Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-30, 12:04
  #1
Medlem
https://www.chrono24.se/seiko/sbgh269--id13466716.htm

Funderar på att köpa som en investering och att använda vid enstaka tillfällen. En återförsäljare sa att den inte finns i Sverige och har gjorts i 900 exemplar. Kan det vara en bra investering på lång sikt?
Citera
2020-05-30, 12:11
  #2
Medlem
Sightnesss avatar
Gillar du den så köp den. Men göm den inte i en låda, använd den istället.
Citera
2020-05-30, 12:16
  #3
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
https://www.chrono24.se/seiko/sbgh269--id13466716.htm

Funderar på att köpa som en investering och att använda vid enstaka tillfällen. En återförsäljare sa att den inte finns i Sverige och har gjorts i 900 exemplar. Kan det vara en bra investering på lång sikt?

Du får jävligt mycket klocka för de pengarna om du söker begagnat istället. Säkrare investering och intressantare för alla.
Citera
2020-05-30, 12:18
  #4
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Gillar du den så köp den. Men göm den inte i en låda, använd den istället.

Vid valda tillfällen.
En fin klocka inbjuder till rån.
Citera
2020-05-30, 12:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du får jävligt mycket klocka för de pengarna om du söker begagnat istället. Säkrare investering och intressantare för alla.

Väldigt unik modell med röd tavla. Svårt att hitta liknande.
Citera
2020-05-30, 12:56
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Det har i alla år varit så att vid skolavslutning så finns det två typer som får klockor. Folk med klass och arbetarklass. Arbetarklass köper alltid en lite billigare Seiko. Medans klass aldrig köper Seiko. Det säger ganska mycket om statusen på märket.

Klockan som länken leder till har en speciell färg och jag tror den kan passa på en mörkare hy. Har Ts en typiskt svensk vit hy så kommer det vara fult.

Investering vete tusan om jag tror på?
Citera
2020-05-30, 13:29
  #7
Medlem
Om du ska köpa en klocka som investering, försök få tag på en med intressant proveniens. En klocka som James Bond hade i filmen xxx, en klocka som Elvis gav till sin pappa, en klocka som bars av den förste som landsteg i Normandie, eller med annan intressant historia. Såna saker behåller säkrare sitt värde.
Citera
2020-05-30, 16:43
  #8
Medlem
Tarrous avatar
Långt ifrån alla limited editions som blir åtråvärda över tid, konceptet är för vanligt idag.

Gillar du klockan så köp den, men personligen tror jag t.ex. Rolex Explorer är en bättre investering.
Citera
2020-05-30, 16:47
  #9
Medlem
Seiko...Investering...Du trollar?
Citera
2020-05-30, 17:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Seiko...Investering...Du trollar?
Det är en Grand Seiko.

Hade du kunnat något om klockor så hade du vetat skillnaden och inte skrivit en så dum kommentar.
Citera
2020-05-30, 17:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det är en Grand Seiko.

Hade du kunnat något om klockor så hade du vetat skillnaden och inte skrivit en så dum kommentar.
Exakt tror man att seiko och grand seiko är samma sak då bör man inte uttala sig. det är en bra klocka.

Sen skulle jag nog ha köpt nånting annat men det är en fråga om personlig smak

Hoppas dock att TS inte köper en klocka för att ha den i en låda i 50 år, den bör självklart användas
Citera
2020-05-30, 20:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det är en Grand Seiko.

Hade du kunnat något om klockor så hade du vetat skillnaden och inte skrivit en så dum kommentar.

Jag är hyffsat insatt i klockor! Tillräckligt insatt för att inse att en Seiko eller en Grand Seiko låter som en dålig investering!

Köp det du vill ha själv håller jag mig till Oris, inte som en investering utan för att jag tycker om Oris och är tillfreds med att nästan ingen vet vad Oris är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback