Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-15, 12:26
  #1
Medlem
sasos avatar
Hej

undrar vart man kan köpa billiga .se domän?

tack

edit: billigaste jag kunde hitta kostar 109kr här https://misshosting.se/
Citera
2020-05-15, 13:05
  #2
Medlem
Apansiktets avatar
Skulle inte rekommendera misshosting till min värsta fiende, men du kan googla på "köp se domän" och se om något webbhotell har kampanj just nu.
Citera
2020-05-15, 19:15
  #3
Medlem
One.com har billiga domäner/webhotell, dock är många emot det, förståeligt men det funkar om man vill ha nåt billigt.
Citera
2020-05-15, 20:56
  #4
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilaos
One.com har billiga domäner/webhotell, dock är många emot det, förståeligt men det funkar om man vill ha nåt billigt.


tack, varför är folk emot det?

tydligen är det bara loopia och one som erbjuder .se domäner
eller finns det fler företag?
Citera
2020-05-15, 21:04
  #5
Medlem
mainfurers avatar
One och Loopia har fungererat klanderfritt på de stora forumsidor jag haft. One har skitbra support o riktigt bra pris. Domänen går via Loopia pch aldrig varit problem med de heller, bra killar som jobbar där! Rekommenderar!
Citera
2020-05-22, 02:25
  #6
Medlem
autografsamlarens avatar
Skulle personligen avråda från Misshosting.se. Testa GoDaddy.com eller Namesilo.com. Det är väl två av de bästa och största på nätet idag när det gäller domänregistrering. Både två erbjuder även webhotell dvs de hostar din sida för ganska små slantar.

För övrigt rekommenderar jag faktiskt .COM alt .NET domäner istället för .SE. SE-domäner är för högt prissatta.

Här är en sida till en väldigt liten sajt som tidigare har sålt redan registrerade attraktiva domäner till hyfsade priser. Vet inte vad de har kvar idag!?? Ibland kan det dyka upp riktigt attraktiva domännamn.

http://domains-for-sale.epizy.com/index.html
Citera
2020-05-22, 09:12
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Skulle inte rekommendera misshosting till min värsta fiende

Citat:
Ursprungligen postat av autografsamlaren
Skulle personligen avråda från Misshosting.se.

Får man fråga om anledningen? Har ni någon bra källa på detta?
Citera
2020-05-22, 09:15
  #8
Medlem
Kör både Loopia och One sen länge, båda har fungerar bra .

Du får vad du betalar för dock , billigaste One märker man att de hibernatar hemsidan om den inte används länge , ta lite tid o komma in men sen går det fint efter det.
Är privata sidor så ingen trafik direkt på den vanligtvis.
Citera
2020-05-22, 11:02
  #9
Medlem
autografsamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Får man fråga om anledningen? Har ni någon bra källa på detta?
Jag beklagar av hela mitt hjärta men jag blandade ihop "misshosting" med ett annan registrator/webhotell som var väldigt mycket i blåsväder för några år sedan. Har kollat upp MISSHOSTING bland mina vänner i "branschen" och de ger misshosting FEM STJÄRNOR av fem möjliga.

Jag beklagar mitt klavertramp.

Däremot kvarstår min fundering om .SE resp .COM alt .NET domänregistrering. Ska du ENBART vända dig till svenska besökare så är naturligtvis .SE helt ok.
Citera
2020-05-22, 14:13
  #10
Medlem
Apansiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Får man fråga om anledningen? Har ni någon bra källa på detta?
Jag hade en sajt för jailbait och misshosting fick in klagomål om att det fanns barnporr på sajten och stängde den helt utan förvarning. Hade nästan investerat fyrsiffrigt i hemsidan och köpt kod för 600:- och den hade en uptime på över 3 månader. När jag då ber om pengarna tillbaka samt det dubbla för att inte ta det till domstol så hörde man aldrig från dom igen.
Citera
2020-05-22, 17:42
  #11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Jag hade en sajt för jailbait och misshosting fick in klagomål om att det fanns barnporr på sajten och stängde den helt utan förvarning.


Då skulle du kanske ha läst deras avtal. Bra gjort av Misshosting och det finns som sagt inga skäl att kommenterar detta.
Citera
2020-05-26, 01:55
  #12
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autografsamlaren
Skulle personligen avråda från Misshosting.se. Testa GoDaddy.com eller Namesilo.com. Det är väl två av de bästa och största på nätet idag när det gäller domänregistrering. Både två erbjuder även webhotell dvs de hostar din sida för ganska små slantar.

För övrigt rekommenderar jag faktiskt .COM alt .NET domäner istället för .SE. SE-domäner är för högt prissatta.

Här är en sida till en väldigt liten sajt som tidigare har sålt redan registrerade attraktiva domäner till hyfsade priser. Vet inte vad de har kvar idag!?? Ibland kan det dyka upp riktigt attraktiva domännamn.

http://domains-for-sale.epizy.com/index.html
Vet du varför .SE domäner överlag är betydligt dyrare än vad .COM, .NET och .ORG domäner är?

Här är föresten den riktigaste/senaste adressen till sajten du länkade till. Såg den på ett annat forum.

http://www.adult-domains-for-sale.com
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback