Citat:
Ursprungligen postat av
Missmeplease
Jag och min gubbe har varit tillsammans i 3 år och jag har från olika håll fått höra att han varit av det lite vildare slaget som "ung". Jag vet ca 7 st som han har varit med som mer vuxen man. Jag har väldigt svårt att släppa tankar på dessa personer och även tankar på hur många han varit med i 20 års åldern.. Det blir som att jag vill lägga ett pussel (eller vill vill jag väl inte-men kan inte låta bli).
Han är underbar idag och jag har absolut inga problem med tillit till honom. Vi har gemensamt barn och är en typisk Svensson familj.
Jag förstår inte var denna osäkerhet, eller vad det nu är, kommer ifrån. Vad han har gjort tidigare påverkar ju inte oss och vår framtid idag. Jag har ju själv varit med andra och jag vet att han i princip glömt sina ex och tidigare flirter.
Finns det någon som har tips på hur jag ska kunna släppa dessa onödiga tankar som bara förstör för oss? Han vill ju inte prata om detta då jag malt så otroligt mycket i det, vilket är helt förståeligt!
Jag vill ju se framåt, njuta av det som är här och nu, för det är ju det som betyder..
Så snälla, tips!
Tänk på att det är dig han har valt att vara med. Han har tom. skaffat barn ihop med dig! Det låter väldigt seriöst. Tänk också på att han har "lekt av sig" och att han därmed förmodligen är helt säker på att det är dig han vill ha, han vet att gräset inte är grönare på andra sidan, för han har redan provat det. Nu är han stadgad med dig. Så njut av det som är här och nu och framtiden ni har tillsammans!
Vad gäller din vetskap om vilka han har varit med tidigare, så kan du ju tänka att de är ratade. Det är inte dem han har valt att leva med. Säkert fina kvinnor de med, men det är dig och bara dig han har valt att bilda familj med. De kvinnorna är ett passerat kapitel i hans liv.
Njut nu av din man och er familj! Det förflutna är inget annat än det förflutna.