2025-01-17, 21:53
Medlem
FilmSpöket _________ ( 👻 ) skräckfilms-tipsar
denna Fredagskvällen samt till alla trådens
medlemmar och skräckfilms-entusiaster om
en Australiénsk kort-skräckfilm som har
titlats: __________ [ " Here There Be Monsters " ]
vilken är från året 2018.

Några av kort-skräckfilmens skådespelare:

Savannah La Rain och Brad McMurray,
Rachel Aspinall, Jordan Small __ samt
Charlotte E. Mackey med flera ............

En skolflicka ( 🎓 ) tar bussen hem efter skolans avslutning.

Under själva bussresans hemfärd, faller flickan i sömn.

När hon sedan vaknar upp, så befinner hon sig, i en för henne, helt främmande värld.

( 🚍 ) The Bus ___ In Here ___ With Us.

Pazuzu befinner sig inte inuti bussen som flickan reser med, men, något annat finns därinom ... ?

Come into the Bus ( 🚍 ) and, be here, with Us, we take care of you, that's a promise.

Kort-skräckfilmen [ " Here There Be Monsters " ] har en film-tids-längd av 15 minuter ( 🕛 )

Mvh/
J0KER🚍
SP🚍KET
Senast redigerad av JokerMannen 2025-01-17 kl. 22:09.
Citera
2025-01-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Såg just om "In the mouth of madness" för jag vet inte vilken gång i ordningen https://www.imdb.com/title/tt0113409/ 7.1

Fan va jag gillar denna filmen ett måste om du nu skulle ha råkat missa den, känns unik på sitt vis.

hmm..
Jag har inte heller sett nån film som liknar den men det måste nog finnas minst en sån film tänker jag.
Nån här som har bättre koll?
Citera
2025-01-18, 18:04
Medlem
Så var det Lördagen den 18:e Januari 2025 och
helgen är till oss kommen, snön har helt och hållet försvunnit från våra markytor och vägar, och utomhus-temperaturen är acceptabel.

FilmSpöket _______ ( 👻 ) skräckfilms-tipsar alla trådens medlemmar samt denna Lördagen om ett Amerikanskt kort-skräckfilms-drama som har titlats:
[ " The Daughters of Virtue " ] ___ vilken är från året 2017.

Det Amerikanska skräckfilms-dramat har fem stycken skådespelare:

Brittany Samson och Sylvia Panacione, Milly Sanders, Maria Olsen samt Melanie Cruz.

En ensam hemmafru börjar plötsligt att frukta för sin
egen säkerhet när hennes bibel-studerande kvinnogrupp beslutar sig för att de måste vidta mycket drastiska åtgärden för att sålunda skydda hennes själ från ondska.

Mvh/
J0KER🐜
SP🐜KET
Citera
2025-01-18, 21:59
Medlem
FilmSpöket ( 👻 ) fortsätter Lördagskvällen med
att stapla upp skräckfilms-tråden med ytterligare
ett skräckfilms-tips till trådens alla medlemmar.

Extra tillägg ... Det är skillnad på ett så kallat skräck-
films-tips i jämförelse med en så kallad skräckfilms-rekommendation.

Lördagens andra skräckfilms-tips till tråden handlar
denna gången om en Amerikansk kort-skräckfilm som
har titlats: [ " The Smiling Man " ] viken är från året 2015.

Den Amerikanska kort-skräckfilmen har sex stycken skådespelare:

Abbi Chally och Strange Dave, Mellisa Chally,
Richard Dorton _ ( Voice ) Mikki Foster _ ( Voice ) samt Charlee Kaye _ ( Voice )

En ung liten flicka ( 👧 ) med en ålder av 6 år gammal, befinner sig en trappa upp i hemmets övervåning där
hon sitter och tittar på Cartoons ( Tecknade serier ) men, plötsligt står den 6-åriga flickan, ansikte mot ansikte med någon, av en absolut ren ondska ( 👧 _ 👿 )

Den Amerikanska kort-skräckfilmen titlad:
[ " The Smiling Man " ] från året 2015, har en
film-tids-längd av cirka 8 minuter, den klippta
versionen har en film-tids-längd av 6 minuter
och 21 sekunder.

Mvh/
J0KER👿
SP👿KET👿
Senast redigerad av JokerMannen 2025-01-18 kl. 22:05.
Citera
2025-01-19, 11:16
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
FilmSpöket ( 👻 ) fortsätter Lördagskvällen med
att stapla upp skräckfilms-tråden med ytterligare
ett skräckfilms-tips till trådens alla medlemmar.

Extra tillägg ... Det är skillnad på ett så kallat skräck-
films-tips i jämförelse med en så kallad skräckfilms-rekommendation.

Lördagens andra skräckfilms-tips till tråden handlar
denna gången om en Amerikansk kort-skräckfilm som
har titlats: [ " The Smiling Man " ] viken är från året 2015.

Den Amerikanska kort-skräckfilmen har sex stycken skådespelare:

Abbi Chally och Strange Dave, Mellisa Chally,
Richard Dorton _ ( Voice ) Mikki Foster _ ( Voice ) samt Charlee Kaye _ ( Voice )

En ung liten flicka ( 👧 ) med en ålder av 6 år gammal, befinner sig en trappa upp i hemmets övervåning där
hon sitter och tittar på Cartoons ( Tecknade serier ) men, plötsligt står den 6-åriga flickan, ansikte mot ansikte med någon, av en absolut ren ondska ( 👧 _ 👿 )

Den Amerikanska kort-skräckfilmen titlad:
[ " The Smiling Man " ] från året 2015, har en
film-tids-längd av cirka 8 minuter, den klippta
versionen har en film-tids-längd av 6 minuter
och 21 sekunder.

Mvh/
J0KER👿
SP👿KET👿

Har inte sett den men känner igen storyn. Var det inte i någon "spökhistorie-podd" som den här berättelsen först dök upp?
Eller läste jag det i nån tråd på reddit där folk skrev om obehagliga upplevelser de varit med om?
Citera
2025-01-19, 11:24
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Har inte sett den men känner igen storyn. Var det inte i någon "spökhistorie-podd" som den här berättelsen först dök upp?
Eller läste jag det i nån tråd på reddit där folk skrev om obehagliga upplevelser de varit med om?

Har du sex minuter över så finns den på youtube.
Citera
2025-01-19, 19:20
Medlem
FilmSpöket _ ( 👻 ) säger god Söndagskväll till
skräckfilms-tråden samt till trådens alla medlemmar
och skräckfilms-entusiaster.

Så var det Söndagen den 19:e Januari 2025 vilket
betyder helgens sista dag för denna veckan och,
imorgon börjar den första arbetsdagen för de allra
flesta.

Söndagskvällens skräckfilms-rekommendation från FilmSpöket _ ( 👻 ) handlar denna gången om en Amerikansk paranormal och psykologisk kort-skräck-
film som har titlats: [ " Laura Hasn't Slept " ] ___ ( 👠 )
vilken film är från året 2020.

Denna kort-skräckfilmen titlad: [ " Laura Hasn't Slept " ] består av endast två stycken skådespelare: ___ Caitlin Stasey som spelar ( " Laura " ) _ samt Lew Temple som spelar ( Psykiatrikern Doctor: Parsons )

Kort-skräckfilmen [ " Laura Hasn't Slept " ] är väldigt intensiv och tillika äger en kuslig atmosfärisk skräck-känsla.

Kort-skräckfilmen är djupt inspirerad av traumans fasor tillika är den också inspirerad av den Amerikanska skräck- och slasher-filmen som titlades:
[ " A Nightmare on Elm Street " ] från året 1984 ____ med The Dream-Boy " Freddy Krueger "

En ung kvinna plågas av en återkommande mardröm
där i, hon upplever en mycket egendomlig och mystik mans-person och, som på ett mycket hotfullt säťt, ler
åt henne.

Kvinnan som besväras av den återkommande mardrömmen, där i, hon varje gång, upplever samma mans-person som låter uppenbara sig leder till att hon slutligen tar kontakt med en Psykiatriker i hopp om att
få bukt med det hela.

Kort-skräckfilmen [ " Laura Hasn't Slept " ] från året 2020, har en film-tids-längd av cirka 11 minuter ( 🕛 )

FilmSpöket _ ( 👻 ) skräckfilms-tipsar inte om denna kort-skräckfilmen, däremot sagt, så är detta en skräckfilms-rekommendation från FilmSpöket _ ( 👻 ) till trådens alla medlemmar.

[ " Laura Hasn't Slept " ] ( 2020 ) Det är en mycket sevärd kort-skräckfilm och som därtill sagt också har fått en högt filmbetyg.

Extra tillägg/ Klaganden och åsikter om @JokerMannen som trådens bidragsgivare av olika skräckfilms-tips så som skräckfilms-rekommendationer _ kan tagas via PM-kontakt.

Mvh/
J0KER 👤
SP👤KET
Senast redigerad av JokerMannen 2025-01-19 kl. 19:26.
Citera
2025-01-19, 19:59
Medlem
Bartman777s avatar
Jag såg nyss An American Werewolf in London (1981) och har en liten fråga. Jag förstår inte riktigt, även om jag har mina teorier...

Väldigt tacksam för svar
Citera
2025-01-19, 23:57
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag såg nyss An American Werewolf in London (1981) och har en liten fråga. Jag förstår inte riktigt, även om jag har mina teorier...

Väldigt tacksam för svar

Pentagrammet, särskilt i formen där det är inskrivet i en cirkel (en pentacle), är i europeisk folklore en symbol som stöter bort onda andar och demoner och skyddar dess bärare. Det finns en uppsjö av symboler och ritualer som har liknande syften.
Citera
2025-01-20, 00:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Pentagrammet, särskilt i formen där det är inskrivet i en cirkel (en pentacle), är i europeisk folklore en symbol som stöter bort onda andar och demoner och skyddar dess bärare. Det finns en uppsjö av symboler och ritualer som har liknande syften.
Så dom hade symbolen där för att få skydd mot varulven?
Citera
2025-01-20, 00:15
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Så dom hade symbolen där för att få skydd mot varulven?

Japp.
Citera
2025-01-20, 01:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Japp.
Tack, då förstår jag
Tycker förövrigt scenerna inne på den där puben är helt otroligt mysiga. Stämningen med regnet utanför och hur de sitter där inne och myser, (samtidigt som de visserligen är medvetna om, och rädda för varulven) dricker öl och kastar pil blandannat. Atmosfären är riktigt riktigt bra gjord i just de scenerna. Det är favoritstunden i den filmen för min del.
Senast redigerad av Bartman777 2025-01-20 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in