Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
När man ser såna här trådar så förstår man att vårens börskrasch inte var den sista utan vi ska ner en bra bit till i år.
Nej TS, jag hade inte tagit en stor del av mina besparingar och satsat på en aktie, speciellt inte när man tydligen är helt ointresserad av allt som har med börsen att göra.
man måste börja nånstans och jag vill inte kunna allt om börsen jag vill bara investera pengarna säkert hos något så stort som apple, jag orkar inte hålla på med att köpa 5-15 olika aktier och 5 år senare gå plus minus noll mer el mindre...
Vill inte heller blicka 5 år från nu och säga varför vågade jag inte satsa som jag hade kunnat göra redan 2010 och nu 10 år senare jaaa då missade man 1 miljon kronor på att inte våga... då kostade aktien 20usd och idag 320usd..
jag tror inte att den kommer bli 420 usd om 5år, kanske för bra för att bli sant..? eller kanske den blir tom 500usd om 5år och då om man går in med 500k redan nu så har man tjänat något iafl där och då...
och det är det jag försöker klura ut om när akiten bör stabilisera sig så man kan gå in.. kanske kommer en ny börsras pga global arbetslöshet som kommer märkas av om några månader ?
kommer det bli så eller kommer alla få sina gamla jobb förr eller senare och allt går till det gamla och akiten fortsätter stiga ?