Jag borde antagligen gå till läkare med det här, men min erfarenhet av läkares insats när det gäller skador är ett förslag om att man vilar i 6-8 veckor, vilket jag inte tror är den optimala lösningen för mig.
Hur som helst. Jag har ont i vad jag *tror* är min vänstra trapezius. Det smärtar någonstans här:
http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusMiddle.html
Det känns som att det är en ganska liten punkt som smärtar, tyder det på någon slags muskelbristning? Det gör mest ont när jag skjuter huvudet snett framåt-höger med min axel sänkt.
Går sånt här att stretcha bort? Ska jag undvika att träna ryggen ett tag eller fortsätta att träna den lite mjukare? Eller är det kanske bra att träna den hårt med mycket uppvärmning och stretch? Jag har haft ont i denna muskel tidigare, då sänkte jag träningsvikten i så gott som alla övningar (det kan göra ont även om jag t.ex. tränar bröst i bänkpress och svankar mycket) och stretchade noga, då försvann smärtan nästan helt. Sen har jag gradvis lastat på vikterna igen, och nu för cirka en vecka sen så körde jag ett stenhårt ryggpass med väldigt många övningar, fick enorm träningsvärk i båda trapzen, och när den försvann fanns kvar en stel, stickande smärta i den vänstra. HATAR ATT VARA SKADAD.
Tack på förhand, alla tips uppskattas...