Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-05-15, 07:30
  #37
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Undrar om det även gör delar av det kvinnliga organet större?

Med tanke på hur många fittor vi har som springer runt i samhället, så är det nog inte helt omöjligt.
Citera
2020-05-15, 11:14
  #38
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
"Skriva". SMS? Vad är det ni skriver till varandra hela tiden? Hur kan man palla det?
Snap, vet inte jag tycker om det. Känns jättetomt nu när man vant sig vid det. Och nu finns det inget, men aja.. Lite mitt fel, men vad ska man göra.
Citera
2020-05-15, 12:03
  #39
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Smyger in ett kvinnligt perspektiv ifall det är okej?

Jag gissar, att det spelar roll vart i livet man befinner sig, vem och hur man är och vad man vill med livet och vad man eventuellt redan uppnått.

Givet att kvinnor och män överlag har lite olika behov, och under förutsättning att man har vänner och/eller familj, så är jag osäker på om man blir lyckligare av ett förhållande, ifall man inte är någorlunda tillfreds innan?

Jag har varit singel i 18 år nu, men haft seriösa relationer innan det och skaffat barn, så jag har inget behov av någon relation för att vara lycklig, jag har uppnått vad jag som ung ville uppnå med mitt liv, nu är det mera tid för självförverkligande, och förfinande som gäller. Men skulle jag bli upp över öronen förälskad i någon vettig man så skulle jag nog haka på, men det känns inte som att jag är i det läget.

Så jag har svårt att tro att jag skulle vara mera lycklig i en relation, däremot kanske mitt liv får en annan mening och andra perspektiv, men inget jag saknar eller längtar efter, mitt liv känns ganska så "komplett som det är i dag. Och, jag anser inte heller att min lycka ska vila i någon annans händer, det är upp till mig att skapa mig min egen lycka så gott jag kan, då jag självklart vill vara någorlunda lycklig även om relationen inte skulle hålla. Jag vill ju inte att lyckan försvinner med partnern...

Ja det tror jag också. Att ingå i en gemenskap och ha relationer med andra människor tror jag är oerhört grundläggande för välmående hos alla som är någorlunda normalt funtade. Dels mer abstrakta aspekter av att ha ett meningsfullt utbyte med andra människor men även på en mer primitiv nivå att överhuvudtaget ha andra individer omkring sig i vardagen som man känner sig accepterad av. Det går nog ner till ganska hardwired aspekter av mänsklig evolution och överlevnad etc att inte vara ensam utan del av en grupp.

Men det finns ju andra sätt att få det där än just en romantisk kärleksrelation, även om de ofta går hand i hand som dagens samhälle är uppbyggt och därmed också lätt kan misstas för varandra. En partner och barn är ju ofta en snabbfix för att få just det ovan nämnda.

Sen tycker jag ju iofs att förälskelse, sex och vissa aspekter av romantiska relationer är jävligt nice och en guldkant på tillvaron jag inte skulle vilja vara utan. Men jag tror definitivt att på en behovstrappa är det där med att känna att man är del av en gemenskap och har band till andra människor mycket mer grundläggande och mycket svårare att få till ett lyckligt och harmoniskt liv utan, sex/romantisk kärlek är mer förhandlingsbart mot andra aspekter och behovet/önskan kan nog variera lite över olika livsfaser.
Citera
2020-05-15, 12:33
  #40
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja det tror jag också. Att ingå i en gemenskap och ha relationer med andra människor tror jag är oerhört grundläggande för välmående hos alla som är någorlunda normalt funtade. Dels mer abstrakta aspekter av att ha ett meningsfullt utbyte med andra människor men även på en mer primitiv nivå att överhuvudtaget ha andra individer omkring sig i vardagen som man känner sig accepterad av. Det går nog ner till ganska hardwired aspekter av mänsklig evolution och överlevnad etc att inte vara ensam utan del av en grupp.

Men det finns ju andra sätt att få det där än just en romantisk kärleksrelation, även om de ofta går hand i hand som dagens samhälle är uppbyggt och därmed också lätt kan misstas för varandra. En partner och barn är ju ofta en snabbfix för att få just det ovan nämnda.

Sen tycker jag ju iofs att förälskelse, sex och vissa aspekter av romantiska relationer är jävligt nice och en guldkant på tillvaron jag inte skulle vilja vara utan. Men jag tror definitivt att på en behovstrappa är det där med att känna att man är del av en gemenskap och har band till andra människor mycket mer grundläggande och mycket svårare att få till ett lyckligt och harmoniskt liv utan, sex/romantisk kärlek är mer förhandlingsbart mot andra aspekter och behovet/önskan kan nog variera lite över olika livsfaser.


Precis

Jag anser ju att jag får det allra mesta från mina vänner och min familj, både stöd i livet och bekräftelse, och emotionell närhet, medans jag får söka sex på annat håll för att känna mig så levande som det bara är möjligt.

Men det är nog som med det mesta i livet, vi har olika önskemål och behov, och beroende på vad man redan upplevt eller inte. Och såklart svårt att sätta sig in hur det känns för den som inte haft förmånen att ha en relation, då kanske man tror att en sån gör att man blir lycklig per automatik?
Men det gäller ju såklart att hitta just den människan som passar en för att livet ska kunna bli bättre eller få fler dimensioner, råkar man välja fel människa för en relation kan ju livet bli sämre,
Citera
2020-05-15, 14:03
  #41
Medlem
quid-est-veritass avatar
Stabilitet, närhet och fint umgänge på daglig basis. Det ger inte automatiskt lycka, men det bidrar helt klart.

Edit: Ska väl ändå lägga till att det leder till andra saker som gör att man i vissa tillfällen kan romantisera "friheten" man hade tidigare, men för min del skedde det mest i början och alltmer sällan som åren går.
__________________
Senast redigerad av quid-est-veritas 2020-05-15 kl. 14:07.
Citera
2020-05-15, 21:06
  #42
Medlem
Ja hittar du en bra dam så är det riktigt nice. Man blir som bästa vänner och kan dra ut på äventyr tillsammans istället för att göra allt själv. Sen har man någon där som alltid backar upp en=man mår bättre=man blir lyckligare.

Det kräver dock ansträning att hitta en bra. Har man bara tagit första bästa eller sitter i en relation man inte är nöjd med. Då är man antagligen inte lyckligare nej.
Citera
2020-05-15, 21:12
  #43
Medlem
twoeggss avatar
Nej, det var då det gick utför.
Citera
2020-05-16, 00:14
  #44
Medlem
LordGarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Utpissat P-piller rensas inte helt bort och är i vårt dricksvatten, ja hela vårt kretslopp. Det gör en liten men mätbar effekt på oss män. Våra testosteronhalter är lite lägre än de borde vara och har varit (i snitt). En effekt, men en liten sådan. Det mesta av oss svenskars fjollighet är inte hormonell utan fostran/kultur.

Allvarliga konsekvenser ger p-pillerpiss mest för amfibier (grodor och paddor) som pga av detta oftare föds som en steril pseudohermafrodit och hangrodor som försöker kopulera med andra hangrodor istället för honor.

Effekten på kvinnor blir som med män, de blir inte manligare och vi blir inte kvinnligare egentligen. Vi blir mer åt varken/eller hållet. Sterila pseudohermafroditer.
Tack för inlägget. Källa på sista påståendet i första stycket? Och dem i det sista?
Citera
2020-05-16, 16:04
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordGarm
Tack för inlägget. Källa på sista påståendet i första stycket? Och dem i det sista?

Jag kan försöka leta upp. Har inte för vana att spara länkar till allt bisarrt jag läser på Internet, men om jag hittar så återkommer jag
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in