• 1
  • 2
2020-05-04, 16:22
Medlem
Hur mnga kr p Trijo och hur har det funkat fr er?

Jag kan se att de har en avgift som fr tillfllet r avaktiverad.
Avgiften r p 5,9 per kp- eller sljorder.

Spreaden varier och ligger idag p 0.92%

Exempel(med hnsyn till spreaden just nu): Lt oss sga att priset r 8100 Euro p Coinbase, priset p Trijo blir d 8100 * 1.0092 = 8175 Euro, om avgiften hade varit aktiverad hade priset blivit 8181 Euro.

Om man jmfr med Btcx eller Safello s verkar detta vara ett grymt alternativ. Btcx och Safello har en mycket hgre avgift vad jag har sett i alla fall.

S vad r era tankar om Trijo, r det ett alternativ till exempelvis Kraken, Coinbase, etc...?

Vad vet vi annars om fretaget, vad hnder om de skulle g i konkurs och man har kryptovalutor kvar i deras "plnbcker"?

------------------------------------
Trijo har fr nrvarande Bitcoin och Litecoin vet ngon om de kommer lgga till Ethereum?

------------------------------------

"Varumrket Trijo gs av det svenska aktiebolaget Ijort Invest AB (org.nr: 559152-3278)"(https://trijo.co/sv/about)

https://www.allabolag.se/5591523278/ijort-invest-ab
https://www.merinfo.se/foretag/Ijort.../2kh1qz2-1oezp

Ni som frstr, hur tolkar ni informationen om bolaget i de 2 lnkarna ovan, hur gr det fr dem ekonomiskt och vad kan man dra fr slutsats om hur de vill driva fretaget vidare eller vad som kan
hnda med fretaget?

Sedan finns mer info nedan och 2 lnkar till det estniska dotterbolaget.

"Varumrket Trijo gs av det svenska aktiebolaget Ijort Invest AB (org.nr: 559152-3278), men det mesta av verksamheten bedrivs via det helgda estniska dotterbolaget Trijo Provider O (org.nr: 14553518).

Trijo Provider O innehar tv estniska finansiella licenser: Providers of a service of exchanging a virtual currency against a fiat currency och Providers of a virtual currency wallet service."(https://trijo.co/sv/contact)

https://www.teatmik.ee/en/personlega...ovider-O%C3%9C
https://www.e-krediidiinfo.ee/145535...IDER%20O%C3%9C
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-04 kl. 17:17.
Citera
2020-05-04, 17:25
Bannlyst
Jag kpte 8000:- i BTC men kontot lstes efter att jag frskte skicka det till en srskild adress. Dom sa sedan att adressen jag skickat till r med i en polisunderskning och drfr mste dom hlla pengarna i vntan p utredning. Detta var November 2019...
Citera
2020-05-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V4rg3n
Trijo har fr nrvarande Bitcoin och Litecoin vet ngon om de kommer lgga till Ethereum?

Edit: det ska ha Ethereum utifrn bilderna man ser p deras hemsida. Har de tagit bort eller avaktiverat Ethereum p sidan fr tillfllet?
Citera
2020-05-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Jag kpte 8000:- i BTC men kontot lstes efter att jag frskte skicka det till en srskild adress. Dom sa sedan att adressen jag skickat till r med i en polisunderskning och drfr mste dom hlla pengarna i vntan p utredning. Detta var November 2019...

Hej, jag tror att du blandar ihop Trijo med ngon av de andra svenska kryptosajterna. Jag r vd fr Trijo och vi har inte haft ngot enda fall dr vi har haft kontakt med polisen, och n mindre har vi lst ngons pengar - varken bitcoin, litecoin eller euro. Om du upplever saken p ngot annat stt r du vlkommen att hra av dig till mig p info@trijo.co, s lovar jag att hjlpa dig att reda ut vad det r som har hnt. /Totte, vd fr Trijo

Citat:
Edit: det ska ha Ethereum utifrn bilderna man ser p deras hemsida. Har de tagit bort eller avaktiverat Ethereum p sidan fr tillfllet?

Hej, nejd, det stmmer att vi har bitcoin och litecoin i dag, men planen r att lgga till ether i samband med att vi gr en stor uppdatering av sajten den hr veckan. Tanken var att genomfra den uppdateringen i morgon, men vi har haft lite API-problem ver helgen s det r risk att uppdateringen drjer till senare i veckan. /Totte, vd fr Trijo
Senast redigerad av Finanspolis 2020-05-04 kl. 21:18.
Citera
2020-05-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finanspolis
Hej, nejd, det stmmer att vi har bitcoin och litecoin i dag, men planen r att lgga till ether i samband med att vi gr en stor uppdatering av sajten den hr veckan. Tanken var att genomfra den uppdateringen i morgon, men vi har haft lite API-problem ver helgen s det r risk att uppdateringen drjer till senare i veckan. /Totte, vd fr Trijo

Aha, tack fr terkopplingen!

Nr planerar ni aktivera avgiften och kommer den alltid vara 5,9 Euro?
Och spreaden kommer den alltid ligga runt 1%?
I nulget r det den lga avgiften som gr er eftertraktade och jag hoppas att ni har mjligheten att ha det s eller nnu lgre i framtiden.

Nr planerar ni ppna upp fullt ut utan att ha "k-systemet" fr registreringen?
Mer folk hgre volym, mindre bereonde av en market maker?

Har ni planer p att expandera i exempelvis Norden eller mer n s?
Skulle vara nice att f in folk fr att f upp volymen p plattformen och p s stt ven kunna erbjuda bttre priser.

Ni har stora mjligheter, fr det finns ingen stor "kryptoexchange" i Sverige/Norden.

Skulle vara fint om detta blir strre, ska bli intressant att flja utvecklingen!
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-04 kl. 22:14.
Citera
2020-05-04, 22:53
Medlem
Citat:
Aha, tack fr terkopplingen!

Nr planerar ni aktivera avgiften och kommer den alltid vara 5,9 Euro?
Och spreaden kommer den alltid ligga runt 1%?
I nulget r det den lga avgiften som gr er eftertraktade och jag hoppas att ni har mjligheten att ha det s eller nnu lgre i framtiden.

Nr planerar ni ppna upp fullt ut utan att ha "k-systemet" fr registreringen?
Mer folk hgre volym, mindre bereonde av en market maker?

Har ni planer p att expandera i exempelvis Norden eller mer n s?
Skulle vara nice att f in folk fr att f upp volymen p plattformen och p s stt ven kunna erbjuda bttre priser.

Ni har stora mjligheter, fr det finns ingen stor "kryptoexchange" i Sverige/Norden.

Skulle vara fint om detta blir strre, ska bli intressant att flja utvecklingen!

Mnga bra frgor! Jag tar dem en t gngen!

Jag vgar inte riktigt svara p om och nr vi slr p avgiften, och det r inte ens skert att den blir 5,9 EUR lngre, fr allting r en balansgng mellan att vxa och att tjna pengar. Som du sg p frra rets rsredovisning gick vi en hel del pengar back, men det r fr att vi r finansierade av riskkapital och inte behver ta ut avgifter nnu. Men med det sagt mste vi s klart tjna pengar vid ngon punkt - frgan r bara hur och nr.

Gllande spreaden s stts den av ett externt bolag som agerar market maker p plattformen (allts automatiskt lgger ut kp och sljordrar var tredje sekund fr att det alltid ska g att kpa och slja), och fr att de ska kunna tjna pengar tar de ut en extra "avgift" i form av en spread. Vrt "problem" hittills r att folk i 95 % av fallen kper och i bara 5 % sljer, s drfr skulle vi inte klara oss utan market makern n, men min frhoppning r att vi fr mer handel t bda hllen nr vi vxer. Till exempel finns det ju en mjlighet fr andra kunder att till exempel kpa billigare p en annan brs, skicka till oss och slja fr till exempel 0,8 % extra. D gr den kunden vinst, men market makern tvingas pressa ner spreaden fr att f ngot slt. S jag tror att det ordnar sig med tiden.

Gllande k-systemet r det i praktiken borta sedan typ en vecka tillbaka: alla som reggar sig slpps in omgende nu, och vi kommer att ta bort alla texter om k i samband med nya uppdateringen jag nmnde tidigare. Tillsammans med den kommer ocks ett gng funktioner som r tnkta att gra anvndarupplevelsen nnu bttre.

Sist men inte minst, s har vi anskningar inne hos motsvarigheterna till Finansinspektionen i bde Finland och Norge nu, s nr de blir godknda kommer vi att rulla ut dr med. I Norge sger de att handlggningstiden r 30 dagar bara, men i Finland r den ett halvr, s jag gissar att Norge gr snabbare n Finland. Efter det kommer vi ocks att stta igng anskningsprocesser i Tyskland, Belgien och Holland, med det lngsiktiga mlet att ta den europeiska marknaden. Som du skrev r ju volym hela nyckeln till framgng i den hr branschen, s ju snabbare vi kan vxa, desto bttre. Det ger oss ocks mycket bttre frhandlingslge gentemot underleverantrer s att vi kan pressa priserna ytterligare fr er som r kunder.

Hoppas att du r njd med svaret! Och har du fler frgor r det bara att stlla dem.
Citera
2020-05-04, 23:20
Medlem
Citat:
Mnga bra frgor! Jag tar dem en t gngen!

Jag vgar inte riktigt svara p om och nr vi slr p avgiften, och det r inte ens skert att den blir 5,9 EUR lngre, fr allting r en balansgng mellan att vxa och att tjna pengar. Som du sg p frra rets rsredovisning gick vi en hel del pengar back, men det r fr att vi r finansierade av riskkapital och inte behver ta ut avgifter nnu. Men med det sagt mste vi s klart tjna pengar vid ngon punkt - frgan r bara hur och nr.

Gllande spreaden s stts den av ett externt bolag som agerar market maker p plattformen (allts automatiskt lgger ut kp och sljordrar var tredje sekund fr att det alltid ska g att kpa och slja), och fr att de ska kunna tjna pengar tar de ut en extra "avgift" i form av en spread. Vrt "problem" hittills r att folk i 95 % av fallen kper och i bara 5 % sljer, s drfr skulle vi inte klara oss utan market makern n, men min frhoppning r att vi fr mer handel t bda hllen nr vi vxer. Till exempel finns det ju en mjlighet fr andra kunder att till exempel kpa billigare p en annan brs, skicka till oss och slja fr till exempel 0,8 % extra. D gr den kunden vinst, men market makern tvingas pressa ner spreaden fr att f ngot slt. S jag tror att det ordnar sig med tiden.

Gllande k-systemet r det i praktiken borta sedan typ en vecka tillbaka: alla som reggar sig slpps in omgende nu, och vi kommer att ta bort alla texter om k i samband med nya uppdateringen jag nmnde tidigare. Tillsammans med den kommer ocks ett gng funktioner som r tnkta att gra anvndarupplevelsen nnu bttre.

Sist men inte minst, s har vi anskningar inne hos motsvarigheterna till Finansinspektionen i bde Finland och Norge nu, s nr de blir godknda kommer vi att rulla ut dr med. I Norge sger de att handlggningstiden r 30 dagar bara, men i Finland r den ett halvr, s jag gissar att Norge gr snabbare n Finland. Efter det kommer vi ocks att stta igng anskningsprocesser i Tyskland, Belgien och Holland, med det lngsiktiga mlet att ta den europeiska marknaden. Som du skrev r ju volym hela nyckeln till framgng i den hr branschen, s ju snabbare vi kan vxa, desto bttre. Det ger oss ocks mycket bttre frhandlingslge gentemot underleverantrer s att vi kan pressa priserna ytterligare fr er som r kunder.

Hoppas att du r njd med svaret! Och har du fler frgor r det bara att stlla dem.

Perfekt, tack fr svaren!

Ja precis ni mste ju tjna pengar p ngot stt, riktigt svrt det dr. Enklast hade la varit om ni sjlva var market makern och hade spreaden som vinst fr er sjlva. Dock kan jag tnka mig att ett stort kapital krvs fr det.

En kp -och sljavgift tycker jag att ni ska ha. Ni skulle kunna ha en hgre avgift om man kper med kort eller swish. Bankverfring ska vara billigare enligt mig.
Jag hade tipsat er att kika p Coinbase och hur de gr.
Dr det har Coinbase och Coinbase Pro(Gdax hette det frr).

Skulle vara nice om ni skulle ha Trijo och Trijo Pro dr Pro versionen r lik Coinbase Pro eller andra kryptoplattformar med mer avancerade verktyg. Pro versionen kan ha lgre avgifter med frdelen att personerna som anvnder den genomfr flera trades n de som anvnder vanliga Trijo.

Kul att ni redan vill vxa!
Om nu fler lnder ansluter sig, kommer alla tillhra samma "marknad" s att volymen kar, allts att svenskar, norrmn, etc... kan trada "sinsemellan"?

Sedan en kanske negativ frga(nedan) fr dig som jag stllde i brjan, om du nu kan och vill svara p den hehe:

"Vad vet vi annars om fretaget, vad hnder om de skulle g i konkurs och man har kryptovalutor kvar i deras "plnbcker"?"

Jag hoppas sklart att det gr bra fr er!

Det finns ett par svenska YouTubers som ni kanske kan promota er sjvla via. Ni kanske redan har tnkt p det.
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-04 kl. 23:23.
Citera
2020-05-05, 00:13
Medlem
Citat:
Perfekt, tack fr svaren!

Ja precis ni mste ju tjna pengar p ngot stt, riktigt svrt det dr. Enklast hade la varit om ni sjlva var market makern och hade spreaden som vinst fr er sjlva. Dock kan jag tnka mig att ett stort kapital krvs fr det.

En kp -och sljavgift tycker jag att ni ska ha. Ni skulle kunna ha en hgre avgift om man kper med kort eller swish. Bankverfring ska vara billigare enligt mig.
Jag hade tipsat er att kika p Coinbase och hur de gr.
Dr det har Coinbase och Coinbase Pro(Gdax hette det frr).

Skulle vara nice om ni skulle ha Trijo och Trijo Pro dr Pro versionen r lik Coinbase Pro eller andra kryptoplattformar med mer avancerade verktyg. Pro versionen kan ha lgre avgifter med frdelen att personerna som anvnder den genomfr flera trades n de som anvnder vanliga Trijo.

Kul att ni redan vill vxa!
Om nu fler lnder ansluter sig, kommer alla tillhra samma "marknad" s att volymen kar, allts att svenskar, norrmn, etc... kan trada "sinsemellan"?

Sedan en kanske negativ frga(nedan) fr dig som jag stllde i brjan, om du nu kan och vill svara p den hehe:

"Vad vet vi annars om fretaget, vad hnder om de skulle g i konkurs och man har kryptovalutor kvar i deras "plnbcker"?"

Jag hoppas sklart att det gr bra fr er!

Det finns ett par svenska YouTubers som ni kanske kan promota er sjvla via. Ni kanske redan har tnkt p det.

Tack fr mnga bra frslag! Tanken med att rulla ut i resten av Europa r att dela samma orderbok, och det r drfr vi valt att anvnda oss av euro. Vi vervgde lnge och noga om vi skulle kra p SEK i Sverige, men kom till slut fram till att det bara skulle gra oss mer beroende av market maker ven i framtiden. Fr ven om vi vxer s det knakar nu, r jag fortfarande osker p om svenska marknaden r tillrckligt stor fr att st ensam - jag tror att de utlndska marknaderna behvs de med.

Gllande frgan om konkurs vet jag inte skert, eftersom vi inte har varit dr (och frhoppningsvis aldrig kommer dit heller). Hade det varit ngon annan form av tillgngar eller godelar s hade en konkursfrvaltare, som jag frstr saken, inte rknat dessa som bolagets tillgngar, och drfr hade anvndarna ftt tillbaka dem. Problemet r att krypto fortfarande ses som ngot konstigt och skumt, s det r mjligt att en osker konkursfrvaltare tar det skra fre det oskra och lser upp ven anvndarnas krypto i vntan p att ett domstolsbeslut sger ngot annat. Men med det sagt har jag vldigt, vldigt svrt att en domstol skulle dma ngot annat n att anvndarna har rtt till sina pengar. Och jag skulle s klart vara beredd att ta strid fr vra kunders rtt till vad de ger. r det anvndarnas pengar ska de f ut dem, allt annat vore ju totalt orimligt.

/Totte
Citera
2020-05-05, 00:31
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Samma gamla cryptos. Bitcoin r ju sjlvklar men karbonkopian litecoin r s jvla trkig och meningsls.

Ta ett steg ut med ngot som faktiskt r intressant utver bitcoin, som faktiskt har ngot att bidra med i metoden att betala, som monero. Tror ni hade varit ensamma p marknaden fr den. Som r den enda som har ngot att tillfra som betalningssystem utver bitcoin. Resten r bara kopior, eller ethereum som bara r en grund fr enkla scams (ICO:s=scams).
Citera
2020-05-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Samma gamla cryptos. Bitcoin r ju sjlvklar men karbonkopian litecoin r s jvla trkig och meningsls.

Ta ett steg ut med ngot som faktiskt r intressant utver bitcoin, som faktiskt har ngot att bidra med i metoden att betala, som monero. Tror ni hade varit ensamma p marknaden fr den. Som r den enda som har ngot att tillfra som betalningssystem utver bitcoin. Resten r bara kopior, eller ethereum som bara r en grund fr enkla scams (ICO:s=scams).

Ja, jag hade grna lagt till Monero, men i och med det femte AML-direktivet (som brjade glla vid rsskiftet) r det i praktiken frbjudet att erbjuda handel i Monero och andra anonyma kryptovalutor. De nya reglerna lgger kryptofretag att kunna spra och spara alla kryptotransaktioner som grs, i syfte att upptcka och stoppa frsk till penningtvtt och terrorfinansiering. S vi har tyvrr inte ngot annat val n att inte notera Monero, Dash, Zcash och liknande.

Sen med det sagt s r vr ambition att rikta oss i frsta hand till personer utan erfarenhet av kryptovalutor. Kryptobrser med tusen coins och tusen olika proffstradingfunktioner finns det redan mngder av runt om i vrlden, men enkla, smidiga brser med lg trskel r det ont om. Det r den marknaden vi vill rikta in oss p. Planen p lngre sikt r att notera de 5-7 strsta, ickeanonyma kryptovalutorna.

/Totte
Citera
2020-05-05, 08:56
Medlem
Citat:
Tack fr mnga bra frslag! Tanken med att rulla ut i resten av Europa r att dela samma orderbok, och det r drfr vi valt att anvnda oss av euro. Vi vervgde lnge och noga om vi skulle kra p SEK i Sverige, men kom till slut fram till att det bara skulle gra oss mer beroende av market maker ven i framtiden. Fr ven om vi vxer s det knakar nu, r jag fortfarande osker p om svenska marknaden r tillrckligt stor fr att st ensam - jag tror att de utlndska marknaderna behvs de med.

Gllande frgan om konkurs vet jag inte skert, eftersom vi inte har varit dr (och frhoppningsvis aldrig kommer dit heller). Hade det varit ngon annan form av tillgngar eller godelar s hade en konkursfrvaltare, som jag frstr saken, inte rknat dessa som bolagets tillgngar, och drfr hade anvndarna ftt tillbaka dem. Problemet r att krypto fortfarande ses som ngot konstigt och skumt, s det r mjligt att en osker konkursfrvaltare tar det skra fre det oskra och lser upp ven anvndarnas krypto i vntan p att ett domstolsbeslut sger ngot annat. Men med det sagt har jag vldigt, vldigt svrt att en domstol skulle dma ngot annat n att anvndarna har rtt till sina pengar. Och jag skulle s klart vara beredd att ta strid fr vra kunders rtt till vad de ger. r det anvndarnas pengar ska de f ut dem, allt annat vore ju totalt orimligt.

/Totte

Tack!
Jo svenska marknaden kanske inte r s jttestor n.

Liten anmrkning, i skrivande stund r kursen 8199 Euro p Trijo(exchange, 15?)
och p Coinbase och Bitstamp 8270 och 8280 Euro. Kollar man till priserna p Coinbase och Bitstamp blir er spread korrekt men tar man priset som listas i er Prisgraf(exchange,15) s blir det lite missvisande och man kan lura sig och tro att spreaden r hgre n vad den kanske egentligen r.

r det ngon efterslpning fr prisgrafen ni anvnder er utav?
Fr orderboken lngre ner p sidan r i s fall rimligare.
Citera
2020-05-05, 09:47
Medlem
Citat:
Tack!
Jo svenska marknaden kanske inte r s jttestor n.

Liten anmrkning, i skrivande stund r kursen 8199 Euro p Trijo(exchange, 15?)
och p Coinbase och Bitstamp 8270 och 8280 Euro. Kollar man till priserna p Coinbase och Bitstamp blir er spread korrekt men tar man priset som listas i er Prisgraf(exchange,15) s blir det lite missvisande och man kan lura sig och tro att spreaden r hgre n vad den kanske egentligen r.

r det ngon efterslpning fr prisgrafen ni anvnder er utav?
Fr orderboken lngre ner p sidan r i s fall rimligare.

Hehe, ja, den dr grafen har vllat mig ondligt mycket huvudvrk, kan jag lova. Den fungerar inte riktigt med resten av sajten och ser dessutom vldigt ful ut - jag r mest glad att den ver huvud taget rr p sig nu, det gjorde den inte frut.

Hur som helst kommer det en ny, custombyggd graf med den nya uppdateringen, s d blir saker tydligare och mer korrekta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in