syfte då eller har dom någon anknytning annars?
Citera
2021-07-29, 14:07
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Dom är här enbart i kriminellt syfte då eller har dom någon anknytning annars?

Enbart kriminellt syfte med största sannolikhet, de flesta har familjen i hemlandet. De vill bara tjäna fet med pengar. Eftersom negrerna har monopol på heroin.
Citera
2021-07-29, 14:18
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apokatastasis
Jag har inte åklagarens straffyrkande. Men Atila hade ju en hotbild mot sig från Kastrati-konstellationen (även om det i domen konstateras att det inte var av en sådan art att det medför straffrihet). Han har ju dessutom medverkat i utredningen (även om jag inte vet om detta kan medföra lägre straff i Sverige).

Men åklagaren hade ju yrkat på 18 år för Atila så det var ju ändå ganska saftigt om än ej livstid.

Viss nedsättning kan det bli

Brottsbalken 29 kap 5 paragrafen

Citat:
Vid straffmätningen ska rätten utöver brottets straffvärde i skälig omfattning beakta
......
5 om den tilltalade frivilligt angett sig eller lämnat uppgifter som är av väsentlig betydelse för utredningen av brottet,
Citera
2021-07-29, 14:21
Medlem
Då är det rysk kaviar och champagne som öppnas..karma is bitch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här