Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-06-05, 11:41
  #25
Medlem
OddDs avatar
GS ger otroligt mycket klocka för pengarna och deras finnish(zaratsu-polish) är vida överlägsen Rolex m.fl. Ur investeringssynpunkt är GS värdelöst. Personligen köper jag klockor efter vad jag vill bära och inte för att tjäna pengar på.
Citera
2020-06-08, 11:40
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Ser gubbig och framförallt turkig ut med den röda urtavlan. Näe, inte i min smak i alla fall. Ser inte ut att kosta så mycket som den kostar. För dom pengarna går det att hitta bra mycket snyggare klockor som ser ut som prislappen
Dom flesta som är intresserade av klockor brukar inte tänka på ifall en klocka ser ut som att den är dyr eller inte. Man kollar på det man gillar, historiken runt modellen eller märket och urverket. Jag ser klockor som konst och inte något som man har för att det är dyrt och vill visa upp sin förmögenhet. Jag skulle välja ett fint märke som enbart klock intresserade kände till över ett känt märke som man enbart har för att man tror att det är sin sista chans till att kunna få ligga.
Citera
2020-06-08, 19:11
  #27
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatermelonSoldier
Dom flesta som är intresserade av klockor brukar inte tänka på ifall en klocka ser ut som att den är dyr eller inte. Man kollar på det man gillar, historiken runt modellen eller märket och urverket. Jag ser klockor som konst och inte något som man har för att det är dyrt och vill visa upp sin förmögenhet. Jag skulle välja ett fint märke som enbart klock intresserade kände till över ett känt märke som man enbart har för att man tror att det är sin sista chans till att kunna få ligga.
Jag är liiiite för gammal och fel kön för att ha en klocka för ligg, dessutom gift, so no need . Har dock en viss smak på klockor, men självklart är det individuellt. Smaken är ju som den berömda...men helt rätt resonerat av dig, såklart. Man ska inte ha en dyr klocka bara för att flasha.

Men nu undrade du ju vad "vi" på Flashback tycker om klockan och jag vet inte hur många klockintresserade/-experter vi har här, men enligt min expertis är den fortfarande gubbig och/eller turkig, allt-i-ett helt enkelt. Sorry!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback