Citat:
Ursprungligen postat av
V4rg3n
Aha, tack fr terkopplingen!
Nr planerar ni aktivera avgiften och kommer den alltid vara 5,9 Euro?
Och spreaden kommer den alltid ligga runt 1%?
I nulget r det den lga avgiften som gr er eftertraktade och jag hoppas att ni har mjligheten att ha det s eller nnu lgre i framtiden.
Nr planerar ni ppna upp fullt ut utan att ha "k-systemet" fr registreringen?
Mer folk hgre volym, mindre bereonde av en market maker?
Har ni planer p att expandera i exempelvis Norden eller mer n s?
Skulle vara nice att f in folk fr att f upp volymen p plattformen och p s stt ven kunna erbjuda bttre priser.
Ni har stora mjligheter, fr det finns ingen stor "kryptoexchange" i Sverige/Norden.
Skulle vara fint om detta blir strre, ska bli intressant att flja utvecklingen!
Mnga bra frgor! Jag tar dem en t gngen!
Jag vgar inte riktigt svara p om och nr vi slr p avgiften, och det r inte ens skert att den blir 5,9 EUR lngre, fr allting r en balansgng mellan att vxa och att tjna pengar. Som du sg p frra rets rsredovisning gick vi en hel del pengar back, men det r fr att vi r finansierade av riskkapital och inte behver ta ut avgifter nnu. Men med det sagt mste vi s klart tjna pengar vid ngon punkt - frgan r bara hur och nr.
Gllande spreaden s stts den av ett externt bolag som agerar market maker p plattformen (allts automatiskt lgger ut kp och sljordrar var tredje sekund fr att det alltid ska g att kpa och slja), och fr att de ska kunna tjna pengar tar de ut en extra "avgift" i form av en spread. Vrt "problem" hittills r att folk i 95 % av fallen kper och i bara 5 % sljer, s drfr skulle vi inte klara oss utan market makern n, men min frhoppning r att vi fr mer handel t bda hllen nr vi vxer. Till exempel finns det ju en mjlighet fr andra kunder att till exempel kpa billigare p en annan brs, skicka till oss och slja fr till exempel 0,8 % extra. D gr den kunden vinst, men market makern tvingas pressa ner spreaden fr att f ngot slt. S jag tror att det ordnar sig med tiden.
Gllande k-systemet r det i praktiken borta sedan typ en vecka tillbaka: alla som reggar sig slpps in omgende nu, och vi kommer att ta bort alla texter om k i samband med nya uppdateringen jag nmnde tidigare. Tillsammans med den kommer ocks ett gng funktioner som r tnkta att gra anvndarupplevelsen nnu bttre.
Sist men inte minst, s har vi anskningar inne hos motsvarigheterna till Finansinspektionen i bde Finland och Norge nu, s nr de blir godknda kommer vi att rulla ut dr med. I Norge sger de att handlggningstiden r 30 dagar bara, men i Finland r den ett halvr, s jag gissar att Norge gr snabbare n Finland. Efter det kommer vi ocks att stta igng anskningsprocesser i Tyskland, Belgien och Holland, med det lngsiktiga mlet att ta den europeiska marknaden. Som du skrev r ju volym hela nyckeln till framgng i den hr branschen, s ju snabbare vi kan vxa, desto bttre. Det ger oss ocks mycket bttre frhandlingslge gentemot underleverantrer s att vi kan pressa priserna ytterligare fr er som r kunder.
Hoppas att du r njd med svaret! Och har du fler frgor r det bara att stlla dem.