Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-18, 20:56
  #1
Medlem
Jag upplever att det för första gången sedan mars har kommit upp ett ämne just nu diskuteras mer än corona. Jag tänker på Paulo Robertos sexköp. Som väntat är det ett högt tonläge i media och det är bara en sida som gör sig hörd. De skribenter och tyckare som nästan tycks tävla om att fördöma Paulo och beskriva hur vidrigt det är med män som köper sex.

Med en så enad medial bild påverkas så klart allmänheten och jag skulle inte bli förvånad om politiker och/eller polis ytterligare kommer att prioritera denna fråga i framtiden.

Jag är lite nyfiken, speciellt till er som inte ser någon större problematik kring prostitution, om ni på något sätt ändrat inställning, eller i alla fall funderat kring er inställning, avseende sexköp. Kommer ni att på något sätt att agera annorlunda i framtiden?
Citera
2020-05-18, 20:57
  #2
Medlem
SittFints avatar
Nej, jag har inte ändrat inställning. Ser fortfarande inte något fel med det i sig. Om man däremot utnyttjar offer för trafficking är det en helt annan sak.
Citera
2020-05-18, 20:59
  #3
Medlem
JohnJensens avatar
Paolo Roberto är fortfarande kungen av kungsan, spela roll vad feminister säger!
Citera
2020-05-18, 21:00
  #4
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jo lite så. Paolo är ju en förebild och jag vill vara som han, gå ner i spagat och spöa en hel förort klarar jag inte men att gå till en rumänsk hora är inom räckhåll.

Och nej, innan har jag aldrig haft ens en tanke att betala för sexuella tjänster.
Citera
2020-05-18, 21:05
  #5
Avstängd
EricssonS700s avatar
Nej det har inte förändrat min syn på män som köper sex.
Nej det har inte förändrat min syn på Paolo.

Jag hoppas att han löser dom problem han förmodligen har och kommer tillbaka ännu starkare.
Citera
2020-05-18, 21:05
  #6
Medlem
FruStormuftis avatar
Karma. Så ska de va.
Nu får han börja betala för sig slutligen.
Skriva kokbok stila och tjäna geta pengar hjälper inte alla dem han skadat tidigare
Citera
2020-05-18, 21:07
  #7
Medlem
Nej, har alltid varit av övertygelsen att sexköp ligger närmare våldtäkt än någonting annat.
Citera
2020-05-18, 21:17
  #8
Avstängd
Ritual666s avatar
Ja, bättre att köpa sex än att våldta eller bli psykiskt sjuk om det inte är frivilligt...
Citera
2020-05-18, 21:18
  #9
Medlem
Knucklehugss avatar
Endast i Sverige detta är ett priblem, moralpredikan och tycksynd om mig retorik. Nej har inget problem, kommer inte ha problem med prostitution. Har sett det från Asien till Amerika och det lär vara ett av världens äldsta yrken? Är inte behov av prostituerade och kommer aldrig bli.
Citera
2020-05-18, 21:19
  #10
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u02sda
Jag upplever att det för första gången sedan mars har kommit upp ett ämne just nu diskuteras mer än corona. Jag tänker på Paulo Robertos sexköp. Som väntat är det ett högt tonläge i media och det är bara en sida som gör sig hörd. De skribenter och tyckare som nästan tycks tävla om att fördöma Paulo och beskriva hur vidrigt det är med män som köper sex.

Med en så enad medial bild påverkas så klart allmänheten och jag skulle inte bli förvånad om politiker och/eller polis ytterligare kommer att prioritera denna fråga i framtiden.

Jag är lite nyfiken, speciellt till er som inte ser någon större problematik kring prostitution, om ni på något sätt ändrat inställning, eller i alla fall funderat kring er inställning, avseende sexköp. Kommer ni att på något sätt att agera annorlunda i framtiden?

Pratar vi om trafficking? Nej, jag har inte ändrat uppfattning. Samma som tidigare. Avskyvärt.

Pratar vi om prostitution? Nej, jag har inte ändrat uppfattning. Det är en transaktion där båda parter är endera lagliga eller endera olagliga. Inte bara ena parten. Vi har laglig prostitution i Sverige, varför då bara lagföra ena parten?
Citera
2020-05-18, 21:30
  #11
Medlem
Jag är på Paolos sida,det är fel på systemet i Sverige,ändra lagarna nu!
Citera
2020-05-18, 21:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Pratar vi om trafficking? Nej, jag har inte ändrat uppfattning. Samma som tidigare. Avskyvärt.

Pratar vi om prostitution? Nej, jag har inte ändrat uppfattning. Det är en transaktion där båda parter är endera lagliga eller endera olagliga. Inte bara ena parten. Vi har laglig prostitution i Sverige, varför då bara lagföra ena parten?
Jag kan tänka mig äta på hans restauranger. För jag tycker han har fått lida för högt pris. Eskorten var inte något oskyldig våp. Hon visste mycket väl vad det handlade om. Jag är inte en fan av PR men detta är ju helt galet vad det händer honom. Slår vad om att de journalister är minst lika skyldiga till sexhandel. rån och våldtäkter, skjutningar lämnar man öppna men detta prioriterar polisen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in