Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Jag har läst en del på detta fora en del på sista tiden och min personliga åsikt är att det finns mycket i förintelsehistorien som helt enkelt inte går ihop och som med rätta har och förhoppningsvis kommer att revideras ytterligare i framtiden.
Dock, den lagstiftning man har i vissa länder (och röster hörs för att införa det i Sverige och flera andra länder) där 'förnekelse' av förintelsen är straffbart med fängelse gör mig väldigt misstänksam. Sanningen tål alltid granskning om det är sanning, varför lagstifta? Det blir inte mindre obehagligt när man så ihärdig söker likställa en revisionist med en 'förnekare' och då effektivt vill sätta den personen i fängelse för att ens vilja revidera dödstal eller liknande.. Sanslöst.
Hur motiverar ni som debatterar mot revisionisterna på detta fora FÖR en sådan lagstiftning och OM ni är för den anser ni att en sådan lagstiftning även ska innefatta revisionister vad gäller andra folkmord och dess historiebeskrivning?
Revisionister är enligt mig och många andra inga seriösa forskare, utan nynazister, islamister eller konspirationsteoretiker.
Jag kan förstå att det finns en lockelse i att allting bara är en bluff. Människan har alltid tänkt i sådana banor, ända sedan böcker uppfanns. Men det är kränkande för människor som har förlorat hela släktgrenar att bli anklagade för att vara lögnare. Att mormor aldrig satt i läger, att hon aldrig såg sina vänner dödas eller misshandlas.
Det finns också människor med starka politiska incitament, nazister, att begrava och förlöjliga förintelsen. Samt även människor med religiösa incitament, islamister.
För mig är det en ickefråga om förintelsen har funnits. Som någon har nämnt är det ett faktum lika säkert som Kennedymordet eller Estonia. Man behöver inte älska judendomen eller Israel för att tycka det.